România a cerut la Consiliul de Transport, Telecomunicaţii şi Energie dezvoltarea infrastructurii portuare cu puncte de alimentare pe bază de gaz natural lichefiat (GNL), ca măsură de creare şi susţinere a unei pieţe auto bazate pe combustibili alternativi.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat că termenul de realizare a punctelor de realimentare cu GNL accesibile publicului, din porturi şi pe infrastructura rutieră aferentă reţelei centrale TEN-T, ar trebui să fie 2030.
"Considerăm însă că este nevoie să asigurăm accesul administraţiilor portuare la finanţare inclusiv finanţare europeană pentru dezvoltarea acestor infrastructuri", se arată în comunicat.
Cu toate acestea, Fenechiu a atras atenţia că GNL este considerat încărcătură periculoasă, astfel că pentru accesul în şi din Marea Neagră prin strâmtorile Bosfor şi Dardanele traficul din sens opus trebuie închis. "Fără un flux constant de încărcături GNL, terminalele GNL din Marea Neagra ar putea să nu fie eficiente economic, motiv pentru care considerăm că textul directivei trebuie să aiba în vedere astfel de particularităţi naţionale şi să ofere flexibilitatea necesară statelor membre în implementare”, a afirmat oficialul.