x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Publicitatea in "privata"

Publicitatea in "privata"

18 Feb 2004   •   00:00

Jurnalistul Mircea Toma si fotoreporterul Stan Constantin se ocupa de doi ani de publicitate in locuri putin obisnuite: toaletele cluburilor bucurestene.

Unde nu te poti ascunde de publicitate

Intri intr-un bar. Bei o bere. Chiar mai multe. Si ajungi, inevitabil, la toaleta. Nu te poti uita nici in stanga, nici in dreapta. Doar in fata. Si acolo vezi un afis publicitar pe care il studiezi vrand-nevrand: "Give piss a chance!". In spatele ideii de a agata posterul acolo sunt ziaristul Mircea Toma si fotoreporterul Stan Constantin. Acesta din urma ne povesteste cum au ajuns sa faca publicitate.
ANA-MARIA LUCA

Jurnalul National: Cum v-a venit ideea de a porni o astfel de agentie de publicitate?
Stan Constantin: Ideea de a face publicitate in toalete nu e una noua. Astfel de panouri exista in multe tari cu o mai mare traditie in publicitate si, de fapt, a aparut in Anglia acum vreo 30 de ani... Acum vreo cinci-sase ani, in timp ce bateam cu pas domol cluburile si puburile din Budapesta, impreuna cu Mircea Toma, am remarcat cu o placuta surprindere niste panouri cu mesaje publicitare haioase in... toalete. Pe de o parte , nevoia de lectura intr-un asemenea loc si, pe de alta, ineditul unui asemenea loc pentru publicitate neconventionala ne-au determinat sa incercam, intr-o maniera originala, damboviteana, sa punem bazele unui program de lectura publica in spatii prin excelenta private, de fapt, chiar in private. Astfel, in anul de gratie 2000 s-a nascut OOPS Media sub auspiciile sloganului "Give piss a chance!", prin care doream sa ne definim ratiunea de a fi, ca firma de media.

De ce OOPS Media?
OOPS... a desemnat in mod firesc si linistit esenta acestui tip de media care, speram noi, surprinde la fiecare contact vizual privitorul. De altfel, mesajele campaniilor publicitare sunt, in general, create special pentru acest tip de spatiu si unele sunt, oops!, surprinza tor de haioase.

Cum au reactionat clientii in perioada de inceput la oferta agentiei?
Potentialii clienti au reactionat, la inceputurile firmei, in mod foarte diferit. Astfel, multi dintre cei care vazusera si in alte tari "restroom advertising" au salutat in mod firesc initiativa, considera nd ca piata de media se completeaza in mod firesc. Pe de alta parte, reactia de respingere a ideii de promovare a produselor sau serviciilor proprii in ...WC-uri si-a gasit, la fel de firesc, partizani. Multi dintre acestia sunt acum clienti foarte fideli ai OOPS Media. Oricum, ideea e ca, la fel cu orice lucru nou si oarecum surprinzator, inceputul a fost destul de dificil si evolutia lenta, dar daca tinem cont de faptul ca in cei trei ani de existenta a firmei cresterea a fost in fiecare an de 100%, cred ca perceptia a fost, in ansamblu, pozitiva.

Cine a fost primul client si de ce a acceptat sa-si faca publicitate asa?
Primul client a fost GFS Communication, cu trei branduri : whiskey J&B, Metaxa si vodka Smirnoff. Ideea de a promova bauturi in toaletele cluburilor le-a parut excelenta si pentru noi a fost un pas urias inainte, fiind confirmarea faptului ca initiativa noastra isi avea sensul. Au urmat multe alte nume mari, cum ar fi Connex, Sprite, Automobile Bavaria, Snikers, Sony, Stella Artois, Murfatlar, Radio 21, Masculan, Ballantines, Dunlop, Goodyear, Libresse, Villeroy&Boch, Zapp, Berlin Chemie. Ideea e ca, odata sparta gheata, clientii din categorii foarte diferite, de la produse alimentare si pana la prezervative si electronice, si-au gasit in OOPS Media un spatiu de promovare neconventionala, de multe ori cu campanii memorabile.

Cum decurge o intalnire cu un client?
Intalnirile cu clientii au, in general, loc prin intermediul marilor agentii de media, dar se intampla sa fim contactati si in mod direct de catre potentialii clienti. Se pune mult accentul pe faptul ca un mesaj neconventional adaptat special publicitatii in toalete poate avea impact mult mai mare decat reluarea mesajelor clasice din alte tipuri de media. Nu putine au fost brainstorming-urile comune cu clientii, din care au rezultat slogane sau concepte vizuale reusite.

Cum se creeaza la OOPS Media?
Creatiile, atunci cand sunt realizate de noi pentru clienti, pun accentul pe ineditul mesajului propus, atat din punct de vedere conceptual, cat si in plan vizual. Initial se creeaza mai multe concepte, care, in timp, prin discutii si, nu de putine ori , dupa cateva beri, devin viitoarele campanii OOPS.

De ce in toaleta?
Asa cum spuneam ceva mai devreme, din punctul nostru de vedere, toaletele stimuleaza intelectual si creeaza o dispozitie spre lectura asa cum nici un alt spatiu privat sau public nu poate. Aici intervine OOPS Media care, in acest spatiu total lipsit de alti stimuli vizuali, ofera acesta lectura, incerca nd sa selecteze cele mai reusite campanii publicitare.

De ce credeti ca spatiul acesta nu e valorificat si de agentiile clasice?
Acest spatiu este valorificat si de agentiile clasice, prin intermediul nostru, ca firma de media. In fapt, marile agentii de publicitate sunt cei mai fideli clienti ai nostri.

×
Subiecte în articol: economic publicitate media