x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Pesimism global: Vânzările de șampanie se prăbușesc. De ce oamenii nu mai vor să sărbătorească?

Pesimism global: Vânzările de șampanie se prăbușesc. De ce oamenii nu mai vor să sărbătorească?

de Redacția Jurnalul    |    21 Ian 2025   •   10:45
Pesimism global: Vânzările de șampanie se prăbușesc. De ce oamenii nu mai vor să sărbătorească?

Vânzările de șampanie scad pentru că oamenii nu vor să sărbătorească. Francezii consumă tot mai puțină șampanie, iar vânzările celebrei băuturi spumante s-au prăbușit anul trecut cu aproape 10%.

Producătorii au livrat doar 271 de milioane de sticle în 2024, marcând al doilea an consecutiv de scădere, relatează CNN.

Specialiștii spun că principalele cauze sunt inflația ridicată și starea de spirit pesimistă a consumatorilor din întreaga lume.

Situația este și mai îngrijorătoare în Franța, țara de origine a șampaniei, unde vânzările au scăzut cu 7%, ajungând la 118 milioane de sticle. Maxime Toubart, copreședintele asociației producătorilor, explică acest declin prin contextul politic și economic dificil, menționând inflația, conflictele globale și incertitudinea care domină marile piețe ale șampaniei, inclusiv SUA și Franța.

LVMH, cel mai mare producător mondial de șampanie și proprietarul mărcilor Dom Pérignon, Krug și Veuve Clicquot, a tras primul semnal de alarmă încă din iulie 2024, când a raportat o scădere de 15% a vânzărilor în prima jumătate a anului. Jean-Jacques Guiony, directorul financiar al companiei, a legat această scădere direct de starea de spirit a consumatorilor, subliniind că situația geopolitică și macroeconomică actuală nu îi îndeamnă pe oameni să sărbătorească.

În plus față de problemele economice, regiunea se confruntă și cu provocări climatice severe. Producătorii se luptă cu fenomene meteorologice extreme, inclusiv căldură excesivă și îngheț timpuriu. În 2021, viticultorii au înregistrat cea mai slabă recoltă din ultimii 64 de ani. Ca răspuns la această situație, unele case de șampanie, precum Telmont, își adaptează metodele de producție pentru a deveni mai prietenoase cu mediul, încercând să atragă consumatorii preocupați de sustenabilitate.

În ciuda acestor provocări, David Chatillon, copreședintele asociației producătorilor, rămâne optimist, susținând că industria șampaniei are un model de organizare solid și durabil, care și-a demonstrat rezistența chiar și în fața adversității.

(sursa: Mediafax)

×
Subiecte în articol: şampanie vanzari pesimism