Clientii trenurilor de epoca beneficiaza de confort
Oaspetii trenurilor de epoca, aflate in patrimoniul Societatii Feroviare de Transport - CFR, sunt intampinati de personal imbracat in costume de epoca si in acorduri de fanfara.
Trenurile au purtat de-a lungul anilor mai multi regi, presedinti de stat sau diplomati prin cele mai diverse zone ale Europei. Costurile unei calatorii se calculeaza pentru fiecare eveniment in parte in functie de ruta aleasa, de compunerea trenului, de durata calatoriei si de tipul combustibilului utilizat. Tot mai multe firme organizeaza evenimente in acest cadru, oferind partenerilor de afaceri un nou mod de relaxare si de socializare, departe de stresul cotidian. Parcul activ de locomotive cu abur al SFT-CFR, reabilitat in 2004 la atelierele CFR Grivita, reuneste exemplare unice in estul Europei. Aici gasim locomotive fabricate in 1920, 1922 si 1936, din ultima serie, fabricate in Romania la Uzinele Resita. Parcul de material rulant al societatii cuprinde trenurile Regal, Moldovita si Calugareni. Ultimele doua pot circula cu viteza maxima de 30 de kilometri pe ora, iar trenul Regal poate circula cu 70 de kilometri pe ora. TARIFE. Clientul trebuie sa inchirieze intreaga garnitura de tren. O calatorie dus-intors cu trenul de epoca tractat de locomotiva cu aburi pe distanta Bucuresti - Snagov costa 7.500 euro. Astfel, la o capacitate maxima de 100 de persoane rezulta un pret de 75 euro de persoana. Tariful include calatoria propriu-zisa si personalul care asigura serviciile pe toata durata calatoriei. "Sumele incasate de societate din prestatiile cu material rulant de epoca au fost de 95.200 euro in 2004, 150.630 euro in anul 2005, iar pentru anul in curs estimam incasari similare anului trecut", a spus Mihaela Dumitrascu, director Directie Turism in cadrul SFT-CFR SA.
DOTARI
|
Confortul este asigurat de vagoanele de lux si este pe masura personalitatilor care au folosit candva aceste trenuri: piele de Cordoba pentru scaunele si fotoliile din saloane, furnir din lemn de nuc si trandafir pentru mese, scaune si unele lambriuri din saloanele vagoanelor. Sticla de Murano si cristalul de Boemia au fost folosite pentru lampile din vagoane, ca si pentru oglinzile din Salonul Regal, iar statuetele si obiectele decorative sunt
din alabastru de Grecia.
|
Citește pe Antena3.ro