AGRICULTURÅ ● Finanţare ue de până la 80% din costuri
De anul acesta, producătorii îşi pot promova produsele agricole cu bani de la Uniunea Europeană. Bugetul anual pentru finanţarea măsurilor de promovare în UE şi în afara acesteia este de circa 50 de milioane de euro, cu 10 milioane de euro mai mult ca anul trecut, potrivit Comisiei Europene.
De anul acesta, producătorii îşi pot promova produsele agricole cu bani de la Uniunea Europeană. Bugetul anual pentru finanţarea măsurilor de promovare în UE şi în afara acesteia este de circa 50 de milioane de euro, cu 10 milioane de euro mai mult ca anul trecut, potrivit Comisiei Europene.
AGRICULTURÅ ● Finanţare ue de până la 80% din costuri
De anul acesta, producătorii îşi pot promova produsele agricole cu bani de la Uniunea Europeană. Bugetul anual pentru finanţarea măsurilor de promovare în UE şi în afara acesteia este de circa 50 de milioane de euro, cu 10 milioane de euro mai mult ca anul trecut, potrivit Comisiei Europene.
Organizaţiile vor beneficia de finanţare de până la 80% din costuri, din fonduri UE şi de la stat. Banii sunt pentru a promova fructele şi legumele, plantele ornamentale, uleiul de seminţe sau de măsline, lactatele, vinul şi produsele ecologice. Din cauza pestei porcine din România nu este acceptată promovarea cărnii de porc. De asemenea, UE finanţează cu până la 60% acţiunile de promovare a fructelor şi legumelor destinate copiilor în instituţiile şcolare din comunitate.
LEGE. Acest lucru este posibil acum, deoarece Comisia Europeană a cuprins într-un singur act legislativ prevederile referitoare la promovarea produselor în comunitatea europeană şi în afara ei, noul document fiind publicat luna trecută. "Anul trecut nu am avut transpunerea legislaţiei europene, nu s-a reuşit anul trecut, dar acum proiectul de hotărâre de Guvern este la Ministerul de Finanţe, aşteptăm să iasă aprobarea", a declarat Teodor Mihalcea, director general în Ministerul Agriculturii. Banii pot fi utilizaţi şi pentru participarea producătorilor români la târgurile şi expoziţiile desfăşurate pe piaţa internă, cât şi în statele non-UE.
TERMEN. Pentru ca produsele agricole româneşti să poată fi promovate în state non-UE, programele ar trebui depuse la Ministerul Agriculturii până la 31 martie, iar, dacă piaţa vizată este cea europeană, termenul este 30 noiembrie. "Finanţarea este de până la 50% din valoarea programelor, iar Ministerul Agriculturii poate finanţa de la bugetul de stat maximum 30% din costul efectiv al acţiunilor de informare şi promovare, restul finanţării fiind suportat de organizaţiile profesionale (cel puţin 20%)", potrivit Ministerului Agriculturii. Instituţia face o selecţie preliminară şi trimite apoi programele până cel târziu la 30 iunie, respectiv la 15 februarie, Comisiei Europene.
De anul acesta, producătorii îşi pot promova produsele agricole cu bani de la Uniunea Europeană. Bugetul anual pentru finanţarea măsurilor de promovare în UE şi în afara acesteia este de circa 50 de milioane de euro, cu 10 milioane de euro mai mult ca anul trecut, potrivit Comisiei Europene.
Organizaţiile vor beneficia de finanţare de până la 80% din costuri, din fonduri UE şi de la stat. Banii sunt pentru a promova fructele şi legumele, plantele ornamentale, uleiul de seminţe sau de măsline, lactatele, vinul şi produsele ecologice. Din cauza pestei porcine din România nu este acceptată promovarea cărnii de porc. De asemenea, UE finanţează cu până la 60% acţiunile de promovare a fructelor şi legumelor destinate copiilor în instituţiile şcolare din comunitate.
LEGE. Acest lucru este posibil acum, deoarece Comisia Europeană a cuprins într-un singur act legislativ prevederile referitoare la promovarea produselor în comunitatea europeană şi în afara ei, noul document fiind publicat luna trecută. "Anul trecut nu am avut transpunerea legislaţiei europene, nu s-a reuşit anul trecut, dar acum proiectul de hotărâre de Guvern este la Ministerul de Finanţe, aşteptăm să iasă aprobarea", a declarat Teodor Mihalcea, director general în Ministerul Agriculturii. Banii pot fi utilizaţi şi pentru participarea producătorilor români la târgurile şi expoziţiile desfăşurate pe piaţa internă, cât şi în statele non-UE.
TERMEN. Pentru ca produsele agricole româneşti să poată fi promovate în state non-UE, programele ar trebui depuse la Ministerul Agriculturii până la 31 martie, iar, dacă piaţa vizată este cea europeană, termenul este 30 noiembrie. "Finanţarea este de până la 50% din valoarea programelor, iar Ministerul Agriculturii poate finanţa de la bugetul de stat maximum 30% din costul efectiv al acţiunilor de informare şi promovare, restul finanţării fiind suportat de organizaţiile profesionale (cel puţin 20%)", potrivit Ministerului Agriculturii. Instituţia face o selecţie preliminară şi trimite apoi programele până cel târziu la 30 iunie, respectiv la 15 februarie, Comisiei Europene.
Ţăranii nu cunosc legea
Agricultorii nu sunt interesaţi de fondurile europene şi nici de pornirea unei afaceri proprii, deoarece nu cunosc procedurile şi nu au încredere că vor fi finanţaţi.
Cea mai mare parte a agricultorilor, respectiv 78%, preferă să folosească în totalitate produsele pentru consum propriu, fără să încheie poliţe de asigurare.
Majoritatea agricultorilor consideră că un profit ridicat poate fi obţinut doar prin subvenţii acordate de stat, iar cota de lapte alocată României de UE este o necunoscută pentru mai mult de două treimi din aceştia, conform Barometrului Rural.
Cea mai mare parte a agricultorilor, respectiv 78%, preferă să folosească în totalitate produsele pentru consum propriu, fără să încheie poliţe de asigurare.
Majoritatea agricultorilor consideră că un profit ridicat poate fi obţinut doar prin subvenţii acordate de stat, iar cota de lapte alocată României de UE este o necunoscută pentru mai mult de două treimi din aceştia, conform Barometrului Rural.
Citește pe Antena3.ro