x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Cum îi pot disciplina asigurările auto obligatorii pe șoferii tineri

Cum îi pot disciplina asigurările auto obligatorii pe șoferii tineri

de Maria Coman    |    21 Mai 2015   •   22:28
Cum îi pot disciplina asigurările auto obligatorii pe șoferii tineri
Sursa foto: Marin Raica/Intact Images

Campionul de raliu Titi Aur susţine că înregistrarea RCA-ului pe codul numeric personal al şoferului, nu pe automobil, ar creşte gradul de responsabilitate a conducătorului, pentru că persoanele, nu maşinile fac accidente.

Şoferul este vinovat şi, dacă asigurarea s-ar înregistra pe CNP, interesul şoferului ar fi să nu facă pagube, ca să beneficieze de reduceri. Apoi, explică Titi Aur, nu este corect ca atunci când cineva împrumută maşina altei persoane şi face accident, RCA-ul să crească pentru proprietarul automobilului.

Cum influenţează vârsta stilul de condus

Vârsta şoferului este şi ea extrem de importantă. Cu cât este mai tânăr, cu atât instinctul de conservare este mai mic şi asumarea riscurilor este mai des întâlnită. Titi Aur apreciază că vârsta medie 30-50 de ani este, în general, perioada cea mai sigură. După 50 de ani apar probleme medicale, scade acuitatea vizuală, apar alte boli care afectează capacitatea de conducere, iar şoferul refuză să accepte că are probleme. După 65-70 de ani scad vizibil reflexele. "După un an cu 20.000-30.000 km parcurşi se poate spune că ai trecut prin situaţii din trafic astfel încât conduci fără să consumi foarte multă energie şi începi să faci totul din reflex. Contează foarte mult şi talentul (lipiciul la volan) şi cât de mult îţi doreşti să conduci. Cu adevărat experimentat poţi să spui că ai ajuns după 100.000-150.000 km, dar atenţie, nu înseamnă că ţie nu ţi se poate întâmpla nimic", spune Aur. Experienţa înseamnă doar că ai capacitatea de a anticipa şi reacţiona corect în situaţii speciale.

Ce nu se învaţă la şcoala de şoferi


La producerea accidentelor contribuie şi faptul că la şcoala de şoferi nu se învaţă lucruri elementare, spune Titi Aur, care are o şcoală de "conducere defensivă şi pilotaj". Astfel, un şofer ar trebui să ştie cum să pregătească maşina înainte de călătorie şi să estimeze corect timpul pe care îl va petrece pe drum. La apariţia accidentelor contribuie şi faptul că mulţi şoferi nu cunosc care este poziţia corectă la volan, cum şi cât să accelereze şi mai ales cum să controleze un eventual derapaj. De asemenea, nu toţi pasagerii poartă centura de siguranţă, un element de siguranţă care poate vieţi în caz de accident.

Regulile conducerii preventive
- poziţia corectă la volan şi poziţia corectă a mânilor pe volan
- regula celor 2 secunde- distanţa faţă de maşina din faţă trebuie să fie de minimum 2 secunde, maximum 4 secunde
- regula fermoarului- intrarea succesivă a vehiculelor, dacă respectarea regulilor de prioritate nu este posibilă
- respectarea vitezei legale- la peste 60 km pe oră, impactul frontal sau lateral cu un obstacol fix, nu există şanse de supravieţuire
 

×
Subiecte în articol: rca