Plăţile electronice făcute în cadrul platformelor ING s-au dublat, începând cu ziua de vineri şi până la ora transmiterii acestei ştiri, potrivit unor raportări ale clienţilor, scrie ZF.
Astfel, dacă un utilizator a plătit 100 de lei vineri, tranzacţia a fost înregistrată de două ori şi i s-au extras 200 de lei din cont.
Pe Facebook, reprezentanții ING România au început să răspundă celor care le semnalează problema și susțin că aceasta va fi remediată în cel mai scurt timp.
"ING Romania aveti cumva probleme cu sistemele? Toate tranzactiile efectuate sunt dublate," a scris un client pe pagina de Facebook a bancii.
Reprezentantii bancii au raspuns: "Intr-adevar, intampinam o problema in prezent, insa se lucreaza cu prioritate la rezolvarea acesteia, iar operatiunile dublate vor fi reglate ulterior."
Reactia bancii
Clienţilor ING Bank cărora li s-au dublat tranzacţiile li se vor restitui sumele în cont până la finalul zilei, a anunţat, luni, banca.
"O parte dintre clienţii ING au putut vedea astăzi tranzacţii dublate în extrasul lor de cont. Cauza vine dintr-o eroare operaţională, în care unele fişiere de plată decontate astăzi au fost procesate de două ori. Clienţii vor putea vedea sumele restituite în contul lor până la finalul zilei. Ne cerem scuze clienţilor care au întâmpinat dificultăţi în acest sens şi le mulţumim pentru întelegere", se spune într-un comunicat al băncii.
Eroarea nu a afectat în niciun fel alte servicii şi sisteme ING, precizează banca.
O parte dintre tranzacţiile realizate în acest weekend de clienţii ING au fost dublate, situaţia fiind cauzată de o eroare operaţională în care fişierele de tranzacţii au fost încărcate de două ori, au anunţat reprezentanţii băncii, pe pagina de Facebook.
"Lucrăm la remedierea situaţiei şi la returnarea sumelor în conturile clienţilor în cel mai scurt timp posibil. Este o problemă generală pe care o cunoaştem şi care o să se remedieze în cel mai scurt timp. Ne pare rău pentru incident", le-au răspuns reprezentanţii băncii clienţilor care au reclamat incidentul.
Aceştia au subliniat că, din cauza volumului încărcat de apeluri, liniile de suport nu funcţionează în parametrii normali.
De asemenea, pe site-ul băncii, la Starea Serviciilor, apare mesajul: "O parte din tranzacţiile cu cardul efectuate în weekend au fost dublate. Situaţia va fi remediată cel târziu în cursul zilei de mâine".
În plus, este specificat faptul că serviciile ING Home'Bank Web, ING Home'Bank Mobile şi Call Center au o "disponibilitate parţială".