x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ministerul Finanțelor, măsuri în vederea sprijinirii mediului de afaceri, în perioada stării de urgență

0
14 Apr 2020 - 12:27
Ministerul Finanțelor, măsuri în vederea sprijinirii mediului de afaceri, în perioada stării de urgență Lucian Alecu


În contextul instituirii stării de urgențã pe teritoriul României, Ministerul Finanțelor Publice, împreună cu Agenția Naționalã de Administrare Fiscalã, a întreprins o serie de măsuri în vederea sprijinirii mediului de afaceri, dar și pentru susținerea conformării voluntare, scrie Antena 3

 În temeiul Ordonanței de urgențã a Guvernului nr. 29/2020, precum și al Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 33/2020 și al Ordonanței de urgențã aprobatã în ședința de Guvern din data de 9.04.2020: 

1.  Nu se calculeazã și nu se datoreazã dobânzi și penalitãți de întârziere conform Codului de procedurã fiscalã, pentru obligațiile fiscale scadente începând cu data intrãrii în vigoare a Ordonanței de urgențã Guvernului nr. 29/2020 și neachitate pânã la încetarea acestor mãsuri. 

2. Nu sunt considerate obligații fiscale restante, potrivit legii, obligațiile fiscale scadente începând cu data intrãrii în vigoare a Ordonanței de urgențã Guvernului nr. 29/2020 și neachitate pânã la încetarea acestor mãsuri.

3. Se suspendã sau nu încep mãsurile de executare silitã, prin somație, poprire și valorificarea bunurilor la licitație, a creanțelor bugetare, cu excepția executãrilor silite care se aplicã pentru recuperarea creanțelor bugetare stabilite prin hotãrâri judecãtorești pronunțate în materie penalã. 

4. Nu se calculeazã și nu se datoreazã dobânzi și penalitãți, conform Codului de procedurã fiscalã, pentru plata cu întârziere a ratelor din graficele de eșalonare neachitate pânã la împlinirea termenului de 30 de zile de la încetarea stãrii de urgențã. În acest caz, organul fiscal competent, din oficiu, reface graficul de eșalonare, cu respectarea perioadei de eșalonare aprobate. Noul grafic de eșalonare se comunicã debitorului prin decizia organului fiscal. 

5. Se suspendã condițiile de menținere a valabilitãții eșalonãrilor la platã acordate potrivit legii. Aceste condiții se considerã îndeplinite dacã debitorii achitã obligațiile aferente în termen de 30 de zile de la încetarea perioadei de aplicare a acestor mãsuri fiscale. 

6. Pentru obligațiile care reprezintã condiție de menținere a valabilitãții înlesnirilor la platã, contribuabilii pot solicita modificarea eșalonãrii la platã, cu condiția ca cererea sã fie depusã pânã la expirarea termenului menționat la pct. 5, prevederile art. 195 din Codul de procedurã fiscalã aplicându-se în mod corespunzãtor. 

7. Obligațiile bugetare care reprezintã condiție de menținere a valabilitãții înlesnirilor la platã, inclusiv cele cuprinse în ratele din graficele de eșalonare, nu sunt considerate obligații fiscale restante. 

8. Extinderea rambursãrii TVA cu control ulterior.

9. Termenele de prescripție a dreptului organului fiscal de a stabili creanțe fiscale și de a cere executarea silitã, precum și cel al contribuabilului/plãtitorului de a cere restituirea creanțelor fiscale, prevãzute de Codul de procedurã fiscalã, se suspendã sau nu încep sã curgã pânã la împlinirea termenului de 30 de zile de la încetarea stãrii de urgențã. 

Mãsurile fiscale mai sus menționate se aplicã pe perioada stãrii de urgențã și 30 de zile de la încetarea acesteia. 

