Marile lanțuri de retail vor trece de 2.000 de magazine la finalul acestui an , după ce vor deschide pe bandă rulantă sute de unități. Vor să ajungă în fiecare cartier din municipiile de județ şi din capitală, la fiecare scară de bloc, în fiecare comună.
Belgienii de la Delhaize Group care dețin în România lanțul Mega Image vor continua să deschidă aproape 100 de magazine în acest an. Ei se bat pentru prima poziție în ceea ce privește numărul de unități cu nemții de la Profi care vin puternic din urmă și care vor să construiască tot în jur de 100 de magazine. Pentru a-și atinge scopul, Mega Image România are un buget de 50 milioane de euro în acest an, iar cei de la Profi au planificat investiții tot de 50 milioane de euro, potrivit declarațiilor celor doi manageri care conduc companiile din România.
Hypermarketurile caută poziție
Peste 20 de magazine mari, de tipul hypermarketurilor, sunt așteptate în acest an. Cele mai multe, șase la număr, vor fi deschise de liderul comerţului autohton, Kaufland, care preferă să construiască pe teren propriu. Și Carrefour, al doilea jucător local, va inaugura trei unități, două în Capitală, în centrele comerciale Veranda Obor și ParkLake Titan, și unul în Shopping City Piatra Neamţ. Francezii sunt jucători importanți și pe piața magazinelor de proximitate, având 53 de asemenea formate. Și grupul Auchan a decis să atace în 2016 acest sector și să devină un jucător naţional pe piaţa supermarketurilor şi a magazinelor de bloc. Deocamdată nu au anunțat câte astfel de unități va deschide, dar informația va fi comunicată până la sfârșitul verii. Retailerul Rewe România, prezent pe piaţa locală cu două branduri de magazine de tip discount, Penny Market şi XXL Mega Discount, are în plan să deschidă în fiecare din următorii ani 20-25 de unităţi, până când ţara va fi acoperită cu 400 de magazine. „În 2016 vom deschide 20-25 de magazine. Ritmul se menţine şi în 2017 şi în anii următori. În România este loc de circa 400 de magazine, ţinând cont de nivelul actual al veniturilor, dar şi de densitatea competiţiei“, spune Daniel Gross, managing director Rewe România.
Cel mai bun an în România
Reducerea TVA și accelerarea consumului în 2015 a fost mană cerească pentru toate cele 11 mari grupuri de retaileri care fac afaceri în România. Acestea au avut vânzări însumate de peste 10 miliarde de euro, în creștere de la 8 miliarde de euro în 2014, potrivit datelor de la Registrul Comerțului. Peste 60.000 de oameni lucrează în cele 11 grupuri de retaileri. Pe primul loc se mențin nemții de la Kaufland care au realizat în 2015 o cifră de afaceri record, de peste 9 miliarde de lei ( circa 2 miliarde de euro). Grupul german are astăzi 16.000 de angajați în toată țara fiind printre primii angajatori din România. Este secundat de francezii de la Carrefour care au reușit să muște aproape 6, 2 miliarde de lei ( aproximativ 1,37 miliarde de euro ) și de conaţionalii lor, cei de la Auchan, cu afaceri de 4,45 miliarde de lei (circa un miliard de euro). Pe locul patru se plasează nemții de la Lidl cu vânzări de aproape un miliard de euro.
Fotoexplicație
Retailerul german Kaufland a deschis ieri, în cartierul Ferentari din Capitală, cel de-al 109-lea magazin din România.
Citat ( iti trimit de la conferinta)
Tabel
Belgienii se bat cu nemții în magazine
Nume Număr de unităţi Deschideri aşteptate
Carrefour 191 3
Cora 11 -
Auchan 34 -
Kaufland 108 6
Metro 31 -
Profi 407 93
Billa 85 -
Lidl 195 10
Mega Image 472 100
Selgros Cash&Carry 19 1
Penny Market 174 25
Sursa: companii
Retailerul german Kaufland va deschide astăzi, în cartierul Ferentari din Capitală, cel de-al 109-lea magazin din România şi al 12-lea din Bucureşti. Hipermarket-ul are peste 2.900 mp suprafață de vânzare și este prevăzut cu şase galerii comerciale. “Clienții pot găsi numeroase produse locale, Kaufland fiind printre puținii retaileri care au peste 50% din sortimente produse autohton”, a declarat Valer Hancaș, Manager Corporate Affairs & Comunicare. Parcarea cuprinde atât 200 de locuri pentru mașini, cât și rastele pentru biciclete.
“ Ne extindem cu şase noi magazine în acest an, din care două le-am deschis deja în capitală. Mă refer la cel din Basarab şi la cel din Ferentari. Vrem să fim cât mai aproape de clienţi. Investiţia totală se ridică la 100 de milioane de euro, în acest an” Valer Hancaș, Manager Corporate Affairs & Comunicare
Reducerea TVA şi accelerarea consumului le-a adus vânzări de peste 10 miliarde de euro lanţurilor de retail modern