x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Obiectiv 2021: Ministerul Transporturilor vrea să investească în căi ferate

0
27 Feb 2021 - 12:02
Obiectiv 2021: Ministerul Transporturilor vrea să investească în căi ferate


Ministerul Transporturilor are 14,1 miliarde de lei alocaţi în 2021, dintre care 1,4 miliarde de lei sunt pentru modernizarea infrastructurii feroviare, scrie Ziarul Financiar. Bugetul este cu 9,4% mai mare faţă de execuţia din 2020. 

„Anul acesta am reuşit să creştem la 1,4 mld. lei partea de întreţinerea infrastructurii feroviare. Avem nevoie de o injecţie de capital şi eu cred că aici PNRR (Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă) poate face diferenţa şi să reparăm aceste magistrale spre Moldova, spre Oltenia, în centrul Transilvaniei. Sunt zone întregi şi magistrale pe care se circulă absolut dezastruos”, a spus ministrul Cătălin Drulă. 

Investiţiile în calea ferată sunt vitale pentru viitorul transporturilor feroviare din România, în condiţiile în care această variantă este mai puţin poluantă decât transportul terestru.

România avea puţin peste 4.000 de kilometri de cale ferată electrificată în 2019, cu 450 mai mult decât în urmă cu 30 de ani. Viteza de deplasare pe căile ferate din România pentru transporturi de marfă este de 15 km/h, iar pentru transportul de persoane este de 42 km/h. În prezent, avem aproape acelaşi număr de kilometri de căi ferate ca acum 100 de ani.

Priorităţi strategice ale CFR:

-Continuarea şi finalizarea lucrărilor Coridorului IV, ramura nordică

-Programe de eliminare a restricţiilor de viteză de pe întreaga reţea TEN-T centrală şi globală

-Modernizarea sistemelor de siguranţă şi centralizare, proiecte de electrificare a liniilor CF lipsă din reţeaua TEN-T centrală şi globală

-Reabilitarea şi modernizarea Coridorului IV, ramura sudică (Arad-Caransebeş-Craiova-Calafat) şi a liniei CF Ploieşti Sud-Focşani-Paşcani-Iaşi-Frontieră, Paşcani-Dărmăneşti-Vicşani-Frontieră

-Achiziţia de trenuri de lucru pentru activitatea de reînnoire (reparaţie capitală), reabilitare, modernizare, construirea unor elemente componente ale infrastructurii feroviare şi creşterea gradului de siguranţă a circulaţiei feroviare

-Reabilitarea şi modernizarea Complexului Feroviar Gara de Nord, inclusiv centura feroviară a Bucureştiului ca o alternativă pentru transportul urban al locuitorilor din zonele periferice, un acces mai facil pentru marile centre comerciale şi depozitare amplasate în zona centurii şi crearea unor noduri intermodale la capătul liniilor de transport.

Proiecte în implementare prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF - Connecting Europe Facility):

-Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov - Simeria, componentă a Coridorului Rin-Dunăre, pentru circulaţia cu viteza maximă de 160 km/h; secţiunea Braşov - Sighişoara. Subsecţiuni: 1. Braşov – Apaţa şi 3. Caţa – Sighişoara;

-Reabilitarea secţiunii de cale ferată Braşov – Sighişoara, subsecţiunea Apaţa – Caţa;

-Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional HenriCoandă Bucureşti;

-Revizuirea studiului de fezabilitate pentru reabilitarea liniei de cale ferată Craiova – Calafat;

-Studiu de fezabilitate pentru reabilitarea liniei de cale ferată Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Caransebeş;

-Studiu de fezabilitate pentru modernizarea secţiunii feroviare Predeal-Braşov;

-Studiu de fezabilitate pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa;

-Studiu de fezabilitate Gara de Nord Bucureşti – modernizarea dispozitivul de linii;

-Studiu de fezabilitate pentru modernizarea tronsonului de cale ferată Coşlariu – Cluj-Napoca,Studiu de fezabilitate pentru modernizarea tronsonului de cale ferată Apahida –Suceava;

-Studiu de fezabilitate pentru modernizarea tronsonului de cale ferată Bucureşti –Craiova.

Mediafax

Citeşte mai multe despre:   transporturi,   cai ferate

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Acţiunile Arctic Stream vor fi tranzacționate pe piaţa AeRO

Acţiunile Arctic Stream vor fi tranzacționate pe piaţa AeRO
Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a anunţat că, acţiunile companiei Arctic Stream, integrator de infrastructură şi securitate IT din România, vor intra la tranzacţionare pe piaţa AeRO, segmentul de acţiuni al...

Cum să alegi o imprimantă eficientă

Cum să alegi o imprimantă eficientă
O imprimantă poate fi extrem de eficientă atât pentru utilizare office, cât și pentru utilizare independentă, acasă, însă alegerea unei imprimante eficiente este condiționată de o serie de criterii. Pentru a...