10. Se acordã o bonificație calculatã asupra impozitului pe profit datorat, dacã contribuabilii plãtitori de impozit pe profit plãtesc impozitul datorat pentru trimestrul I al anului 2020, pânã la termenul scadent de 25 aprilie 2020 inclusiv. Bonificația este de 5% pentru contribuabilii mari și 10% pentru contribuabilii mijlocii si ceilalți contribuabili. 

Categoriile de contribuabili beneficiari ai bonificațiilor prezentate anterior sunt urmãtoarele: 

a) contribuabilii plãtitori de impozit pe profit, indiferent de sistemul de declarare și platã prevãzut de art. 41 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificãrile și completãrile ulterioare; 

b) contribuabilii care intrã sub incidența Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitãți, pentru impozitul pe profit aferent trimestrului I al anului 2020, determinat pentru activitãțile desfãșurate, altele decât cele corespunzãtoare codurilor CAEN prevãzute de lege; 

c) contribuabilii care intrã sub incidența prevederilor art. 16 alin. (5) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificãrile și completãrile ulterioare, respectiv contribuabilii care inițial au optat  pentru un exercițiu financiar diferit de anul calendaristic, iar ulterior au optat ca anul fiscal sã corespundã exercițiului financiar. Aceastã categorie de contribuabili beneficiazã de bonificație dacã plãtesc impozitul datorat pentru trimestrul/plata anticipatã trimestrialã pânã la termenul scadent cuprins în perioada 25 aprilie - 25 iunie 2020. 

11. Se acordã o bonificație de 10% calculatã asupra impozitului datorat pentru trimestrul I al anului 2020, pentru plata impozitului pe veniturile microîntreprinderilor aferent acestui trimestru, pânã la data de 25 aprilie 2020, inclusiv. 

12. Contribuabilii obligați la plata impozitului specific unor activitãți, potrivit Legii nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitãți, pentru anul 2020, nu datoreazã impozit specific pentru perioada în care aceștia întrerup activitatea total sau parțial pe perioada stãrii de urgențã decretate. 

13. Pentru depunerea situațiilor financiare anuale aferente exercițiului financiar 2019, respectiv a raportãrilor contabile anuale încheiate la 31 decembrie 2019, termenele prevãzute la art. 36 alin. (1) și (3), respectiv art. 37 din Legea contabilitãții nr. 82/1991, republicatã, cu modificãrile și completãrile ulterioare, se prorogã pânã la data de 31 iulie 2020 inclusiv. 

14. Deducerea sumelor reprezentând sponsorizãri cãtre instituții publice și alte organe ale autoritãții publice din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, în limita prevãzutã de actul normativ, se efectueazã în baza contractului de sponsorizare, fãrã a exista obligația înscrierii entitãților beneficiare respective în Registrul entitãților/unitãților de cult pentru care se acordã deduceri fiscale.   

15. Nu se face plata efectivã la organele vamale de cãtre persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform Codului fiscal, care importã, în perioada pentru care s-a instituit starea de urgențã și în urmãtoarele 30 de zile calendaristice de la data încetãrii stãrii de urgențã, medicamente, echipamente de protecție, alte dispozitive sau echipamente medicale și materiale sanitare care pot fi utilizate în prevenirea, limitarea, tratarea și combaterea COVID-19, prevãzute în anexa care face parte integrantã din ordonanța de urgențã. 

16. Modificarea modului de calcul a plãților anticipate pentru contribuabilii plãtitori de impozit pe profit care aplicã sistemul anual de platã a impozitului pe profit cu plãți anticipate, în sensul stabilirii nivelului acestora la valoarea stabilitã pe baza calculului trimestrial curent ,fațã de 1/4 din impozitul anului precedent (actualizat cu indicele prețurilor de consum estimat cu ocazia elaborãrii bugetului inițial al anului pentru care se efectueazã plãți anticipate), pentru a corela sarcina fiscalã cu încasãrile reduse determinate de închiderea activitãților total sau parțial prin afectarea mediului economic de mãsurile de combatere a epidemiei Covid -19. 
      

