Spiritul Crăciunului este mult mai mult decât o stare care cuprinde frenetic pe toată lumea, în fiecare an. În spatele luminilor, al preaplinului şi al mirosului de scorţişoară se află un mecanism bine uns, care, pentru a fi şi foarte bănos, trebuie să funcţioneze perfect . Pentru companiile din industria bunurilor de larg consum şi retail, sărbătorile de iarnă sunt cel mai generos motor de creştere care apare în decursul unui an. Şi pentru construcţia căruia munca începe întotdeauna cu cel puţin şase luni înainte. Vorbim despre o industrie de câteva zeci de milioane de euro, creată în jurul unui brand extrem de puternic – Crăciunul.
În fiecare an, cu cel puţin o lună înainte, magazinele poartă deja „echipamentul” de Sărbători. Este o lume cu alte coordonate, care îndeamnă la relaxare, la optimism şi, mai presus de toate, la consum. O lume pe care comercianţii o construiesc cu mare atenţie, tocmai pentru că are atât de multe de oferit. De altfel, nu este o reţetă inventată în România. În toată lumea, luna decembrie este luna în care apetitul pentru consum creşte, iar bugetele se dilată până în punctul în care vânzările cresc şi cu 40% pentru producătorii de dulciuri, băuturi răcoritoare sau cosmetice.
Iar unii comercianţi spun că până la 40% din cifra de afaceri se realizează doar în această lună. Creşterea vine însă numai după investiţii de zeci sau chiar sute de mii de euro în crearea unor produse de sezon în ediţie limitată, ambalaje noi, oferte promoţionale sau campanii de comunicare specifice.
Citeste cum isi maresc companiile profiturile in perioada sarbatorilor
Citeste si
Băncile, îngenunchiate? Românii cu credite scapă de comisioanele abuzive
Cele mai bune dobânzi pentru economiile în euro
19 clauze abuzive din contractele bancare
Rusia a declarat un razboi "al carnii" Statelor Unite
Unde trebuie să lucrezi ca să primeşti o majorare de salariu