x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Lucrări de mântuială, reparaţii nesemnalizate

Lucrări de mântuială, reparaţii nesemnalizate

de Elena Stan    |    27 Sep 2010   •   00:00
Lucrări de mântuială, reparaţii nesemnalizate
Sursa foto: /Agerpres

După tergiversarea lucrărilor şi predarea cu întârziere a pasarelelor de pe DN1 din zona Băneasa, firma portugheză Lena se apucă să facă lucrări de reparaţii exact când ţi-e lumea mai dragă şi traficul mai aglomerat. Firma portugheză a încasat circa 100 de milioane de lei pentru realizarea lucrărilor la obiectivul intitulat "fluidizarea traficului pe DN1", printre care şi realizarea celor două pasaje din zona Băneasa.

"Investiţia totală pentru fluidizarea traficului pe DN1 depăşeşte 97,3 milioane lei", potrivit surselor oficiale. Aşa se face că înainte de începerea şcolii, când majoritatea bucureştenilor ieşeau din capitală pentru a-şi aduce copiii de pe la bu­nici, firma Lena a început să execute lucrări de reparaţie. Pe lângă cozile de maşini care se întindeau pe o lungime de circa trei kilometri, nesemnalizarea lucrărilor a reprezentat un alt inconvenient. Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) a cerut Poliţiei Rutiere să penalizeze orice lucrare de infrastructură executată fără semnalizare şi presemnalizare corespunzătoare, precum şi avizarea executării acestor lucrări doar pe timp de noapte.

Transportatorii solicită totodată Companiei de Drumuri penalizarea tuturor "firmelor şmechere" care au executat "lucrări de mântuială" la drumuri, statul să fie despăgubit pentru proiectele prost executate şi companiile să fie chemate în judecată.

Refacerea respectivelor lucrări trebuie să ţină cont de norme elementare privind siguranţa traficului. Compania portugheză Lena reface pentru a treia oară rosturile de dilataţie ale celor două pasarele din Băneasa. Lucrările care se execută de aproximativ o lună sfidează orice normă în ceea ce priveşte siguranţa traficului, reprezentând un pericol pentru autovehiculele care se deplasează în zonă.

"România este singura ţară unde presemnalizarea unor astfel de lucrări nu există, şoferii trezindu-se în faţă cu panouri ce înconjoară guri de canal, printre care trebuie să facă slalom de pe banda 1 pe banda 3 sau invers. Cum poate Poliţia Rutieră să avizeze aceste monstruozităţi şi de ce CNADNR nu reacţionează în acest sens?!", a spus Augustin Hagiu, preşedintele FORT. Federaţia mai solicită tragerea la răspundere a celor responsabili de recepţia acestor lucrări, "oameni care, prin neprofesionalismul lor, provoacă pierderi uriaşe atât par­ticipanţilor la trafic, cât şi bugetului de stat".

"Suntem convinşi că în ţara «de baştină» compania Lena nu-şi permite asemenea monstruozităţi. Ne-am săturat ca pe banii noştri să fim trataţi ca o ţară bananieră. La cât au costat cele două pasarele, este absurd ca în fiecare an trecut de la aşa-zisa finalizare a lucrărilor să se intervină cu reparaţii", a completat Augustin Hagiu.

×
Subiecte în articol: economic