x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Nevoia de oameni în criză economică

Nevoia de oameni în criză economică

de Diana Scarlat    |    22 Oct 2009   •   00:00
Nevoia de oameni în criză economică

Secretul angajărilor în perioada de criză economică pe care o traversăm este strategia pe termen lung. De ce s-au făcut disponibilizări, iar acum deja se caută oameni? Paul Evans, una dintre cele mai importante personalităţi ale HR-ului internaţional, a oferit astăzi câteva răspunsuri, în cadrul Conferinţei naţionale de parteneriat strategic cu mediul de afaceri, organizate de HR Club la Bucureşti.



Deşi nimeni nu poate spune cu certitudine în care fază a crizei economice ne aflăm în acest moment, nici la nivel mondial, nici în privinţa României, companiile încep deja să se reorienteze în privinţa resurselor umane. În ţări precum Germania se vorbeşte despre un posibil viitor deficit de personal calificat în domenii cheie ale economiei, iar strategiile pe termen lung încep să fie mai importante decât soluţiile pe termen scurt care s-au aplicat de la începutul crizei. Paul Evans, profesor de Comportament Irganizaţional al Insead şi director al centrului de Resurse Umane şi Dezvoltare Organizaţională Shell, susţine de mai bine de 20 de ani că "trebuie să gestionăm acţiunile pe termen scurt fără a pierde concentrarea asupra planurilor pe termen lung, astfel încât, în perioadele de declin trebuie să ne pregătim pentru creştere, iar în perioadele de creştere, să ne pregătim pentru declin".

PARTENERIATUL CU RESURSELE UMANE. În ziua premergatoare conferinţei, Paul Evans a susţinut un Masterclass în care a oferit spacialiştilor în resurse umane lecţii despre managementul oamenilor în contextul schimbător şi nesigur al globalizării şi despre pericolele la care se expun atunci când se concentrează excesiv pe rezultate şi neglijează procesele. Specialistul a mai susţinut şi o sesiune de întrebări şi răspunsuri, dedicată exclusiv managerilor generali şi antreprenorilor din România. Din discuţii a reieşit că în România lipsesc în primul rând specialiştii în Resurse Umane care să poată fi parteneri reali ai managerilor generali, astfel încât să ofere soluţii concrete şi obiective la problemele companiei, atât pe termen scurt, cât şi pe termen lung. În opinia directorilor de companii, specialistul în HR ar trebui să le ofere cele mai bune soluţii de moment şi pe termen lung în privinţa angajaţilor, raportându-se inclusiv la "cifre". "Directorul de Resurse Umane ar trebui să înveţe să vorbească în cifre şi să fie un partener strategic, să înţeleagă cu adevărat care sunt priorităţile businessului", spune Cornelia Coman, director ING Asigurări de Viaţă, dar şi alţi directori generali de companii, explicând că numai astfel se poate trece peste perioadele dificile.

LECŢII DE HR. Cu ocazia întâlnirii de la Bucureşti, Paul Evans, adus pentru prima oară în ţara noastră de către HR Club, asociaţia profesioniştilor în resurse umane din România, i-a ajutat pe specialiştii români în Resurse Umane să înţeleagă mai bine cum să gestioneze momentele de declin şi cum să se pregătească pentru perioadele de creştere. Paul Evans a fost oaspetele de onoare al Conferinţei naţionale de parteneriat strategic cu mediul de afaceri, în cadrul căreia şi-a susţinut teza conform căreia "trebuie să gestionăm perioadele de declin, pregătindu-ne pentru creştere şi să gestionăm perioadele de creştere, pregătindu-ne pentru declin". Specialistul a mai susţinut şi o sesiune specială despre dualităţile managementului talentelor. Alături de el, au fost invitaţi alţi vorbitori internaţionali, reprezentanţi ai unor organizaţii de prestigiu precum PricewaterhouseCoopers, Hay Group, CEU Business School. În deschiderea conferinţei au fost prezentate rezultatele Studiului de parteneriat strategic 2009, care arată că talentele trebuie manageriate cu mare atenţie în perioada de criză economică pe care o traversăm, în toate companiile care vor să supravieţuiască şi după ce se va termina perioada de declin. Studiul arată că departamentele legate direct de partea financiară sunt mult mai importante în opinia directorilor generali decât cele de resurse umane. "Dacă aruncăm o privire asupra evoluţiei importanţei departamentelor, cel de vânzări are ponderea cea mai mare, apoi, în topul importanţei, urmează financiarul şi marketingul", comentează realizatorii studiului. Au urmat, în cadrul celei de-a doua sesiuni, Workshop-uri şi ateliere de lucru paralele, susţinute de CEU Business School, Hay Group şi PricewaterhouseCoopers.

INVESTIŢIA ÎN OAMENI.
Conferinţa de parteneriat strategic face parte din proiectul "Parteneriat în sprijinul dezvoltării domeniului resurselor Umane", cofinanţat din Fondul Social European (FSE), prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. Scopul conferinţei a fost acela de a oferi accesul participanţilor la expertiză de top în domeniul parteneriatului strategic al funcţiunii de resurse umane cu managementul general al organizaţiilor, în vederea înţelegerii aşteptărilor sau tendinţelor în domeniu şi dezvoltarea unor strategii sustenabile de management al oamenilor şi al performanţei în organizaţii.


×
Subiecte în articol: economic