6 trucuri prin care poți crește performanța laptopului tău

6 trucuri prin care poți crește performanța laptopului tău
În prezent, majoritatea are nevoie de un laptop care să poate îndeplini variate sarcini de lucru, de la taskurile necesare pentru locul de muncă, până la organizarea zilnică a fișierelor, a stocării...

Inflația, cea mai mare amenințare pentru investitorii individuali

Inflația, cea mai mare amenințare pentru investitorii individuali
Investitorii individuali consideră că inflația în creștere este cea mai mare amenințare la adresa portofoliilor lor, arată un sondaj realizat de platforma de investiții multi-active eToro. Sondajul Retail...

Consiliul Concurenței a aprobat preluarea parțială a companiei Vestmoldtransgaz de către BERD

Consiliul Concurenței a aprobat preluarea parțială a companiei Vestmoldtransgaz de către BERD
Consiliul Concurenței a aprobat operațiunea prin care Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) preia o parte din capitalul social al companiei Vestmoldtransgaz SRL. În urma acestei tranzacții,...

HoReCa, afectată grav de pandemie. Contracție de 39% în 2020

HoReCa, afectată grav de pandemie. Contracție de 39% în 2020
Vânzările companiilor active în sectorul HoReCa au înregistrat o contracție cu 39% pe parcursul anului 2020 comparativ cu anul anterior, în condițiile în care 8 din 10 firme au raportat o scădere a cifrei de...

Cargus investește peste un milion de euro în extinderea flotei

Cargus investește peste un milion de euro în extinderea flotei
Cargus, companie de curierat care operează pe piața românească de 30 de ani, investește peste 1 milion de euro în extinderea flotei cu 58 de autovehicule Ford până la finalul anului, printr-un parteneriat cu...

Circa 57% dintre angajați vor să lucreze de oriunde

Circa 57% dintre angajați vor să lucreze de oriunde
Mai mult de jumătate dintre angajați și-ar dori să lucreze pentru actualul angajator din alt oraș sau chiar din altă țară, cel puțin temporar. Însă, doar 1 din 5 angajați consideră că ar obține aprobarea...

Proprietarul Euroins România a preluat activele grupului CEZ din Bulgaria

Proprietarul Euroins România a preluat activele grupului CEZ din Bulgaria
Еurohold, cel mai mare holding din Bulgaria şi proprietar al Euroins România, a finalizat achiziţionarea activelor grupului ceh de energie CEZ din Bulgaria, pentru 335 milioane euro. Noile active vor fi deţinute ...

Producătorul de cablaje auto Fujikura România a renunţat la peste 1.000 de angajaţi în 2020

Producătorul de cablaje auto Fujikura România a renunţat la peste 1.000 de angajaţi în 2020
Producătorul de cablaje auto Fujikura Automotive România, subsidiara locală a grupul japonez Fujikura, a raportat pentru 2020 o cifră de afaceri de 127,9 mil. lei (26,5 mil. euro), în scădere cu 47% faţă de anul...

Florin Cîțu: Sunt multe proiecte care au fost în buget și au execuție aproape zero

Florin Cîțu: Sunt multe proiecte care au fost în buget și au execuție aproape zero
Premierul Florin Cîțu a declarat, miercuri, că le-a cerut miniștrilor să vadă ce s-a întâmplat în primele șase luni de zile, în condițiile în care spune că sunt mai multe proiecte care au fost prinse în...

Angajatorii trebuie să își informeze noii salariați cu privire la Pilonul II

Angajatorii trebuie să își informeze noii salariați cu privire la Pilonul II
Toți angajatorii din România sunt obligați, începând din luna iulie, să își informeze noii salariații cu vârsta până în 45 de ani în legătură cu aderarea la un fond de pensii private obligatorii (Pilonul ...

Ce înseamnă criza microcipurilor pentru Dacia

Ce înseamnă criza microcipurilor pentru Dacia
Uzina Dacia de la Mioveni a avut activitatea întreruptă timp de 25 de zile din cauza lipsei componentelor electronice, în condiţiile în care constructorul a lansat noi modele în producţie pentru care cererea a...

În România, crește nevoia de recrutare a specialiștilor cu vârste de peste 45 de ani

În România, crește nevoia de recrutare a specialiștilor cu vârste de peste 45 de ani
Aproximativ 34% dintre specialiștii recrutați pentru poziții de management de către compania de executive search Kapital HR în ultimii 2 ani au vârste cuprinse între 40-55 de ani, pe următoarea poziție...

Ministrul Economiei anunță desființarea altor două posturi de administratori speciali

Ministrul Economiei anunță desființarea altor două posturi de administratori speciali
Ministrul Economiei, Claudiu Năsui, anunță eliberarea din funcție a administratorilor speciali pentru privatizare de la Tohan și Carfil. „În teorie, acești administratori speciali ar fi trebuit să preg
Serviciul de email marketing furnizat de