Brandul Bucurestiului ar trebui sa fie 'o frunza mai mica', a spus ieri Elena Udrea, ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, la prezentarea planului de marketing al Capitalei. Turistii straini care vin in Bucuresti pot vizita Centrul Istoric, Muzeul Taranului Roman, Muzeul Satului, zonele din jurul Capitalei si se pot bucura de viata de noapte a orasului, care va fi transformat intr-unul al distractiei. Astfel, pitipoancele si animatoarele din barurile din centrul orasului pot deveni una dintre principalele atractii turistice ale Bucurestiului.
Udrea spune ca, in prezent, turistii straini care vin in Capitala sunt in general oameni de afaceri, care au o intalnire, se plimba putin prin centrul vechi si pleaca a doua zi.
Ministerul va prezenta in septembrie Primariei Municipiului Bucuresti un plan de marketing al Capitalei, care va arata principalele directii de promovare. MDRT a semnat, la inceputul lunii iunie 2011, contractul pentru realizarea planului de marketing (strategic si operational) pentru municipiul Bucuresti in domeniul turismului, pentru perioada 2011-2015, cu consortiul Detente Consultants SAS/Detente Consultants SRL, valoarea contractului fiind de 101.952 euro inclusiv TVA. Din cercetarile pentru planul de marketing realizate de Detente Consultants reiese ca Bucurestiul trebuie sa atraga si alte segmente de turisti, in afara celor de business, precum vizitatori interesati de turismul cultural, de cel de sanatate, de evenimente si de tip city-break.
Planul de marketing recomanda pozitionarea Bucurestiului ca destinatie pentru tineri, care sa fie cunoscuta pentru animatie, pentru viata de noapte si pentru ceea ce se intampla in centrul istoric. Udrea a adaugat ca Bucurestiul este cunoscut acum ca fiind Capitala cu cel mai bun divertisment din sud-estul Europei. De asemenea, turistilor le-ar putea fi prezentat si un circuit al forturilor vechi din jurul Capitalei si, potrivit ministrului, exista aproape 30 de astfel de obiective.
'Am cerut o crestere medie anuala a numarului de turisti cu 4,5%, o crestere medie a innoptarilor de peste 6,8% si o crestere a notorietatii Capitalei pe cel putin trei piete tinta cu cel putin 15%', a spus Udrea. 'Contez pe un parteneriat eficient cu Primaria Municipiului Bucuresti, industrie si alti actori interesati, pentru promovarea Bucurestiului. Documentul finalizat astazi va fi pus la dispozitia primariei, iar noi, ca minister, ne vom indeplini toate sarcinile care ne apartin pe partea de implementare a planului: realizarea infrastructurii turistice si de evenimente, centre de informare turistica, promovare etc.', a spus Udrea.
Jamil Benabdallah, directorul pentru Europa de Est al Detente Consultants, a spus la randul sau ca in Bucuresti ar trebui dezvoltate evenimente culturale, atat pentru turisti, cat si pentru bucuresteni si ca pot fi create itinerare tematice.
'Trebuie sa fie creat un brand turistic pentru Bucuresti si trebuie implicata populatia in crearea acestui brand', a mai spus Benabdallah. El a adaugat ca promovarea Capitalei trebuie facuta si pe internet si pe retele de social media. MDRT spera ca prin cresterea numarului de turisti ar putea crea noi locuri de munca, iar veniturile atrase la nivel local ar putea creste semnificativ. Mai mult, cresterea notorietatii internationale a municipiului Bucuresti ar aduce un plus de atractivitate Capitalei Romaniei si ar putea imbunatati perceptia strainilor despre Romania in general.
La bai in nordul Capitalei
Udrea spune ca nu a abandonat proiectul constructiei unui centru balnear in Bucuresti, anuntat dupa preluarea mandatului de ministru, in decembrie 2008. 'Nu am abandonat proiectul de a construi un centru balnear in nordul Capitalei. Problema este ca resursa balneara este la un operator privat', a declarat Udrea. Ea a reluat ideea ca Bucurestiul poate deveni o destinatie pentru turismul balnear si a spus ca o solutie poate fi gasirea unui partener privat care sa opereze centrul 'Ana Aslan'. Ministrul a evaluat investitia la 5-20 milioane de euro. 'Depinde de marimea centrului. Deocamdata incercam sa atragem investitori, dar neavand noi resursa, nu noi decidem. Exista, insa, posibilitatea ca cei care investesc peste 15 milioane de euro in turism sa solicite si suport nerambursabil de la stat', a mai spus ea. In ianuarie 2009, la cateva zile de la preluarea functiei de ministru, Udrea a anuntat ca isi propune ca prioritate promovarea turismului balnear din Romania si a spus ca Bucurestiul poate fi transformat intr-o destinatie de turism cu profil balnear, intrucat 'sta pe un izvor de apa termala'.