x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Podul Azuga strică vacanţa

Podul Azuga strică vacanţa

de Elena Stan    |    Laura Calciu    |    21 Aug 2008   •   00:00
Podul Azuga strică vacanţa

INDOLENŢĂ ● 10 metri de pod reabilitate în peste un an
Lucrările pentru refacerea podului de la Azuga, lung de doar 10 metri, au început în octombrie 2007, stopate de venirea iernii, au fost întîrziate de lipsa banilor şi în cele din urmă demarate în plină vacanţă de vară. Elanul constructorilor ar putea prelungi reparaţiile pînă anul viitor.



INDOLENŢĂ ● 10 metri de pod reabilitate în peste un an
Lucrările pentru refacerea podului de la Azuga, lung de doar 10 metri, au început în octombrie 2007, stopate de venirea iernii, au fost întîrziate de lipsa banilor şi în cele din urmă demarate în plină vacanţă de vară. Elanul constructorilor ar putea prelungi reparaţiile pînă anul viitor.


Calvarul şoferilor care vor să ajungă la munte pe DN 1, prin staţiunea Azuga, nu va lua sfîrşit curînd. La intrarea în staţiunea prahoveană, traficul rutier se desfăşoară cu dificultate, deoarece maşinile circulă alternativ pe o singură bandă pentru ambele sensuri. Blocajele au apărut în urma lucrărilor de reabilitare a podului de peste rîul Prahova. "În prezent, circulaţia se desfăşoară pe un singur sens, în conformitate cu Planul de Management al Traficului analizat şi aprobat de CNADNR SA împreună cu Poliţia Română", potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).


REABILITARE. Deşi podul a fost afectat de inundaţii acum trei ani, autorităţile au reuşit să semneze contractul de execuţie a lucrărilor de reparaţie a podului abia în octombrie 2007. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în aceeaşi lună, iar termenul de finalizare programat era de opt luni. Deoarece a venit iarna, autoritatea a decis sistarea lucrărilor în noiembrie 2007. "Contractul de execuţie pentru acest obiectiv a fost semnat la data de 09.10.2007, ordinul de începere a lucrărilor fiind emis la data de 15.10.2007. În conformitate cu prevederile contractuale, durata de execuţie a lucrărilor este de opt luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor (exceptînd perioada de timp friguros cuprinsă între 15 noiembrie şi 15 martie). Astfel, în perioada 11.12.2007 şi 01.04.2008, lucrările au fost sistate de către Autoritatea Contractantă, conform prevederilor Normativului pentru executarea lucrărilor pe timp friguros C16/ 1984", potrivit
CNADNR.


LUCRĂRI. Lucările la suprafaţă, care afectează traficul au fost reluate abia la sfîrşitul lunii iulie, din lipsa fondurilor. Aceasta deşi situaţia putea deveni dramatică potrivit declaraţiilor lui Valeriu Manta, şeful Secţiei Drumuri Naţionale Ploieşti: "podul stă să cadă. E un pericol pentru circulaţie şi mai are un pic să se rupă. A cedat pînă şi hidroizolaţia şi are nevoie de reparaţii capitale". Reabilitarea include şi refacerea apărărilor de mal şi a suprastructurii podului.
Cu toate acestea, reprezentanţii CNADNR sînt optimişti. "La această dată, stadiul fizic al lucrărilor este de 50%", potrivit CNADNR. Va fi interesant de văzut cum firma constructoare va reuşi să finalizeze lucrările pînă în luna octombrie. Este foarte posibil să se repete situaţia de anul trecut şi atunci cînd va veni frigul autorităţile vor fi nevoite să sisteze lucrările. "Termenul de finalizare a lucrărilor la podul de la Azuga este luna octombrie 2008. În cazul în care condiţiile meteorologice vor permite execuţia lucrărilor (pretensionare grinzi, turnare beton, execuţie strat suport hidroizolaţie, îmbrăcăminte asfaltică), obiectivul va fi finalizat la termenul contractual", conform CNADNR.


Costuri uriaşe

Reabilitarea podului de doar 10 metri lungime va costa circa 1,5 milioane de lei (peste 400.000 de euro). Firma care execută lucrarea este SC Drumart SRL din Bucureşti. Obiectivul "Reparaţii pod pe DN 1, km 133+941, peste râul Prahova la Azuga" este cuprins în Programul de refacere/ reabilitare a podurilor afectate de inundaţiile din anul 2005, avînd finanţare de la Banca Internaţională pentru reconstrucţie şi Dezvoltare (BIRD) şi Guvernul României. Conform datelor CNADNR, DN 1 este tranzitat în zilele de vîrf de circa 45.000 de vehicule pe zi. În zilele de sîmbătă sînt înregistrate aproximativ 35.000 de vehicule, maşinile formînd între Sinaia şi Predeal cozi de mai bine de 10 kilometri.

×
Subiecte în articol: economic lucrărilor CNADNR