x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Pilotul Florin Susanu a preluat din nou manşa Tarom

Pilotul Florin Susanu a preluat din nou manşa Tarom

de Cristian Anton    |    22 Mar 2019   •   08:45
Pilotul Florin Susanu a preluat din nou manşa Tarom

Consiliul de Administraţie al Companie Naţionale Tarom l-a numit ieri pe Florin Susanu în funcţia de director general provizoriu al Tarom, în locul lui Werner Wolff. Florin Susanu preia conducerea operatorului aerian, pentru o perioadă de patru luni, venind din poziţia de Director de Zbor în cadrul Tarom. În trecut, el a mai asigurat interimatul la conducerea companiei.

Werner Wolff, fost şef al reprezentanţei BMW Timişoara-Arad, a fost numit, la data de 20 noiembrie 2017, director general al companiei aviatice. Surse din cadrul Ministerului Transporturilor ne-au declarat că mandatul provizoriu al acestuia nu a mai fost prelungit din cauza slabelor performanţe manageriale. Deşi una din ţintele asumate era restructurarea companiei, aceasta nu a avut loc. Mai mult, schema companiei a fost încărcată cu circa 200 de angajaţi.

Personal, s-a înconjurat de o armată de consilieri, foarte bine remuneraţi şi fără cunoştinţe în domeniu, susţin sursele citate, precizând că în aceste condiţii activitatea lor este greu de cuantificat.

Rute deschise şi rapid închise

O altă bilă neagră reţinută în dreptul mandatului lui Werner Wolff este deschiderea unor rute fără o analiză temeinică în ceea ce preveşte încărcarea avioanelor. Aşa se face că rute Timişoara-Paris, Timişoara-Stuttgart, Sibiu-Stuttgart, Timişoara-Chişinău au fost închise la scurt timp după ce au fost deschise. De asemenea, în timpul mandatului său, înnoirea flotei a însemnat doar achiziţionarea a două avioane second-hand.

Locuri călduţe pentru cine trebuie

Poate aici ar mai trebui amintit şi modul în care sunt alese persoanele trimise să conducă agenţiile Tarom din străinătate, de multe ori acestea neavând pregătirea şi competenţa necesară să conducă aceste structure. De altfel, aceasta este o meteahnă mai vechi, şi raportul Corpului de Control al fostului premier Tudose vorbea despre ceea ce se întâmplă în aceste agenţii, unele dintre ele fiind de-a lungul anilor adevărate  malaxoare de tocat bani.

Cheltuielile cu reparaţiile şi întreţinerea matoarelor avioanelor Tarom s-a ridicat anul trecut la suma de 210,3 mil. lei, de 10 ori mai mult decât în 2012

 

 

×
Subiecte în articol: Florin Susanu