De asemenea,  Ministerul Finanțelor Publice și ANAF au adoptat și alte mãsuri în vederea sprijinirii mediului de afaceri, cum ar fi: 

1. Implementarea obligațiilor de platã în platforma ghiseul.ro pentru facilitatea îndeplinirii obligațiilor de platã ale contribuabililor; 

2. Introducerea de noi documente pe baza cãrora contribuabilii persoane fizice sã se poatã identifica electronic în SPV  (alte acte administrative începând cu 1.04.2020); 

3. Asigurarea cadrului legal împreunã cu MFP în vederea depunerii electronice și a altor formulare specifice evitãrii dublei impuneri și acorduri fiscale internaționale (OMFP 1830/2020); 

4. Soluționarea la distanțã a solicitãrilor contribuabililor de cãtre 900 de inspectori, care au acces la bazele de date necesare desfãșurãrii unor activitãți specifice (ex. certificate de atestare fiscalã, rambursari TVA, alte categorii de solicitãri); 

5. Aprobarea, pe perioada stãrii de urgențã, a susținerii contestației în fața organelor de soluționare a contestațiilor și prin intermediul mijloacelor electronice de comunicare la  distanțã/telefon,  direcția de specialitate menținând  legãtura  permanent  cu  contribuabilii  pentru  gãsirea celor  mai  bune  soluții; 

6. Asigurarea de la distanțã a serviciului de asistențã a contribuabililor  în domeniul fiscal și IT în vederea îndeplinirii obligațiilor fiscale (SPV, Call - Center și Formularul de Contact) pentru asigurarea conformãrii fiscale; 

7. Direcția Generalã a Vãmilor și Direcția Generalã Antifraudã Fiscalã lucreazã în prima linie pentru a pune în aplicare ordonanțele militare din perspectiva atribuțiilor ANAF; 

8. Desfãșurarea de campanii în rândul contribuabililor care au solicitat rambursarea de TVA, pentru a fi pregãtite  cu  rapiditate compensãrile și  restituirile  de  taxe,  necesare  în  derularea  procedurii  de rambursare; 

9. Continuarea procesului de reorganizare a ANAF pentru ca analiza de risc sã fie principalul mecanism de aplicare a procedurilor de administrare fiscalã; 

10. Constituirea Grupului de analizã fiscalã pentru comunicarea rapidã cu reprezentanții mediului de afaceri și ai mediului academic, în care se discutã și se propun mãsuri economice și fiscale care sã vinã, în continuare, în sprijinul contribuabililor.

Citeşte mai multe despre:   ministerul finantelor,   mediul de afaceri,   stare de urgenta

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

BNR a decis menținerea dobânzii de politică monetară la 1,25% pe an

BNR a decis menținerea dobânzii de politică monetară la 1,25% pe an
Banca Naţională a României (BNR) a decis menţinerea ratei dobânzii de politică monetară la 1,25% pe an şi păstrarea nivelurilor actuale ale ratelor rezervelor minime obligatorii pentru pasivele în...

A fost semnat contractul pentru realizarea lotului 2 al centurii Capitalei

A fost semnat contractul pentru realizarea lotului 2 al centurii Capitalei
Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 2 al autostrăzii de centură a Bucureştiului, a fost semnat, după cum a anunţat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, pe Facebook. "Încă o...

Libra Internet Bank vrea să emită obligaţiuni de 40 de milioane de euro

Libra Internet Bank vrea să emită obligaţiuni de 40 de milioane de euro
Libra Internet Bank vrea să emită obligaţiuni de cel mult 40 de milioane de euro, cu o rată a dobânzii fixă sau variabilă. Decizia a fost aprobată de acţionari în Adunarea Generală din 16...

PIB-ul României va crește cu 5,1% în 2021. Inflația va ajunge la 2,9%

PIB-ul României va crește cu 5,1% în 2021. Inflația va ajunge la 2,9%
PIB-ul României va crește cu 5,1% în acest an și cu 4,9% în 2022, conform previziunilor economice de primăvară ale Comisiei Europene. În privința inflației, România va ajunge la 2,9%, fiind urmată...

