x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Masina, cadou de lux

0
Autor: Dragos Stoica 13 Dec 2005 - 00:00
Masina, cadou de lux


In pofida dezvoltarii pietei auto din ultima vreme, luna decembrie pare sa nu aiba o importanta semnificativa in cifrele de vanzari inregistrate in restul anului.

Cine nu si-ar dori sa primeasca o masina noua drept cadou de Craciun? Din pacate, insa, un autovehicul nou si performant ramane deocamdata intangibil pentru majoritatea romanilor. Daca alte ramuri comerciale inregistreaza adevarate "tunuri" in perioada Sarbatorilor, vanzarile pietei auto se situeaza, cu cateva mici exceptii, in limitele cifrelor din restul anului.

FARA REDUCERI. In timp ce in alte sectoare de consum Sarbatorile de iarna reprezinta momentul ideal pentru lansarea a nenumarate campanii promotio-nale, piata auto face exceptie. Strategiile comerciantilor de autovehicule sunt axate pe perioade mult mai lungi de timp, care de obicei includ si luna "cadourilor", dar fara sa existe oferte speciale pentru intervalul Sarbatorilor.

"Decembrie este o luna importanta, dar vanzarile nu se situeaza peste cele inregistrate in alte perioade. De exemplu, in mai, iunie sau iulie inregistram cam aceleasi cifre, poate uneori chiar mai mari. In concluzie, nu se poate spune ca in decembrie se inregistreaza un varf de vanzari", a declarat Nina Bratfalean, PR Manager Porsche Romania, care comercializeaza marci precum Porsche, Audi, Volkswagen, Skoda si Seat.

CAUZE. Motivele pentru care industria auto nu se lasa influentata de ieftinirile traditionale din aceasta perioada tin de faptul ca dealerii de autovehicule nu prea au cum sa-si recupereze banii pe care ar trebui sa-i puna la bataie initial.

"Noi nu vom avea nici o reducere cu ocazia Sarbatorilor, deoarece un asemenea demers ar fi prea putin semnificativ pentru sporirea vanzarilor. Deocamdata, volumul vanzarilor medii lunare din Romania n-a atins un nivel ca vanzarile promotionale sa aiba atata valabilitate. Ca sa-ti scoti banii pe care i-ai investi cu o asemenea campanie, ar trebui poate sa vinzi 2.000 de masini intr-o luna, ori un asemenea volum de tranzactii il inregistrezi intr-un an. In general, Sarbatorile de iarna reprezinta doar pentru un procent foarte mic de clienti ocazia pentru asemenea cadouri", a spus Ionut Gheorghe, director de comunicare si PR Manager la KIA Romauto.

ASCENSIUNE. Chiar daca nu duce o politica speciala de promotie pe perioada Sarbatorilor, piata auto isi mentine tendinta ascendenta din ultimii ani. Aproape fara nici o exceptie, toate marcile importante au inregistrat cresteri semnificative in ultimul an, fiind vorba atat de productia interna, cat si de import. Conform site-ului Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, productia si ansamblarea de limuzine din primele zece luni ale acestui an au inregistrat un salt urias, de 85%, aceste cifre datorandu-se in special aparitiei pe piata a modelului Dacia Logan. Concret, de la 77.732 de masini produse si asamblate in tara in primele zece luni ale anului trecut, in perioada similara a lui 2005 s-a ajuns la 143.818 de unitati. De asemenea, exportul de autoturisme s-a marit cu 267,5%, in vreme ce vanzarile totale de limuzine au cunoscut o crestere de 56,7% fata de primele zece luni ale anului trecut.

PARERE. Directorul Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, Marius Carp, spune ca piata auto nu poate fi comparata cu restul sectoarelor comerciale. "Nu am o evidenta clara a momentelor in care se fac reduceri, dar, din cate imi amintesc, nu stiu ca pe piata auto sa se fi facut reduceri sezoniere. Cu exceptia perioadei in care este organizat Salonul International Auto de la Bucuresti, comerciantii au campanii mult mai ample. Specificul pietei auto este cu totul altul, un automobil nu este ca o masina de spalat, care apare la oferta si te duci s-o iei imediat. Este un obiect pe care il achizitionezi pe o perioada mult mai indelungata, totul trebuie calculat mult mai bine. Fiecare producator si importator are socotelile sale, de care tine cont cand lanseaza o promotie", a declarat Marius Carp.

