Cel mai mare aeroport al ţării, Aeroportul Internaţional Henri Coandă este aproape de a-şi închide porţile după ce Autoritatea Aeronautică Civilă Română a cerut companiei care îl administrează să restricţioneze traficul aerian. Singura pistă operaţională pe întreaga lungime a devenit un pericol pentru aeronave după ce în ea au apărut adevărate cratere.
Potrivit raportului întocmit de Autoritatea Aeronautică, pe Otopeni ar trebui să nu mai opereze aeronave de tipul Boeing 757, 767, Airbus A300, A310, Boeing 747, 777, 787, Airbus A330, A340, A350, Boeing 747-8 și Airbus A380. Deşi solicitare a fost transmisă încă de pe data de 2 aprilie, ieri restricţiile nu erau încă impuse.
Situaţia este extrem de gravă, putând pune în pericol siguranţa pasagerilor de la bordul aeronavelor care decolează şi aterizează pe Otopeni.
De exemplu, la sfârşitul săptămânii trecute în urma decolării unei aeronave Boeing 747-400 a companiei israeliene El Al, o bucată din pistă s-a dislocat complet, ceea ce a dus la închiderea de urgenţă a acesteia.
Ministrul Transporturilor, Lucian Sova, a cerut Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti (CNAB) un grafic clar al lucrarilor pentru modernizarea pistei unu a aeroportului si intervenţii la pista doi pentru ca aceasta să devină operaţională pe întreaga lungime de 3.500 de metri.m. CNAB a programat pentru perioada următoare mai multe lucrări de reparaţii şi întreţinere, care vor începe din 12 aprilie, potrivit Ministerului Transporturior.