Compania Ranbaxy România, reprezentanţa locală a producătorului de generice şi medicamente fără prescripţie, a raportat cea mai mare scădere trimestrială de anul acesta în perioada iulie-septembrie, de 25% faţă de aceeaşi perioadă din 2008, ajungând la vânzări de 17 mil. dolari (11,30 mil. euro).
Motivele invocate pentru această scădere au fost schimbările legislative legate de preţuri şi criza de lichidităţi din industrie. În primele două trimestre vânzările au scăzut cu 7%, respectiv 8,4%, potrivit raportului financiar al companieiÎncepând cu 1 februarie 2009, Ministerul Sănătăţii a stabilit un curs fix de 4 lei/ euro pentru calculul preţurilor la medicamentele de uz uman, iar de la 1 aprilie, potrivit noii metodologii de calcul al preţurilor pentru produsele cu prescripţie, s-a ales cel mai mic preţ din 12 ţări europene.
Producătorul indian şi-a păstrat poziţia de lider pe piaţa de generice şi medicamente fără prescripţie din România, cu o cotă de 12,9%, potrivit companiei.
Ranbaxy Laboratories, cel mai mare producător de medicamente din India, a preluat, în 2006, un pachet de acţiuni de la fondul de investiţii Advent International reprezentând 96,7% din acţiunile Terapia Cluj-Napoca. Grupul japonez farmaceutic Daiichi Sankyo a devenit acţionarul majoritar al Ranbaxy Laboratories după finalizarea achiziţiei a 64% din acţiuni, la începutul lunii octombrie 2008.