PROMOTIE DAEWOO
Pana la 31 decembrie, Daewoo Automobile Romania ofera in cadrul unei campanii promotionale reduceri de pret semnificative pentru autoturismele Cielo si Nubira II. Aceste reduceri, care pot ajunge pana la 600 de euro, se aplica la toate versiunile modelului Cielo, precum si la versiunile Sedan ale modelului Nubira II. In aceeasi promotie sunt incluse si versiunile lansate in noiembrie - Cielo Executive Plus, respectiv Nubira II SX LPG si Nubira II CDX LPG. Reducerea de pret variaza in functie de nivelul de echipare, astfel incat pretul cu toate taxele incluse al unui Cielo este cuprins intre 6.999 si 8.899 de euro, iar al unei Nubira II intre 9.699 si 11.999 euro.

OFERTA BMW
Automobile Bavaria are in prezent o singura oferta speciala pentru BMW seria 5 Wintersport. "Acest pachet include un set de roti de anvelope de iarna, scaune de piele incalzite si cutie de viteze automata steptronic. Pentru noi, decembrie se inscrie pe o tendinta de crestere, daca ne uitam comparativ cu anii trecuti si avem sperante ca ne vom mentine pozitia de lider in segmentul Premium, pozitie pe care am detinut-o pe tot parcursul anului 2005", a afirmat directorul de marketing de la Automobile Bavaria, Ciprian Bercea.

DACIA
Masina traditionala a romanului ramane de departe cea mai bine vanduta marca de pe piata interna. La capatul unui an de profunde schimbari, care au culminat cu lansarea gamei Logan, nici Dacia nu are o campanie speciala. "N-avem o promotie de Sarbatori, pentru ca noi oricum suntem prezenti pe piata cu cea mai ieftina masina. In prezent exista oferta cu rata de 299 RON pe luna, ceea ce este accesibil pentru majoritatea romanilor. Nu exista nici un motiv care sa ne faca sa ducem o politica speciala", ne-a declarat Monica Popovici, responsabil al relatiilor cu presa de la Dacia Group Renault.

MITSUBISHI
Pentru amatorii de masini japoneze, in reteaua M Car Trading exista mai multe oferte pentru sfarsitul de an. Acestea pornesc de la 5% avans pentru toata gama Mitsubishi Colt, prin TiriacLeasing, reducere de 500 de euro pentru modelul Colt cu 5 usi Invite, disponibil in doua variante de motorizare, de 1,3 litri si 1,5 litri, ambele pe benzina. De asemenea, pentru modelul Mitsubishi Pajero, pachetul de dotari Intense E64, M Car Trading ofera o reducere de 1.300 de euro. In ultimul an, vanzarile Mitsubishi s-au aflat pe o curba ascendenta, trezind interesul romanilor.

FORD
O alta oferta prezenta pe piata auto in aceasta perioada este cea facuta de Ford pentru modelul Mondeo. "Suntem in campanie cu Ford Mondeo de mai mult timp, deci nu este vorba de o oferta facuta special pentru luna decembrie. Din experienta anilor trecuti, nu cred ca se poate vorbi de o diferenta mare de vanzari intre luna decembrie si restul anului, asa ca nu se justifica o asemenea masura. In industria auto, ofertele sunt gandite si calculate pe perioade mult mai mari de timp. Clientii studiaza mult piata inainte de a-si cumpara o masina", a afirmat Ana Maria Ciumeti, de la Ford.
Citeşte mai multe despre:   luna,   economic,   auto,   piata,   decembrie,   masina

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Peste 28% dintre angajații români lucrează în companii multinaționale

Peste 28% dintre angajații români lucrează în companii multinaționale
Circa 28,1% dintre angajații români lucrau în companii multinaționale în anul 2019, arată datele Institutului Național de Statistică. Majoritatea subgrupurilor de întreprinderi din România sunt controlate...

Regula numarul 1 atunci cand joci intr-un casino online

Regula numarul 1 atunci cand joci intr-un casino online
Galerie Foto Avantajele pe care le ofera un casino online, in comparatie cu unul clasic, sunt multiple. Poti sa joci la orice ora din zi si din noapte, chiar si atunci cand in oras totul este inchis, din cauza masurilor de...

PAD – un pas necesar și obligatoriu în asigurarea locuinței

PAD – un pas necesar și obligatoriu în asigurarea locuinței
România a atins pragul de 1,8 milioane locuințe asigurate prin intermediul polițelor împotriva dezastrelor. ”Cu toate acestea, consider că trebuie să existe un efort conjugat – autorități centrale și mai...

Ce este mai bun în 2021 – WordPress, Site Builder sau Soluție Personalizată – pentru a construi o imagine pozitivă companiei?

