Pasajul subteran de la Băneasa va costa mai mult cu 4 milioane de euro decât suma prevăzută iniţial, ajungând la 17 milioane de euro.
Pasajul subteran de la Băneasa va costa mai mult cu 4 milioane de euro decât suma prevăzută iniţial, ajungând la 17 milioane de euro.
Pasajul nu va fi finalizat la termen din cauza schimbării soluţiilor tehnice stabilite în timpul efectuării lucrărilor. Pasajul trebuia finalizat în luna iunie a anului viitor, însă din cauza neobţinerii avizelor de la primărie, lucrările s-ar putea prelungi până în vara anului 2010. "Costurile pentru construcţia pasajului Băneasa ar putea creşte cu circa patru milioane de euro din cauza schimbării soluţiilor tehnice. Costurile suplimentare vor fi plătite de Primăria Generală. Banii sunt pentru două canale pluviale care au fost schimbate, dar şi pentru alte probleme, cum ar fi devierea reţelei de iluminat stradal", a explicat Ludovic Orban, ministrul Transporturilor. Primăria a cerut realizarea a două canale pluviale faţă de unul, cât era prevăzut iniţial. "Iniţial, proiectul prevedea construcţia unui canal pluvial, însă Primăria a cerut schimbarea acestuia cu alte două canale. Acestea sunt amplasate pe bretelele din stânga şi dreapta pasajului, sub sistemul rutier", a explicat Ludovic Orban. "A fost un canal de 1,2 metri şi acum sunt două canale de 1,5 metri în dreapta şi stânga pasajului, respectiv în faţa sediului televiziunii Antena 1 şi în faţa blocurilor", a completat Dorin Debucean, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Exproprieri
O altă problemă o reprezintă un teren de 5.700 de metri pătraţi pe care primăria nu l-a transferat la CNADNR, deşi cererea există de mai bine de un an. "Am depus cerere la primărie de un an pentru transmiterea terenului în suprafaţă de 5.700 metri pătraţi, însă nu a fost soluţionată nici în ziua de azi. Pentru a grăbi transferul acestui teren voi participa luni la şedinţa Consiliului General al Primăriei Capitalei", ne-a explicat Ludovic Orban. Acesta a mai spus că terenul este necesar în vederea realizării peretelui de sprijin de pe partea stângă a DN1, pentru a se putea continua cu lucrările de săpare pe mijlocul drumului. Orban a precizat că legea exproprierilor este una dintre problemele prin care lucrările de infrastructură sunt întârziate, alături de procedurile de mediu şi de lipsa forţei de muncă de pe piaţa construcţiilor. Autorităţile vor adopta o hotărâre de guvern care va simplifica modalitatea de realizare a exproprierilor astfel încât lucrările la drumuri şi autostrăzi să nu se mai blocheze în litigiile cu proprietarii terenurilor aflate pe amplasamentul lucrărilor.Termene depăşite
Lucrările la pasajul inferior de la Băneasa sunt în întârziere faţă de ce era prevăzut în contract. Orban a afirmat că, după rezolvarea problemelor cu reţeaua de iluminat, canalele pluviale şi după adoptarea Planului Urbanistic Zonal, lucrările la pasajul Băneasa vor fi finalizate în patru luni, însă nu a avansat o dată exactă pentru definitivarea lucrărilor. "Este o problemă tehnică şi nu ştiu cum va reuşi primăria să ia aceste lucrări, care vor întârzia, însă nu ştiu cu cât, pentru că durează destul de mult toate procedurile de licitaţie", a completat Dorin Debucean. Pasajul costă 13 milioane de euro, bani asiguraţi de bugetul de stat. Pasajul subteran va avea o lungime de aproximativ 870 de metri şi începe după intersecţia DN1 cu Bulevardul Elena Văcărescu şi Strada Dobrogeanu Gherea şi se termină după intrarea de la Aeroportul Băneasa, la kilometrul 8+100. Pasajul va avea câte două benzi pe sens şi câte două laterale la sol. Pe DN1, la ieşirea spre Băneasa, trec zilnic 60.000 de maşini.Citește pe Antena3.ro