Daniel Dines discută cumpărarea unui pachet de acţiuni în One United Properties

Daniel Dines discută cumpărarea unui pachet de acţiuni în One United Properties
Daniel Dines, CEO UiPath, companie evaluată la peste 35 miliarde dolari prin listarea la Bursa de la New York, este în discuţie să intre în afacerea One United Properties, conform unor surse de pe piaţa...

Expunerea băncilor străine pe România şi-a accelerat creşterea în T4/2020 - analiză

Expunerea băncilor străine pe România şi-a accelerat creşterea în T4/2020 - analiză
Expunerea băncilor străine pe România a crescut într-un ritm accelerat în ultimul trimestru de anul trecut, de la 12,8% în T3 la 20% în T4, până la 29 mld. dolari (nivelul maxim din septembrie 2016), evoluţie...

„Rabla pentru electrocasnice” începe vineri. Programul se desfășoară în trei etape

„Rabla pentru electrocasnice” începe vineri. Programul se desfășoară în trei etape
Ministerul Mediului a anunțat marți că programul „Rabla pentru electrocasnice”, care începe vineri, se va desfășura în trei etape. Potrivit Ministerului Mediului, prin acest program oricine dorește să...

Acțiunile UiPath scad semnificativ pe bursă și ajung aproape de prețul de listare

Acțiunile UiPath scad semnificativ pe bursă și ajung aproape de prețul de listare
Compania UiPath, fondată în România, a avut cea mai slabă zi de până acum la Bursa din New York. Acţiunile au închis şedinţa de luni cu un minus de 5,2%, la 65 de dolari şi se apropie de preţul...

ROBOR la 3 luni scade după două săptămâni de stagnare

ROBOR la 3 luni scade după două săptămâni de stagnare
Indicele ROBOR la 3 luni a scăzut, astăzi, la 1,54%, după ce în ultimele 16 zile a stagnat la cotaţia de 1,59%. În funcţie de acesta se calculează dobânzile variabile pentru creditele în...

80% dintre angajații HoReCa s-au vaccinat anti COVID-19

80% dintre angajații HoReCa s-au vaccinat anti COVID-19
Circa 80% dintre angajaţii HoReCa s-au vaccinat anti COVID-19, motiv pentru care restriicțiile impuse acestui sector ar trebui ridicate, este de părere Daniel Mischie, preşedintele Organizaţie Patronale a...

Pensiile private, performerele crizei

Pensiile private, performerele crizei
La finalul primului trimestru al anului 2021 fondurile de pensii private obligatorii au înregistrat o creștere cu o treime a activelor totale, în raport cu aceeași perioadă a anului trecut, depășind astfel pragul...

Gazul din Marea Neagră ar putea atrage 13 miliarde de euro în zece ani

Gazul din Marea Neagră ar putea atrage 13 miliarde de euro în zece ani
Gazul din Marea Neagră ar putea atrage 13 miliarde de euro în zece ani. Christina Verchere, CEO al OMV Petrom: „Timpul nu este de partea noastră. Tot auzim cuvinte frumoase, dar este momentul pentru...

Economia României își revine dar se adâncesc dezechilibrele

Economia României își revine dar se adâncesc dezechilibrele
Economia îşi revine dar se adâncesc dezechilibrele. Deficitul comercial a crescut în luna martie 2021 cu aproape 22%, după majorarea exporturilor şi a importurilor cu 20%. Exporturile României au crescut...

Mai multe oferte pentru construirea lotului 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva

Mai multe oferte pentru construirea lotului 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva
Pentru construirea lotului 2, în lungime de 9 kilometri, al Autostrăzii Lugoj - Deva au fost primite nouă oferete de la companii din România, Grecia, Turcia, Spania şi Italia, transmite CNAIR. Ofertanţii...
Serviciul de email marketing furnizat de