x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Recorduri greu de egalat: români uitaţi în vagoane 1.000 de zile

0
Autor: Adrian Stoica 09 Oct 2020 - 10:22
Recorduri greu de egalat: români uitaţi în vagoane 1.000 de zile


Într-o perioadă în care circulaţia pe calea ferată a fost diminuată pe fondul pandemiei de coronavirus, trenurile de călători au continuat să se târască cu viteza melcului şi să acumuleze întârzieri de sute de mii de minute pe lună. De la începutul anului ele au totalizat aproape 1,5 milioane de minute de întârziere, adică trei ani de zile. Cele mai multe au fost consemnate în luna august, când s-au ridicat la 227.000 de minute. Dacă ar trebui să plătească compensaţii pasagerilor pentru aceste întârzieri, operatorii de transport ar da faliment. Momentul acesta nu este însă departe, România mai având la dispoziţie doar trei ani pentru a repara ce nu a fost în stare să facă în 30 de ani.

 

 

Cu trenuri care au înregistrat 7.321 minute de întârziere/zi, august a fost luna neagră a acestui an, dar ea nu deţine recordul ultimilor ani. Acesta este deţinut o altă lună august, dar din anul 2017, cu 13.721 minute/zi, potrivit statisticii realizate de aplicaţia mytrain.ro.

 

Jumătate de an de întârziere în Gara de Nord

 

 

În intervalul 1 august 2019 - 7 octombrie 2020 (433 de zile) trenurile care au sosit în Gara Bucureşti Nord au acumulat un total de 265.116 minute (184 zile) de întârziere. Media zilnică a întârzierilor în această gară a fost de 612 minute. Ziua cu cele mai mari întârzieri a fost 6 februarie 2020, când s-a înregistrat un total de 2.339 de minute.

În topul întârzierilor pe locul doi sunt trenurile sosite în Gara Craiova, cu  250.071 minute (174 zile) şi o medie de 578 de minute, iar poziţia a treia este ocupată de Gara Roşiori Nord, cu 206.143 minute (143 zile) şi o medie a întârzierilor de 476 de minute.

 

2024, un dezastru anticipat

 

Reabilitarea infrastructurii feroviare şi modernizarea parcului rulant, în special la CFR Călători, sunt condiţiile pentru a evita plata despăgubirilor. Ele ar fi trebuit acordate din 2019, dar Guvernul Dăncilă le-a amânat până în 2024. 

 

În decembrie 2009, intrau în vigoare dispoziţiile Regulamentului (CE) nr. 1371/2007 prin care acordarea compensaţiilor devenea obligatorie în cazul întârzierilor. Regulamentul prevedea însă că statele membre UE pot obţine maximum trei derogări de la aceste dispoziţii, de câte cinci ani fiecare, iar România a uzat deja de a treia derogare.

 

 

Potrivit noilor reglementări adoptate de Parlamentul European şi care acum aşteaptă aprobarea Comisiei Europene pentru a se aplica, companiile de transport călători pe calea ferată nu vor mai putea evita plata compensaţiilor din 2024 pe rutele interne. Potrivit noilor prevederi care se vor aplica, pentru întârzieri cuprinse între 60 şi 90 de minute, călătorii vor primi 50% din preţul biletului, iar pentru cel mult două ore, 75% din valoarea lui. Dacă se depăşeşte acest prag, se va returna contravaloarea întregului bilet. Totuşi, se prevede că nu vor fi acordate compensaţii în cazul situațiilor de forță majoră (furtuni, ninsori puternice). În cazul întârzierilor la plecarea trenurilor, operatorii feroviari vor fi obligați să găsească o alternativă de transport pentru pasageri, suportând şi costurile aferente.

 

24,6 milioane de călători au circulat cu trenul în primul semestru al anului, în scădere cu 28,4% faţă de aceeaşi perioadă din 2019

 

 

 

 

Cu peste 11.000 de kilometri de cale ferată, România are una dintre cele mai mari reţele feroviare din Europa, dar starea sa tehnică este dezastruoasă


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Modificarea Legii offshore, în dezbatere publică în T1/2021

Modificarea Legii offshore, în dezbatere publică în T1/2021
Proiectul de modificare a Legii offshore va fi supus dezbaterii publice în primul trimestru al anului 2021, potrivit secretarului de stat în Ministerul Economiei Dan Drăgan.  „Procesul...

