x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Podul Azuga strică vacanţa

0
Autor: Elena Stan Laura Calciu 21 Aug 2008 - 00:00
Podul Azuga strică vacanţa


INDOLENŢĂ ● 10 metri de pod reabilitate în peste un an
Lucrările pentru refacerea podului de la Azuga, lung de doar 10 metri, au început în octombrie 2007, stopate de venirea iernii, au fost întîrziate de lipsa banilor şi în cele din urmă demarate în plină vacanţă de vară. Elanul constructorilor ar putea prelungi reparaţiile pînă anul viitor.



INDOLENŢĂ ● 10 metri de pod reabilitate în peste un an
Lucrările pentru refacerea podului de la Azuga, lung de doar 10 metri, au început în octombrie 2007, stopate de venirea iernii, au fost întîrziate de lipsa banilor şi în cele din urmă demarate în plină vacanţă de vară. Elanul constructorilor ar putea prelungi reparaţiile pînă anul viitor.


Calvarul şoferilor care vor să ajungă la munte pe DN 1, prin staţiunea Azuga, nu va lua sfîrşit curînd. La intrarea în staţiunea prahoveană, traficul rutier se desfăşoară cu dificultate, deoarece maşinile circulă alternativ pe o singură bandă pentru ambele sensuri. Blocajele au apărut în urma lucrărilor de reabilitare a podului de peste rîul Prahova. "În prezent, circulaţia se desfăşoară pe un singur sens, în conformitate cu Planul de Management al Traficului analizat şi aprobat de CNADNR SA împreună cu Poliţia Română", potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).


REABILITARE. Deşi podul a fost afectat de inundaţii acum trei ani, autorităţile au reuşit să semneze contractul de execuţie a lucrărilor de reparaţie a podului abia în octombrie 2007. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în aceeaşi lună, iar termenul de finalizare programat era de opt luni. Deoarece a venit iarna, autoritatea a decis sistarea lucrărilor în noiembrie 2007. "Contractul de execuţie pentru acest obiectiv a fost semnat la data de 09.10.2007, ordinul de începere a lucrărilor fiind emis la data de 15.10.2007. În conformitate cu prevederile contractuale, durata de execuţie a lucrărilor este de opt luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor (exceptînd perioada de timp friguros cuprinsă între 15 noiembrie şi 15 martie). Astfel, în perioada 11.12.2007 şi 01.04.2008, lucrările au fost sistate de către Autoritatea Contractantă, conform prevederilor Normativului pentru executarea lucrărilor pe timp friguros C16/ 1984", potrivit
CNADNR.


LUCRĂRI. Lucările la suprafaţă, care afectează traficul au fost reluate abia la sfîrşitul lunii iulie, din lipsa fondurilor. Aceasta deşi situaţia putea deveni dramatică potrivit declaraţiilor lui Valeriu Manta, şeful Secţiei Drumuri Naţionale Ploieşti: "podul stă să cadă. E un pericol pentru circulaţie şi mai are un pic să se rupă. A cedat pînă şi hidroizolaţia şi are nevoie de reparaţii capitale". Reabilitarea include şi refacerea apărărilor de mal şi a suprastructurii podului.
Cu toate acestea, reprezentanţii CNADNR sînt optimişti. "La această dată, stadiul fizic al lucrărilor este de 50%", potrivit CNADNR. Va fi interesant de văzut cum firma constructoare va reuşi să finalizeze lucrările pînă în luna octombrie. Este foarte posibil să se repete situaţia de anul trecut şi atunci cînd va veni frigul autorităţile vor fi nevoite să sisteze lucrările. "Termenul de finalizare a lucrărilor la podul de la Azuga este luna octombrie 2008. În cazul în care condiţiile meteorologice vor permite execuţia lucrărilor (pretensionare grinzi, turnare beton, execuţie strat suport hidroizolaţie, îmbrăcăminte asfaltică), obiectivul va fi finalizat la termenul contractual", conform CNADNR.


Costuri uriaşe

Reabilitarea podului de doar 10 metri lungime va costa circa 1,5 milioane de lei (peste 400.000 de euro). Firma care execută lucrarea este SC Drumart SRL din Bucureşti. Obiectivul "Reparaţii pod pe DN 1, km 133+941, peste râul Prahova la Azuga" este cuprins în Programul de refacere/ reabilitare a podurilor afectate de inundaţiile din anul 2005, avînd finanţare de la Banca Internaţională pentru reconstrucţie şi Dezvoltare (BIRD) şi Guvernul României. Conform datelor CNADNR, DN 1 este tranzitat în zilele de vîrf de circa 45.000 de vehicule pe zi. În zilele de sîmbătă sînt înregistrate aproximativ 35.000 de vehicule, maşinile formînd între Sinaia şi Predeal cozi de mai bine de 10 kilometri.
Citeşte mai multe despre:   economic,   lucrărilor,   CNADNR

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Femeile, grav afectate de munca de acasă. 25% au vrut să renunțe la job

Femeile, grav afectate de munca de acasă. 25% au vrut să renunțe la job
Pentru 41% dintre femei echilibrul dintre viața profesională și cea personală s-a înrăutățit după începutul pandemiei de COVD-19 deoarece au trebuit să muncească peste program, iar activitățile casnice...

