Design cool, fiabilitate şi înaltă performanță. Acestea sunt probabil componentele unui smartphone de succes. Până la apariţia mărcilor locale şi a private labels, un telefon mobil care să îmbine toate aceste caracteristici avea un preţ prohibitiv pentru majoritatea românilor.
Oserie de companii de consumer electronics, inclusiv româneşti, au încercat să spargă stereotipul care spune că un telefon frumos, performant şi fiabil este obligatoriu foarte scump. Astfel, în ultimii ani, producători din toate colţurile lumii au lansat pe piaţă modele care, din punct de vedere al caracteristicilor, cedează în faţa marilor branduri doar la capitolul preţ.
Citeste si Care sunt cele mai tari smartphone-uri ale mărcilor regionale
Aşa s-au umplut rafturile magazinelor de telefoane inteligente cu mărci care te pun pe gânduri şi genereză temeri de genul: merită sau nu? - G-TiDE, Cricket, Opticon, Xolo, Fly , iBall, Pharos, Prestigio, Gigabyte sau naţionalul Allview sunt doar câteva exemple de astfel de branduri despre care altădată am fi spus cu uşurinţă NO NAME.
În aceeaşi categorie putem trece şi aşa-zisele private labels lansate de companii din domeniul serviciilor de telefonie mobilă. Contrar opiniei generale, care plasează dispozitivele sub marca Cosmote, Orange sau Vodafone pe poziţii inferioare în „lanţul trofic” al smartphone-urilor, unele private labels au atras atenţia graţie noutăţilor tehnologice integrate. După părerea multor analişti, telefoanele inteligente private label au depăşit faza unor simple replici ale dispozitivelor de top, iar cea mai recentă dovadă în acest sens este YotaPhone, un mobil branduit de un operator rusesc care a câştigat premiul CES 2013 la categoria smartphone.
Citeste si Zugrav la negru în UK. Ce fel de angajaţi români vor britanicii
Şi în România, operatorii de telefonie mobilă sunt printre cei mai activi promotori ai terminalelor smartphone private label. În prezent, Cosmote comercializează 5 modele de telefoane mobile, Vodafone 5 şi Orange 3 modele.
De ce ai cumpăra un telefon inteligent private label?
Interesul pentru aceste private labels este în strânsă legătură cu raportul calitate - preţ pe care îl percep clienţii. Totodată, el mai depinde şi de felul în care aceste mărci vor evolua, a declarat, pentru Income Magazine, Alexandru Munteanu, Sales Operations Senior Manager COSMOTE & Germanos România. În măsura în care ele vor păstra sau chiar accelera ritmul de dezvoltare - din punct de vedere al calităţii, precum şi al specificaţiilor tehnice oferite - menţinându-şi preţul competitiv pe o piaţă dinamică, au şanse mari să câştige tot mai mult din atenţia consumatorilor, stârnindu-le curiozitatea de a le încerca, explică reprezentantul COSMOTE & Germanos România.
Citeste si9.000 de apartamente nevandabile. Cum încearcă băncile să scape de ele
Totuşi, nu trebuie să ne iluzionăm. Principalul considerent în baza căruia clienţii iau decizia de achiziţie este preţul accesibil. „De aceea”, spune Alexandru Munteanu, „atunci când analizăm (la Cosmote n.r.) posibilitatea de a introduce în portofoliul nostru un produs de tipul private label, avem în primul rând în vedere faptul că oferta finală din care acesta va face parte trebuie să fie foarte atractivă pentru clienţii noştri.”
În plus, pentru că aceste produse devin ambasadoare ale brandului Cosmote, compania alocă timp şi resurse importante pentru a se asigura că îndeplinesc exigenţele clienţilor din punct de vedere al calităţii. „Suntem foarte riguroşi când vine vorba despre criterii precum specificaţiile tehnice, calitatea funcţionalităţilor, a software-ului şi a finisajelor”, adaugă managerul Cosmote şi Germanos România.
Citeste si Rusia revine la SUBMARINELE nucleare din TITAN, unice in felul lor
În portofoliul Cosmote, cel mai recent smartphone lansat sub brand propriu este COSMOTE Smart Play. Acesta oferă acces la cele mai noi tendinţe şi tehnologii, este perfect pentru persoanele care au nevoie de Internet mobil, aplicaţii variate, noutăţi şi jocuri într-un singur dispozitiv, la preţuri accesibile.
Citeste si despre cel mai prolific producator roman de smartphone