x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Plajele murdare pun pe fuga turistii

Plajele murdare pun pe fuga turistii

de Elena Stan    |    05 Iun 2006   •   00:00
Plajele murdare pun pe fuga turistii

Hotelurile de pe Litoral au ramas fara plaja. Daca in unele locuri plaja a fost luata de apa marii, in altele a trecut in administrarea unor firme intermediare, care pana acum au lasat plaja in paragina.

Turistii care merg la mare zilele acestea pot gasi hoteluri decente, dar cu plaje murdare. "In prezent nu putem oferi turistilor cazati in hotelul nostru posibilitatea de a face plaja in conditii bune, deoarece operatorul care a castigat administrarea plajei nu a realizat mare lucru din ce si-a asumat in contractul incheiat cu Directia Apelor Dobrogea Litoral", spune Catalina Brasoveanu, directorul de vanzari RIU Fantasy Beach. "Am ajuns ca de jena sa curatam noi sectorul de plaja aflat in fata hotelului. Sunt zone in care s-au investit foarte multi bani. Ne-am dorit sa avem nisip fin, sezlonguri gratuite pentru turistii nostri, sa oferim servicii de calitate. Daca lucrurile continua asa, programul derulat de ANT, intitulat «Ofensiva zambetului», s-ar putea transforma in «Defensiva grimasei»", spune Dumitru Becsenescu, patronul companiei Antares.

Hotelierii se plang ca au ramas fara plaje deoarece caietele de sarcini intocmite de Directia Apelor Dobrogea Litoral, pe baza carora s-a facut licitatia pentru administrarea celor 33 de sectoare de plaja, au fost confindetiale. "Ne-a fost imposibil sa intrunim conditiile din caietele de sarcini", a declarat Angela Zahiu, directorul Hotelului Best Western din Mamaia. Conform caietului de sarcini, un punctaj foarte mare era acordat pentru cifra de afaceri a participantului. "Anul trecut am avut pierderi deoarece am facut investitii. Acesta a fost motivul descalificarii", explica Becsenescu.

SOLICITARE. Hotelierii de pe Litoralul Marii Negre cer Directiei Apelor Dobrogea Litoral (DADL) sa rezilieze unilateral contractele incheiate cu societatile care au castigat licitatiile pentru administrarea unor suprafete mari din Litoralul romanesc.

PROBLEME
"Am ajuns ca de jena sa curatam noi sectorul de plaja aflat in fata hotelului. Sunt zone in care s-a investit foarte multi bani. Ne-am dorit sa avem nisip fin, sezlonguri gratuite pentru turistii nostri, sa oferim servicii de calitate. Daca lucrurile continua asa, programul derulat de ANT, intitulat «Ofensiva zambetului», s-ar putea transforma in «Defensiva grimasei»" - Dumitru Becsenescu, administrator hotel

CONTRACTELE AR PUTEA FI REZILIATE
"In contractele incheiate intre DADL si agentii economici exista o clauza conform careia DADL poate rezilia unilateral contractul daca acesta nu indeplineste conditiile contractuale", a declarat Ovidiu Marian (foto), presedintele Autoritatii Nationale de Tu-rism. "Sunt de acord cu hotelierii. Voi incerca sa fac un demers la DADL de a vedea in ce masura putem rezolva cu maxima rapiditate problemele cu care se confrunta hotelierii de pe Litoral", a explicat Ovidiu Marian. "Asa cum ne-au reziliat noua contractele incheiate anul trecut, care erau valabile pana in 2012, asa poate proceda si acum ministrul Sulfina Barbu", a spus Becsenescu.

Presedintele ANT crede ca la licitatiile de administrare a plajelor atat hotelierii, cat si operatorii de turism ar fi trebuit sa aiba drept de preemptiune in fata altora. El a spus ca le-a dat dreptate hotelierilor, insa cu amendamentul ca, pentru a participa la licitatii, acestia ar fi trebuit sa fie constituiti in consortii, pentru a reprezenta o forta cu potential economic. Ovidiu Iuliu Marian a precizat ca isi propune sa gaseasca o modalitate prin care hotelierii de pe Litoral sa aiba acces la administrarea plajelor in conditii comerciale corecte, in asa fel incat turistii adusi de ei pe baza de contract sa beneficieze de serviciile pentru care au platit.

"Pentru rezolvarea problemelor trebuie sa se implice atat autoritatile centrale, locale si, nu in ultimul rand, chiar hotelierii trebuie sa fie mult mai dornici in a-si rezolva problemele punctual, de a avea o camera curata sau de a presta niste servicii corecte, de a respecta legea, de a nu construi pe plaja intr-un mod aiuristic", a mai spus Ovidiu Iuliu Marian.
×
Subiecte în articol: economic plaja hotelierii