Paul Mărăşoiu, proprietarul companiei de consultanţă hotelieră Peacock Hotels, este, începând de astăzi, directorul Direcţiei Naţionale de Turism din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, după ce a câştigat concursul organizat de instituţie în luna februarie.
Mărăşoiu a declarat că au avut loc mai multe discuţii în mediul profesional pentru participarea la acest concurs, iar cineva a trebuit să se "sacrifice". Funcţia de director al Direcţiei Naţionale de Turism a fost înfiinţată în toamna anului trecut, după comasarea Ministerului Turismului cu Ministerul Dezvoltării Regionale.
"Începând din toamna anului trecut, au fost trei sesiuni pentru ocuparea acestui post. La primele două nu s-a calificat nimeni, iar la ultima au fost patru înscrişi, dintre care au participat trei. Principiul scoaterii la concurs a acestui post a fost solicitat de mediul profesional, pentru ca sectorul să fie condus de oameni din domeniu", a spus noul director.
Paul Mărăşoiu are 49 de ani şi a ocupat până luni funcţiile de director regional al lanţului hotelier Golden Tulip şi de preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Organizatorilor Profesionişti de Conferinţe şi Expoziţii din România (RCB).
Mărăşoiu a mai spus că a delegat colaboratorilor săi, începând de luni, toate afacerile de care se ocupa.
"Printre planurile mele se numără acela de a pune mai multă rigoare în întregul proces, de a conlucra cu structurile profesionale şi de a comunica mai fluent cu mediul de afaceri. Mi-am propus şi să pun în funcţiune o serie de proiecte care au trenat multă vreme", a afirmat noul director al MDRT.
Mărăşoiu s-a sacrificat pentru Udrea în scandalul Brandului de ţară
Mărăşoiu s-a remarcat prin declaraţii împăciuitoare în timpul scandalului privind frunza plagiată din brandul de ţară. El a fost cel care a anunţat că frunza din brand preferată de ministrul Elena Udrea este asumată “fără echivoc” de tot Consiliul de Brand.
"Având în vedere acele elemente privind similitudinile grafice între cele două frunze, exista în derulare un proces juridic de evaluare a situaţiei şi, în măsura în care va apărea un conflict definit de interese privind acestă soluţie grafică similară, Consiliul a ajuns la concluzia că va păstra cu mici îmbunătăţiri aceeaşi structură, astfel încâ să ieşim din orice fel de implicare juridică. Consultantul este în contact cu creatorul şi încearcă să găsească o evaluare corectă a acestei situaţii. Vom discuta şi cu specialiştii", a spunea Paul Mărăşoiu, pe 3 august 2010.
Tot el anunţa că membrii Consiliului de Brand, în urma analizelor, nu au găsit niciun viciu care să se fi strecurat în întregul proces şi procedura.
"Fiecare etapa a procesului de cercetare de piaţă, de evaluare intermediară a soluţiei propuse de consultant s-au desfăşurat în cunoştinţă de cauză şi în concordanţă cu orice cutumă morală, deontologică. În concluzie, după dezbaterea din această dupa-amiază, am decis să supunem atenţiei mass-media două aspecte: Consiliul naţional de evaluare a brandului de ţară este pe deplin de acord cu soluţia propusă de consultant, o reafirmă în modul cel mai temeinic, ferm şi fără echivoc şi îşi asumă pe de-a întregul rezultatele brandului de turism", a explicat Paul Mărăşoiu.
Brandul turistic al României a fost lansat, joi, 29 iulie 2010, la Expoziţia Mondială Shanghai
2010 sub sloganul "România - Descoperă gradina Carpaţilor" şi a costat circa 900.000 de euro. Bugetul pentru promovarea turistică şi a frunzei Elenei Udrea este de 75 de milioane de euro.