În perioada stării de urgență, tinerii din generația Z au renunțat la distracție, și-au făcut cumpărăturile online și au devenit mai conștiincioși cu gestionarea banilor, arată studiul Insights PulzeZ.
Din punct de vedere psihologic, creșterea consumului de produse, precum dulciuri și snacksuri, sau jocuri a fost o justificată în condiții de restricții externe, aceasta fiind considerată o soluție pentru reducerea nivelului de stres.
Peste 40% dintre respondenți au renunțat la achiziția de pachete de călătorii, echipamente sportive, produse IT&C și gadget-uri, dar și la mâncarea comandată de pe platformele de delivery, îndreptându-se către produse sanitare și de igienă personală, reflectând interesul și grija pe care au avut-o pentru sănătate și siguranță.
Între 20% - 30% dintre tineri au renunțat la Netflix, jocuri online, dar și la cărți, audibooks sau cursuri online.
46% dintre participanții la studiu au spus că pentru ei contează proveniența locală a ingredientelor, produsele Made in Romania.
Perspectiva de cetățean global și grija față de planetă este reflectată prin interesul a 68% dintre tineri față de produsele eco-friendly.
Atitudinea lor față de bani este echilibrată, 50% vor să fie mai atenți la cheltuieli și să economisească mai mult, 30% vor să cumpere online și în perioada următoare și tot 30% ar dori să facă demersuri pentru a câștiga mai mult.
Studiul Insights PluseZ a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de 1.115 tineri, cu vârste între 16-24 de ani.