x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie PRIMĂ DE CASARE / Stimulente pentru piaţa auto

PRIMĂ DE CASARE / Stimulente pentru piaţa auto

de Elena Stan    |    27 Ian 2009   •   00:00
PRIMĂ DE CASARE / Stimulente pentru piaţa auto

Industria auto are nevoie de ajutor financiar pentru a depăşi criza economică mondială. Germania acordă primă de casare în valoare de 2.500 de euro celor care îşi duc maşina la casat şi se decid să îşi cumpere una nouă. În România prima de casare este de doar 800 de euro.



În ultima perioadă, majoritatea constructorilor auto au fost nevoiţi să reducă programul de lucru, să prelungească concediile, să închidă temporar fabrici sau chiar să concedieze angajaţi. Autorităţile au apelat la măsuri urgente pentru deblocarea situaţiei din zona auto. “Piaţa auto germană poate depăşi în 2009 trei milioane unităţi vândute, faţă de prognoza anterioară de 2,9 milioane maşini, după ce Guvernul a anunţat stimulente finaciare în valoare de 2.500 de euro la achiziţiile de autovehicule noi”, a declarat Matthias Wissmann, preşedintele asociaţiei constructorilor auto germani (VDA). Anunţul autorităţilor germane s-a văzut imediat la Showroom-urile dealerilor auto care au înregistrat o creştere semnificativă a numărului de clienţi. “Aceste măsuri contribuie la împiedicarea prăbuşirii unei industrii vitale pentru Germania”, a spus Wissman. Bonurile în valoare de 2.500 de euro vor fi acordate celor care îşi duc la casat maşina mai veche de nouă ani şi se decid să îşi cumpere o maşină nouă.

FALIMENTE
Producătorii americani de componente auto cer ajutoare de stat în valoare de cel puţin 10 miliarde de dolari pentru a putea depăşi criza economică. Banii ar urma să fie decontaţi din programul naţional de susţinere a sistemului financiar. Aceştia sunt nevoiţi să solicite protecţie sub legea falimentului deoarece nu sunt siguri că statul va mai acorda ajutoare acestui sector, peste cele 17,4 miliarde de dolari acordate GM şi Chrysler. Visteon Corp, unul dintre cei mai mari furnizori de componente auto ai Ford, a angajat consilieri financiari şi juridici pentru a pregăti procedura de faliment.

DISPONIBILIZĂRI ÎN JAPONIA

Cererea din ce în ce mai slabă de maşini japoneze a obligat constructorii să reducă producţia şi salariaţii. Numărul persoanelor disponibilizate, în perioada aprilie 2008 – martie 2009, de la Toyota, Honda, Nissan, Mitsubishi Motors, Mazda şi ceilalţi constructori niponi va ajunge la 25.000. Măsura a fost luată din cauza reducerii producţiei la nivel mondial cu 3 milioane unităţi. Pe lângă fluctuaţiile preţului benzinei, recesiunii economice mondiale şi preocupările legate de mediu, constructorii japonezi sunt afectaţi şi de aprecierea puternică a yenului, ceea ce le afectează competitivitatea la nivel internaţional.

Piaţa auto din România este blocată

În prezent, piaţa auto de la noi din ţară este blocată din cauza discuţiilor nesfârşite pe tema taxei auto, precum şi a scăderii vânzărilor de maşini noi, care este asfixiată de maşinile second-hand provenite din Germania. Măsura luată de autorităţile germane ar putea determina deblocarea vânzărilor de maşini noi de la noi din ţară. Începând cu noiembrie 2008, pentru fiecare vehicul nou comercializat în România au fost înmatriculate trei maşini vechi. Dacia este nevoită să suspende temporar activitatea şi să reducă preţul autoturismelor noi pentru persoanele care îşi cumpără maşină prin Programul Rabla. Suma acordată prin Programul Rabla este în valoare de 800 de euro, care împreună cu reducerea făcută de Dacia va ajunge la circa 1.500 de euro. Autorităţile vor ca anul acesta să scoată din uz 60.000 de maşini mai vechi de 10 ani.

×
Subiecte în articol: economic auto