Licitaţia privind execuţia structurilor staţiilor, galeriilor şi tunelelor pentru Magistrala V a metroului, Drumul Taberei-Universitate, pe tronsonul Râul Doamnei-Haşdeu, estimată la 1,31 miliarde lei, fără TVA, a fost anulată, însă va fi reluată în februarie.
"La sugestia consultantului am anulat licitaţia şi urmează să o reluăm în luna februarie într-o altă abordare, respectiv în două pachete în loc de patru, cum a fost elaborată iniţial. Decizia a fost luată pentru o mai bună eficientizare a costurilor investiţionale, dar şi pentru a ne asigura că tot tronsonul va fi finalizat în acelaşi timp de către constructori", a declarat, vineri, agenţiei MEDIAFAX, directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte.În luna decembrie a anului trecut, Metrorex a amânat termenul pentru depunerea ofertelor cu aproximativ 30 de zile, pentru 14 ianuarie 2010, la solicitarea mai multor firme participante la licitaţie.
Iniţial, licitaţia a fost împărţită în patru loturi, urmând ca noua procedură să fie compusă din două loturi, respectiv tronsonul Râul Doamnei-Haşdeu şi staţia Valea Ialomiţei cu depoul aferent.
Consultantul ales de Metrorex pentru execuţia tronsonului Drumul Taberei-Universitate este format din firmele Metroul SA şi SYSTRA, valoarea contractului fiind de 36,68 milioane de lei, fără TVA.
Aceasta reprezintă prima etapă a procedurii de licitaţie restrânsă, candidaţii selectaţi urmând a primi invitaţia de participare şi documentaţia de atribuire pentru etapa a doua.
În cadrul acestei etape trebuia să fie selectaţi minim cinci ofertanţi, iar în cazul în care numărul candaţilor selectaţi era mai mic de cinci, Metrorex avea dreptul de a anula procedura de licitaţie restrânsă sau de a continua procedura numai cu acei candidaţi care îndeplineau criteriile solicitate, dacă există cel puţin un candidat care îndeplinea criteriile de selecţie.
Contractul are o durată de trei ani şi va fi finanţat dintr-un credit de la Banca Europeană de Investiţii (BEI) şi de la bugetul de stat.
Sectiunea Râul Doamnei -Haşdeu va avea zece staţii, respectiv Doamnei, Brâncuşi, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2 şi Valea Ialomiţei.
Construcţia tronsonului Drumul Taberei-Universitate face parte din etapa a patra a proiectului privind modernizarea metroului, care mai prevede şi achiziţia a 37 de trenuri noi pentru dotarea noii linii, precum şi pentru înlocuirea trnurilor cu durata de viaţă depăşită estimată la 883 milioane de euro.
România a semnat în noiembrie cu BEI un acord de imprumut de 395 milioane de euro pentru finanţarea proiectului, la care se adaugă contribuţia de la bugetul de stat de 488 milioane de euro.
Metroul SA este specializată în servicii de proiectare, consultanţă şi evaluări. Firma a realizat toate liniile de metrou, dar şi alte lucrări de construcţii civile, industriale şi edilitare cum ar fi Tribunalul Bucureşti, Centrul Cultural Armean, RADET Bucureşti şi diverse licee şi şcoli.
Societatea este deţinută de aproape 190 de persoane fizice. Printre aceştia se regăsesc Cecilia Victoria Ivan (cu o deţinere de 6,08%), Viorica Beldean (5,7%), George Rozorea (5,6%) şi Alexandru Szocs (5,08%).
SYSTRA este o companie franceză de consultanţă specializată în lucrări la calea ferată şi transport public, înfiinţată în anul 1997 prin fuziunea Sofrerail (subsidiară a Companiei Naţionale de Căi Ferate Franceze) şi Sofretu (o subsidiară a Regiei Autonome de Transport Paris). În prezent, cele două companii controlează câte 36% din titlurile SYSTRA, iar mai multe bănci 28%. Compania a deschis un birou în România, la Bucureşti, în 2006.
Mediafax