Ce este mai bun în 2021 – WordPress, Site Builder sau Soluție Personalizată – pentru a construi o imagine pozitivă companiei?
Galerie Foto În fața concurenței ridicate dictată de revoluția tehnologică, antreprenorii și liberii profesioniști nu-și mai pot permite să-și neglijeze imaginea brandului pe care îl dețin. Primul pas în acest sens...

Optimizarea homepage-ului unui magazin online pentru a creste vanzarile

Optimizarea homepage-ului unui magazin online pentru a creste vanzarile
Peste 60% dintre cumparatorii online parasesc un website de vanzari online in primele 5 secunde de la sosirea pe pagina principala (homepage). Daca doriti sa va clasati sub acest  „standard” este timpul sa...

Banca Transilvania a ajuns la o capitalizare de 3 miliarde de euro la BVB

Banca Transilvania a ajuns la o capitalizare de 3 miliarde de euro la BVB
Banca Transilvania a ajuns la o capitalizare record de 3 miliarde de euro la BVB datorită creșterii cu 48% a prețului acțiunilor începând cu luna mai 2020. În şedinţa de tranzacţio­na­re de marţ...

Un nou termen pentru finalizarea termocentralei Iernut

Un nou termen pentru finalizarea termocentralei Iernut
Termocentrala de la Iernut, care aparține companiei naționale Romgaz, ar putea fi terminată la jumătatea anului viitor, cu o întârziere de peste 3 ani deoarece trebuia finalizată în 2019. Investiția...

Activele fondurilor de pensii private au depășit 80,2 miliarde de lei

Activele fondurilor de pensii private au depășit 80,2 miliarde de lei
Activele fondurilor de pensii private obligatorii s-au ridicat la 80,238 miliarde de lei la data de 31 martie 2021, cu 33,34% mai mari față de aceeași perioadă din anul trecut,...

Ministerul Mediului pregătește Legea antimoloz

Ministerul Mediului pregătește Legea antimoloz
Pentru finalul anului trecut ținta de colectare a deșeurilor provenite din construcții a fost de 70%, urmând ca din 2024 Comisia Europeană să stabilească un nou prag. România a ratat obiectivul anunțat pentru 20...

Ministerul Finanţelor a zărit fundul sacului. În căutarea miliardului pierdut

Ministerul Finanţelor a zărit fundul sacului. În căutarea miliardului pierdut
În așteptarea miliardului de euro promis de Guvernul României, tot mai multe firme dau faliment, după ce activitatea le-a fost oprită sau mult diminuată în pandemie. Miniștrii Economiei și Fondurilor Europene au...

Rezervele valutare ale BNR au crescut cu 7,26% în aprilie 2021

Rezervele valutare ale BNR au crescut cu 7,26% în aprilie 2021
Rezervele valutare ale Băncii Naţionale a României (BNR) au crescut cu 7,26% în aprilie 2021, la 38,304 miliarde de euro, comparativ cu luna precedentă, când s-au situat la 35,709 miliarde de  euro,...

UPDATE Răzvan Nicolescu explică numirea sa în conducerea EIT

UPDATE Răzvan Nicolescu explică numirea sa în conducerea EIT
Expertul Răzvan Nicolescu, numit în conducerea Institutului European pentru Tehnologie şi Inovare (EIT) spune că această  decizie a ocupat-o prin concurs, nefiind o decizie politică şi nici o...

PNL a luat cu asalt companiile strategice din energie

PNL a luat cu asalt companiile strategice din energie
Galerie Foto Guvernul a numit o noua conducere la compania strategică Smart SA, care asigură mentenanța pentru compania Transelectrica, administratorul rețelei de transport al energiei electrice în România. „Specialiști”...

Plan major de investiţii de 300 de milioane de dolari în fabrica Ford de la Craiova

Plan major de investiţii de 300 de milioane de dolari în fabrica Ford de la Craiova
Americanii de la Ford anunţă un plan major de investiţii de 300 de milioane de dolari în fabrica de la Craiova, care va deveni a treia fabrică Ford din Europa care va produce maşini electrice. Ford a confirmat...

BCR raportează un profit mai mic în primul trimestru din 2021

BCR raportează un profit mai mic în primul trimestru din 2021
Banca Comercială Română (BCR) a înregistrat un profit net de 424,6 milioane de lei (87 milioane de euro) în primul trimestru din acest an, mai mic față de același interval din 2020, când acesta s-a ridicat...
Serviciul de email marketing furnizat de