Nuclearelectrica solicită statului român să ajute la construcția reactoarelor 3 și 4 de la Cernavodă

Nuclearelectrica solicită statului român să ajute la construcția reactoarelor 3 și 4 de la Cernavodă
Nuclearelectrica (SNN) vrea să încheie un acord cu statul român pentru construcția reactoarelor 3 și 4 de la Cernavodă. Prin acesta ar trebui să se stabilească modul de finanțare și mecanismele de sprijin...

A fost desemnat constructorul secțiunii 4 a Autostrăzii Sibiu - Pitești

A fost desemnat constructorul secțiunii 4 a Autostrăzii Sibiu - Pitești
Secţiunea 4 a Autostrăzii Sibiu - Piteşti, segmentul Tigveni - Curtea de Argeş, va fi proiectat și executat de societatea Porr Construct, în urma câștigării licitației, transmite Compania Naţională de...

Exporturile către Japonia au crescut cu 62% datorită Acordului EPA

Exporturile către Japonia au crescut cu 62% datorită Acordului EPA
România a exportat cu 62% mai multe produse în Japonia, în luna noiembre 2020, față de aceeași perioadă din anul anterior. Acest lucru este efectul Acordului de Parteneriat Economic Uniunea Europeană -...

Costul orar al forţei de muncă, în creştere cu peste 8,69% în trimestrul IV din 2020

Costul orar al forţei de muncă, în creştere cu peste 8,69% în trimestrul IV din 2020
Costul orar al forţei de muncă în formă ajustată (după numărul zilelor lucrătoare) a înregistrat în trimestrul IV 2020 o rată de creştere de 2,61% faţă de trimestrul precedent şi o rată de creştere de...

CFR alocă peste 22 de milioane de lei pentru reparații feroviare

CFR alocă peste 22 de milioane de lei pentru reparații feroviare
CFR investeste 22,1 milioane de lei pentru reparaţii la trei poduri şi podeţe din judeţele Sibiu şi Harghita, dar și la platforma staţiei Sibiu, prin înlocuirea aparatelor de cale...

Alungarea pensionarilor, ultima lovitură dată cercetării din România

Alungarea pensionarilor, ultima lovitură dată cercetării din România
Galerie Foto Guvernul a anunțat noua lege a interzicerii cumulului pensiei cu salariul ca pe o binefacere pentru România. Au mai încercat și alte guverne să impună o astfel de lege, dar s-au lovit de realitatea cruntă: în...

Gheorghe Flutur dă 45.000 €, ca să marcheze intrarea în polul sărăciei

Gheorghe Flutur dă 45.000 €, ca să marcheze intrarea în polul sărăciei
În timp ce premierul Cîţu este în război deschis cu bugetarii, cu sindicatele şi, în general, cu toţi cei care îi cer bani, pentru oamenii noii puteri austeritatea nu există. Oricând se mai găsesc nişte...

Cătălin Drulă: Raportul Corpului de Control spune că nivelul crescut al salariilor nu poate fi menținut decât dacă Metrorex își reduce personalul

Cătălin Drulă: Raportul Corpului de Control spune că nivelul crescut al salariilor nu poate fi menținut decât dacă Metrorex își reduce personalul
Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a anunțat că a fost finalizat Raportul Metrorex realizat de Corpul de Control. Liderul USR acuză că au fost manipulări ale cifrelor pentru a se obține majorarea...

Primele elicoptere H135 au fost livrate statului român

Primele elicoptere H135 au fost livrate statului român
Primele trei dintre cele şase elicoptere de tip H135 produse de Airbus Helicopters România au fost livrate către Inspectoratul General de Aviaţie. Următoarele sunt programate să fie gata...

Șase porţi biometrice, montate la Aeroportul Otopeni. Cum funcționează aceste scannere automate

Șase porţi biometrice, montate la Aeroportul Otopeni. Cum funcționează aceste scannere automate
Galerie Foto Șase porţi de control automat al paşapoartelor - Automatic Border Control (ABC) - care permit pasagerilor cu paşapoarte biometrice să treacă fără să mai stea faţă în faţă cu un poliţist de frontieră au fo...

Euro explodează. Un nou maxim istoric: 4,8784 lei

Euro explodează. Un nou maxim istoric: 4,8784 lei
Euro a atins joi al doilea maxim istoric pe piața din România, la 4,8784 lei, de la precedenta valoare de top - 4,8768 lei/euro, de miercuri. Anterior, euro atinsese maximul de 4,8750 lei pe 25 septembrie...

Românii vor energie electrică din resurse regenerabile

Românii vor energie electrică din resurse regenerabile
Circa 65% dintre români consideră că țara are suficiente resurse energetice regenerabiile, arată un studiu realizat de "România Durabilă". Este vorba despre Obiectivul de Dezvoltare Durabilă ODD 7 "Energie...

Undă verde pentru regele mall-urilor la Romexpo

Undă verde pentru regele mall-urilor la Romexpo
Curtea Constituțională a respins ieri, ca neîntemeiată, sesizarea depusă de USR şi UDMR asupra legii prin care o suprafaţă de teren de 46 de hectare de la Romexpo Bucureşti trece din proprietatea...
Serviciul de email marketing furnizat de