x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Peste 50 de proiecte de infrastructură „prioritizate” de Guvern la presiunea FMI rămân la un grad de execuţie ZERO sau foarte modest

Peste 50 de proiecte de infrastructură „prioritizate” de Guvern la presiunea FMI rămân la un grad de execuţie ZERO sau foarte modest

de Mediafax    |    22 Mar 2012   •   12:32
Peste 50 de proiecte de infrastructură „prioritizate” de Guvern la presiunea FMI rămân la un grad de execuţie ZERO sau foarte modest

Aproape jumatate dintre proiectele cu finantare europeana, asumate ca prioritare de Guvernul Romaniei, au stagnat sau au avansat extrem de modest in primele doua luni ale anului, informeaza Mediafax.

Lista acestor proiecte, in valoare totala de aproximativ 8 miliarde euro, a fost convenita de Guvern cu Fondul Monetar International la sfarsitul anului trecut, majoritatea dintre acestea fiind atunci la un stadiu de executie cu putin peste 0%. Pentru multe dintre aceste proiecte, semnate in intervalul 2009-2011, Executivul s-a angajat sa ridice gradul de executie aproape de 50%, daca termenul de finalizare nu expira chiar in acest an. Conform calendarului, proiectele trebuie finalizate in perioada 2012-2015.

Ultimele date privind evolutia acestor proiecte pana la 29 februarie, releva insa ca situatia a ramas neschimbata pentru aproape jumatate dintre investitii.

Astfel, lucrarile pentru modernizarea sistemelor de alimentare cu apa din judetele Botosani, Satu Mare, Sibiu, Mures, Brasov, Galati si Valcea, de management integrat al deseurilor solide din judetul Arges, de reabilitare a sistemului de termoficare din Ramnicu-Valcea si de constructie a variantei de ocolire Carei au ramas la un nivel zero de executie, situatie inregistrata si in cazul altor proiecte, pentru care estimarea de realizari asteptate pentru sfarsitul acestui an a fost modificata in scadere. In aceasta ultima categorie se regasesc lucrarile de constructie a varientei de ocolire Sacuieni (cu un nivel al realizarilor asteptate pentru finele acestui an de la 77% la 50%), de reabilitare poduri pentru CFR Brasov, Constanta si Timisoara (de la 89-99% la 40-80%) si de modernizare a statiilor de cale ferata Giurgiu Oas, Slobozia Veche si Calarasi Sud (de la 99,5% la 40%).

In cazul altor proiecte, ritmul de executie este extrem de modest, nereusind sa avanseze cu mai mult de cinci procente sau chiar jumatati de procent. Intr-o astfel de situatie sunt lucrarile de modernizare a infrastructurii de apa in judetele Arad (de la 0% la 1,4%, cu o tinta de executie pentru acest an de 10%), Iasi (de la 1,2% la 2,5%, tinta de 14,2%), Timis (de la 0% la 0,03%, tinta de 10%), Covasna (de la 0% la 0,47%, tinta de 10%), Neamt (de la 0% la 0,05%, tinta de 10%), Bacau (de la 0% la 0,58%, tinta de 5%), Bistrita-Nasaud (de la 5,16% la 5,75%, tinta de 30%), Prahova (de la 0% la 1,4%, tinta de 5%) si Dolj (de la 0% la 0,07%, tinta de 5%), de management integrat al deseurilor solide in judetele Vrancea (de la 1,6% la 1,8%, tinta de 77%), Neamt (de la 0,17% la 1,17%, tinta de 59%), Cluj (de la 0,06% la 0,26%, tinta de 60%), Timis (de la 54,5% la 55,6%, tinta de 78%), Covasna (de la 0,29% la 0,97%, tinta de 44%), Olt (de la 0,26% la 0,31%, tinta de 35%), Calarasi (de la 0,34% la 0,38%, tinta de 33%), Bacau (de la 1,6% la 1,7%, tinta de 31%) si Vaslui (de la 0,03% la 0,44%, tinta de 45%), Mures (de la 0,34% la 3,44%, tinta de 87%), Salaj (de la 0% la 3,1%, tinta de 51%) si Sibiu (de la 0,75% la 2,92%, tinta de 65%).

Cu un ritm la fel de modest de executie se prezinta si lucrarile de reabilitare a sitului poluat istoric din comuna Crangurile, judetul Dambovita (de la 0,05% la 1,7%, tinta de 72%), de monitorizare a starii de conservare a speciilor si habitatelor din Romania (de la 0,03% la 0,04%, tinta de 72%), de reabilitare a sistemului de termoficare din Iasi (de la 0,10% la 1%, tinta de 11%), Bacau (de la 8,9% la 9,8%, tinta de 25%), Timisoara (de la 0,66% la 0,70%, tinta de 12%), Oradea (de la 0% la 0,05%, tinta de 10%) si Focsani (de la 0% la 1,17%, tinta de 10%), de constructie a autostrazii Orastie-Sibiu (de la 0% la 2-4,5% pe tronsoane, tinta de 40%), de realizare a variantei de ocolire Caracal (de la 0% la 3%, tinta de 99%), de realizare a dosarului electronic de sanatate (de la 0% la 1%, tinta de 80%), de reabilitare a spitalului judetean de urgenta Valcea (de la 0% la 3%, tinta de 35%) si la constructia unui pasaj pentru decongestionarea traficului rutier in zona metropolitana Craiova (de la 0% la 3%, tinta de 35%).

Alte proiecte care au ramas la acelasi nivel scazut de executie, fara niciun progres, sunt lucrarile de modernizare a sistemului de apa din judetul Braila (a ramas la un nivel de realizare de 1,50%, cu o tinta a realizarilor pentru finalul acestui an de 16,50%) si Suceava (3,22%, tinta de 10,22%) si de eficientizare a consumului de energie la societatea comerciala Prefabricate Vest Patru Bucuresti (10%, cu o tinta de 90%).

O situatie aparte este inregistrata in proiectul de management integrat al deseurilor in judetul Suceava, unde gradul de executie scade de la 29,41%, cifra avansata de autoritati la sfarsitul anului trecut, la 15,7%, tinta pentru finele acestui an fiind o realizare de 30% din total, precum si la realizarea unui nou sistem de semnalizare feroviara pe calea ferata dintre Buftea si Brazi, unde gradul de executie a ramas la 0%, iar tinta pentru acest an a fost ridicata de la 25% la 50%.

×
Subiecte în articol: intarzieri proiecte infrastructura