Ministerul Transporturilor, patronat de Radu Berceanu, îngrădeşte accesul Jurnalului Naţional la informaţie. După materialele despre trenul expres falimentar Gara de Nord - Otopeni şi cei Zero kilometri din Autostrada Soarelui construiţi în ultimii doi ani, Ministerul Transporturilor a suspendat comunicarea cu Jurnalul Naţional.
Solicitări fără răspuns, răspunsuri tardive şi foarte vagi şi probleme de comunicare cu cei de la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii. Cu asta se confruntă jurnaliştii care au îndrăznit să atragă atenţia ministrului Transporturilor, Radu Berceanu, că a uitat să închidă linia feroviară ce face legătura între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional "Henri Coandă" Otopeni. Berceanu se încăpăţânează să menţină această linie feroviară, în timp ce 7.000 de salariaţi ai CFR Marfă au fost trimişi în şomaj tehnic.
Mai grav este că Berceanu a tot declarat că din a doua parte a anului nu vor mai fi bani pentru plata salariilor ceferiştilor, deoarece încasările au scăzut foarte mult. În ciuda tuturor problemelor, a lipsei fondurilor, Berceanu "ţine cu dinţii" de trenul către Otopeni, care spera să deservească circa 4.000 de călători pe zi, care în realitate nu sunt nici măcăr 250. În momentul în care ceferiştii au îndrăznit să protesteze pentru că nu şi-au primit salariile, Berceanu le-a recomandat, pe un ton ironic, să se uite pe fereastra trenului şi să vadă că e criză. Oare pierderile înregistrate cu menţinerea trenului către Otopeni nu ar acoperi o parte din "economiile" care se fac cu trimiterea în şomaj tehnic a celor 7.000 de salariaţi ai CFR Marfă?
MĂRUL DISCORDIEI
Jurnalul Naţional a solicitat informaţii financiare cu privire la trenul Henri Coandă Expres la circa trei luni de la introducerea acestei curse. Măsura a deranjat conducerea ministerului, deoarece Berceanu nu a fost de acord ca răspunsul pentru ziar, care conţinea toate cifrele primite de la CFR Călători cu privire la veniturile şi cheltuielile ministerului cu privire la trenul către Otopeni, să fie transmis redacţiei Jurnalului Naţional.
Suspiciunea redactorului a apărut în momentul în care Postelnicu Theodor, consilier personal al ministrului, confirmase că are toate cifrele cerute, acesta din urmă a revenit cu un telefon pentru a transmite că ministrul nu şi-a dat "ok-ul" pentru cifrele respective. În plus, acesta ne-a asigurat că va reveni în momentul în care va avea răspunsul aprobat de ministru.
Răspunsul ce avea "ok-ul" ministrului a fost şocant: "datele respective fac parte dintr-o analiză internă". Potrivit specialiştilor, se cheltuiesc lunar 300.000 de euro doar pentru plimbarea câtorva călători către şi dinspre Otopeni. Dacă în primele două luni pierderile înregistrate se ridicau la circa 2,5 milioane de lei, estimăm că acum acestea depăşesc circa 7 milioane de lei (1,6 milioane de euro).
ZERO KM CĂTRE SOARE
O altă iritare a ministrului Berceanu, dar şi a apropiatului sau Adrian Ionescu a apărut în momentul în care Jurnalul Naţional a solicitat informaţii despre stadiul lucrărilor la Autostrada Soarelui. În ciuda faptului că în ultimii doi ani nu s-a construit nici un kilometru de autostradă, Adrian Ionescu a comunicat redactorului Jurnalului Naţional că "proiectul a avansat foarte mult la nivelul obţinerii autorizaţiilor şi avizelor de execuţie".
În urma celor două materiale, Teodor Postelnicu a considerat că nu este necesar să mai invite marţi la conferinţa de presă pe redactorul Jurnalului Naţional, care este acreditat pe ministerul Transporturilor de mai bine de patru ani. Contactat telefonic pentru explicaţii, Postelnicu a închis telefonul. Culmea este că accesul redactorului nostru a fost blocat tocmai la conferinţa de presă în care Berceanu a făcut publice date despre realizarea ultimelor două tronsoane din Autostrada Soarelui.
Dacă am fi fost invitaţi la acea conferinţă, am fi putut transmite cititorilor noştri informaţiile îmbucurătoare că lucrările la cele două tronsoane se vor finaliza până în anul 2011, iar finanţarea în valoare de 125 de milioane de euro a fost deja obţinută de la UE. Îl anunţăm pe această cale pe ministrul Radu Berceanu că atât el, cât şi angajaţii din subordinea sa sunt funcţionari publici care îşi iau salariul din impozitele pe care le plătesc contribuabilii. Accesul presei la informaţii este asigurat prin lege.
Citește pe Antena3.ro