x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Propagandă multă, efect zero

Propagandă multă, efect zero

de Elena Stan    |    24 Feb 2010   •   00:00
Propagandă multă, efect zero

Elena Udrea, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, a dat aproape 45.000 de euro pe un studiu din care a aflat că românii sunt prea săraci să meargă în vacanţă. Sondajul arată că de campania "România, the land of choice", care ne-a costat peste un milion de euro, nu au auzit nici măcar românii, darămite străinii.

Cea mai mare parte din populaţia României, respectiv 48,2%, nu a auzit de campania de promovare denumită "România, the land of choice", derulată şi plătită de la bugetul de stat prin intermediul Ministerului Turismului, se arată într-un studiu realizat de Insomar la comanda Elenei Udrea. De asemenea, 33,6% au auzit de campanie, 15,3% au spus că nu îi interesează, iar circa 3% au declarat că nu ştiu sau că nu îi interesează.

Doar o treime din cei care au auzit de această campanie cred că aceasta va ajuta la creşterea turismului românesc, iar 55,35% sunt sceptici prind utilitatea ei, potrivit Insomar. Pentru promovarea sloganului "Land of choice", MT a cumpărat panouri outdoor la Paris (35.880 de euro), a organizat un eveniment de lansare la Paris (cu un buget de 88.050 de euro) şi a demarat o campanie publicitară cu spoturi difuzate pe CNN (398.590 de euro) şi Eurosport (un milion de euro).

Studiul, postat pe site-ul ministerului, este primul val dintr-o cercetare privind comportamentul turistului român în România. "Studiul realizat de INSOMAR presupune mai multe etape de cercetare prin sondaje de opinie. Valoarea contractului este de 187.425 lei (44.625 euro)", potrivit răspunsului primit de la MT. Studiul a presupus trei valuri de cercetare, iar plata se face la predarea rezultatelor fiecărui val.

IMN NECUNOSCUT
Doar 17,8% din populaţie a auzit de imnul de promovare al României, un procent asemănător declarând că a văzut şi videoclipul de promovare internă. Imnul turistic a fost lansat anul trecut de 1 mai într-un spectacol mamut la malul mării care a costat câteva sute de mii de euro. Deşi ar fi trebuit să se lanseze şi o variantă de discotecă pentru a prinde la tineri, imnul a rămas doar o toană de moment a ministrului Udrea.

Cei mai mulţi dintre români (39,1%) sunt nemulţumiţi de activitatea MT. La întrebarea "Cum apreciaţi activitatea desfăşurată în 2009 de Ministerul Turismului", 26,6% dintre români au răspuns cu "nici bună, nici slabă", urmând "foarte slabă", cu 21%, "mai degrabă slabă", cu 18,1%, şi doar 2,4% considerând că a fost foarte bună.

FĂRĂ BANI DE VACANŢĂ
74% din populaţia României nu a mers anul trecut în vacanţă sau concediu, potrivit sondajului. Majoritatea celor care au mers în vacanţă în 2009 provin din mediul urban, în special din Bucureşti, şi au vârsta cuprinsă între 18 şi 34 de ani. Doar 28,4% dintre persoanele care au mers în vacanţă au între 35 şi 49 de ani, 19,3% au între 50 şi 64 de ani şi doar 6% au vârsta de peste 65 de ani. Potrivit studiului, doar 18,3% dintre locuitorii din regiunea Moldova au fost în concediu anul trecut, urmând Transilvania, cu 33,1%, Muntenia, cu 35,4%, şi Bucureşti, cu 13,2%.




Peste 45% dintre cei care au mers în vacanţă anul trecut au liceul sau o şcoală postliceală, 28% au cel mult 10 clase sau şcoală profesională şi 27% au studii superioare. Din totalul persoanelor care au fost în vacanţă anul trecut, majoritatea, respectiv 42,2%, au fost în concediu între şase şi zece zile, 28,8% au fost între o zi şi cinci zile, 13,5% au stat în concediu între 11 şi 15 zile, 5,7% au stat plecaţi între 16 şi 20 de zile, iar circa 10% au stat în vacanţă peste trei săptămâni.

Majoritatea celor care şi-au petrecut concediul în ţară au ales Litoralul, 34%, urmând staţiunile montane, 26,7%, şi doar 0,6% au ales Delta Dunării. Dintre staţiunile de pe Litoral, românii preferă să stea în Constanţa (32%), urmând Mamaia (20,5 %), Eforie (14%) şi pe ultimul loc se situează staţiunea Jupiter, cu 0,9%.

Circa 37% dintre cei intervievaţi au alocat pentru vacanţă un buget între 500 şi 1.000 de lei, 28,5% au cheltuit sub 500 de lei şi 17,2% au cheltuit între 1.000 şi 2.000 de lei. Mai mult, între 3.000 şi 4.000 de lei au cheltuit 5% dintre românii plecaţi în vacanţă şi doar 2% peste 4.000 de lei.

65,4% dintre românii care au mers în vacanţă au mers cu autoturismul propriu, 21% au mers cu trenul, 5% au mers cu avionul, curse de linie, şi 1,3% au optat pentru cursele charter sau lowcost.

Circa 38% dintre români preferă să se relaxeze în mijlocul naturii, 26,3% preferă să meargă la plajă şi la băi, 16,5% vor să viziteze locuri religioase şi doar 4,1% preferă activităţile sportive.

 

O săptămână la mare
Anul acesta, 56% dintre români nu intenţionează să meargă în concediu. Cei care vor merge însă în vacanţă au între 35 şi 49 de ani şi studii medii şi provin din mediul urban. Cel mai mare procent al celor care au răspuns că vor merge în vacanţă anul acesta sunt femei, respectiv 51,4%.

5570-114578-kkwo5f7957.jpgPentru anul acesta, majoritatea celor care au declarat că vor merge în concediu intenţionează să stea între şase şi zece zile, iar 4,8% vor să îşi ia vacanţă peste 21 de zile. Şi în 2010, majoritatea românilor vor să meargă la mare, pe cont propriu cu autoturismul din dotare.

În momentul alegerii unei vacanţe, 68,2% dintre turişti ţin cont de raportul convenabil între preţ şi calitate, urmând felul în care îşi poate trata sănătatea, calitatea cazării şi a serviciilor şi doar 2,3% iau în calcul aspectul culinar. Pentru anul acesta, majoritatea românilor vor să meargă în concediu în ţară, urmând Grecia, cu 17,4%, şi Italia, cu 15,1%.

×
Subiecte în articol: economic bani Elena Udrea risipă