x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Nuţi Biciclista ne trasează pista!

Nuţi Biciclista ne trasează pista!

de Elena Stan    |    27 Ian 2011   •   20:41
Nuţi Biciclista ne trasează pista!

148572-conferinta-de-presa-targ-mestesuguri-1.jpgHai să te plimb cu bicicleta! După ce a vizitat pista de biciclete care va lega Va­ma Veche de Bulgaria, Elena Udrea a găsit soluţia ideală pentru a su­plini lipsa infrastructurii rutiere. Turiştii străini vor fi invitaţi să ex­plo­reze Grădina Carpatină folosind Re­ţeaua Naţională de Trasee Cicloturis­tice, potrivit unui proiect de hotărâre de guvern, postat, în dezbatere pu­blică, pe site-ul instituţiei.

Reţeaua ar urma să fie alcătuită din totalitatea căilor terestre de co­mu­ni­caţie din România marcate pentru circulaţia cu bicicleta în scop tu­ristic. Astfel, lipsa infrastructurii ru­ti­e­re nu ar mai reprezenta o proble­mă pentru turiştii străini, care vor fi in­vitaţi să dea pedale.

Ciclotraseele vor fi clasificate după mai multe criterii, fiind na­ţi­o­na­le, regionale şi locale, de şosea şi de munte, iar în funcţie de nivelul de di­fi­cultate, traseul poate fi lejer, mediu, di­ficil şi expert. Utilizarea ciclotraseelor este liberă şi nu poate fi supusă plăţii de tarife sau taxelor de acces sau tranzit.

Traseele pe unde turiştii se vor putea plimba cu bicicletele trebuie să aibă un caracter cât mai pitoresc din punct de vedere peisagistic şi tra­fic motorizat cât mai redus. De ase­me­nea, drumul trebuie să fie lat, astfel încât să permită circulaţia în dublu sens, în condiţii de siguranţă şi confort, ţinând cont şi de necesităţile de de­păşire şi de eventuala prezenţă pe bi­ciclete a bagajelor şi remorcilor de până la 1 m lăţime.

Itinerarul ciclotra­seelor se alege astfel încât să străbată pe cât posibil: zonele centrale, zonele co­merciale, administrative şi de servicii, perimetrele de interes turistic di­rect sau indirect, zonele verzi sau zo­nele rezidenţiale liniştite. Lun­gi­mea ciclotraseelor se alege astfel încât durata normală de parcurgere să fie: 5-12 zile în cazul celor de rang na­ţi­o­nal; 2-5 zile în cazul celor de rang re­gional; maximum o zi în cazul celor de rang local.

Ciclotraseele vor fi marcate şi vor avea un punct de start şi unul de final, acestea fiind accesibile cu mijloace de transport public. Marcajele cicloturis­ti­ce au ca şi culori de bază verde în­chis pe fond alb. Pentru gradul de di­fi­cultate, autorităţile vor folosi cu­loa­rea albastră pentru lejer, roşu pentru mediu, negru pentru dificil, bico­lor galben-negru în caroiaj pentru expert.

Ciclotraseele de şosea de rang na­ţi­o­nal se intersectează multiplu între ele şi se conectează cu ciclotraseele din ţările vecine şi intră în compu­ne­­rea unor ciclotrasee internaţionale in­­clusiv a magistralelor cicloturistice transeuropene din reţeaua EuroVelo. Pentru identificare, administrare şi promovare, fiecărui ciclotraseu i se atribuie temă, denumire, siglă şi in­­dicativ. Realizarea de ciclotrasee noi sau modificarea semnificativă sau desfiinţarea celor existente, atât ca itinerar, cât şi ca mod de marcare şi amenajare, se avizează de co­misiile judeţene şi se aprobă de au­toritatea publică centrală, respectiv MDRT. 

Consiliile judeţene vor înfiinţa co­misii judeţene de trasee cicloturisti­ce în termen de 90 de zile de la data pu­blicării acestei HG în MO, urmând ca în 120 de zile să fie constituit regis­trul naţional al traseelor cicloturistice la nivelul autorităţii publice centrale în domeniul turismului şi registrele ju­deţene ale traseelor cicloturistice la nivelul consiliilor judeţene.

Evidenţa traseelor cicloturistice se ţi­ne în teritoriu de consiliile ju­de­ţene şi la nivel central de au­toritatea pu­blică centrală în domeniul turismului.
Proiectarea, marcarea, monitori­za­rea şi întreţinerea ciclotraseelor se fac din fondurile alocate, în acest sens din bugetul consiliilor judeţene şi, în completare, din alte fonduri pu­blice sau private, interne sau externe.

Amenzi pentru blocarea accesului pe piste
Promovarea unor trasee cicloturistice nemarcate sau marcate, dar neomo­lo­gate, precum şi neorganizarea comisiilor judeţene de trasee cicloturistice constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă cuprinsă între 10.000 şi 20.000 de lei. Neefectuarea lucrărilor necesare de monitorizare, amenajare şi întreţinere a ciclotraseelor omologate constituie con­tra­ven­ţie şi se sancţionează cu amendă cuprinsă între 4.000 şi 8.000 de lei. Îm­pie­di­carea sau tulburarea, fără drept, a accesului şi circulaţiei ci­clo­tu­riştilor pe ciclotrasee omologate se sancţionează cu amendă cuprinsă între 5.000 şi 12.000 de lei.  Amenda poate fi aplicată de personalul anume împuternicit al autorităţii publice centrale în domeniul turismului, precum şi de primar şi de preşedinţii consiliilor judeţene.

×
Subiecte în articol: economia