Carrefour suflă în ceafa Kaufland în bătălia de a ocupa primul loc în retailul românesc. După preluarea celor 85 de supermarketuri Billa, retailerul francez are în prezent 290 de magazine în România şi afaceri de 7,68 miliarde de lei, la nivelul anului 2015, ultimele date disponibile.
Kaufland rămâne deocamdată liderul comerţului modern, cu vânzări de 9,17 miliarde de lei şi 113 supermarketuri, însă lucrurile s-ar putea schimba în câteva săptămâni după ce Registrul Comerţului va da publicităţii datele aferente anului 2016. Între ianuarie 2017 şi ianuarie 2016, cifra de afaceri din retail a crescut cu 6,4%, potrivit datelor de la Statistică. Asta înseamnă că vânzările retailerilor au crescut de la 45 de miliarde de lei în 2015, la aproape 48 de miliarde de lei. Dar rămâne de văzut care dintre cele 10 lanţuri de retail prezente în România au reuşit să atragă cel mai mult din cele peste 2,9 miliarde de lei, vânzări suplimentare realizate în 2016, faţă de 2015.
Grupul Carrefour a ajuns să numere 290 de magazine, dintre care 32 de hipermarketuri, 119 supermarketuri, 44 magazine de proximitate „Express”, 10 magazine de proximitate „Contact”, un magazin de comerț online: www.carrefour-online.ro şi 86 de magazine Billa, care vor fi rebranduite sub numele Market. Francezii îşi vor continua expansiunea şi în 2017, când vor deschide acelaşi număr de magazine ca şi în 2016. Carrefour a deschis anul trecut opt magazine noi, un hipermarket Carrefour în Piatra-Neamț și cinci magazine Carrefour Market, dar şi un hypermarket în Park Lake Bucureşti şi altul în mall-ul Veranda din cartierul Obor al Capitalei.
Şi nemţii de la Kaufland, care deţin 20% din comerţul modern, au deschis pe parcursul anului trecut cinci magazine, iar în acest an, unul. Pe 21 februarie a fost inaugurat primul supermarket din Municipiul Lugoj, acesta fiind cel de-al 113-lea al reţelei sale din România.
“Termenul de remodelare a magazinelor Billa rămâne până la finalul acestui an. În prima fază vom rebrandui 10 magazine. Pe parcursul acestui proces vom închide, pe rând, câte o serie de magazine pentru două săptămâni, astfel încât să le remodelăm” Jean Baptist Dernoncourt, directorul general al Carrefour România
În acest an, retailerii au deschis deja 31 de magazine, dintre care 16 în ianuarie şi 15 în februarie. Campionii au fost retailerii de proximitate Profi şi Mega Image.
Primul magazine Billa deschis sub brandul Market a fost cel din centrul comercial Liberty Center, care a fost inaugurat pe data de 1 martie și are o suprafață de peste 1.000 mp
Mega Image şi Profi, campioni la numărul de magazine
Nume Numar de unitati (2017) Cifră de afaceri 2015 (miliarde lei) Cota de piaţă (%)
Kaufland 113 9,17 20,88
Carrefour 205 6,18 14,08
Billa (nerebrenduit) 85 1,5 3,42
Lidl 206 4,72 10,75
Metro 31 4,49 10,23
Auchan 33 4,44 10,11
Mega Image 527 3,56 8,1
Selgros Cash&Carry 21 2,93 6,67
Profi 523 2,54 5,79
Cora 11 1,72 3,91
Penny Market 200 2,65
Sursa: companii, Registrul Comerţului