Război pe salariul minim

Război pe salariul minim
Sindicatele, patronatele și Guvernul au viziuni diferite privind salariul minim ce se va plăti anul viitor, cele trei părți nereușind să ajungă ieri, în cadrul Consiliului Național Tripartit, la o decizie pe...

Educația financiară, prioritate strategică la nivel național și european

Educația financiară, prioritate strategică la nivel național și european
Îmbunătățirea gradului de educație financiară a devenit o misiune fundamentală, de importanță strategică în România, deopotrivă pentru autorități, companii și mediul academic, fiind un pilon esențial...

Ce se va întâmpla cu creditele neperformante anul viitor

Ce se va întâmpla cu creditele neperformante anul viitor
În anul 2021 vor crește creditele neperformante deoarece în această perioadă au fost acordate facilități prin amânarea plăților. În plus, restricțiile impuse de autorități,  care au vizat încetarea...

Vânzarea CEZ România va fi finalizată la jumătatea anului 2021

Vânzarea CEZ România va fi finalizată la jumătatea anului 2021
Achiziția CEZ România de către fondul de investiții MIRA se va finaliza în prima jumătate a anului 2021. Tranzacția va trebui să obțină aprobarea autorității de concurență de la Bruselles și de...

Florin Cîțu anunță că vin banii împrumutați de la UE. Prima tranșă este de trei miliarde de euro

Florin Cîțu anunță că vin banii împrumutați de la UE. Prima tranșă este de trei miliarde de euro
Prima tranșă a împrumutului pe care România îl ia de la Uniunea Europeană prin instrumentul SURE va veni peste câteva zile. Anunțul a fost făcut de ministrul de Finanțe, Florin Cîțu. Demnitarul a spus că pri...

APIA plătește 6,37 milioane de lei pentru creșterea animalelor

APIA plătește 6,37 milioane de lei pentru creșterea  animalelor
A fost autorizată plata a 6,37 milioane de lei pentru ajutorul de stat în sectorul de creștere a animalelor. Banii vor onora cererile depuse în luna octombrie, aferente serviciilor prestate în trimestrul al...

Unde sunt plasaţi banii fondurilor private de pensii

Unde sunt plasaţi banii fondurilor private de pensii
Volatilitatea ridicată generată de criza sanitară și cea economico-financiară a determinat o atenție sporită față de evoluțiile pe termen scurt ale pieței de capital și o echilibrare a portofoliilor...

Relansare cu basme uitate în sertarele ministerelor

Relansare cu basme uitate în sertarele ministerelor
Ordonanța privind Planul Național de Relansare și Reziliență, proaspăt adoptată de Guvern, conține o serie de măsuri care au mai apărut și în alte „strategii” anterioare, arătând acum ca o compilație...

Ai nevoie de ajutor in chestiuni juridice? Apeleaza la un avocat online

Ai nevoie de ajutor in chestiuni juridice? Apeleaza la un avocat online
In contextul actual in care ne aflam, pe fondul pandemiei de coronavirus si a regulilor de mentinere a distantei sociale, colaborarile in online s-au dovedit a fi productive. Din ce in ce mai multe persoane lucreaza de...

Poliţia locală, liber la ridicat maşini

Poliţia locală, liber la ridicat maşini
Poliţia locală va putea dispune ridicarea vehiculului ce staţionează pe domeniul public, în alte locuri decât drumul public, după ce preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, ieri, legea pentru modificarea şi...

Câți bani se marchează în fotbalul românesc. Cel mai cheltuitor club joacă pe „fonduri europene” și bate tot în țară

Câți bani se marchează în fotbalul românesc. Cel mai cheltuitor club joacă pe „fonduri europene” și bate tot în țară
Galerie Foto Cele mai puternice trei echipe de fotbal din România, care și-au disputat laurii de campioană în ultimii ani, sunt și primele trei în clasamentul cheltuielilor, semn că în acest sport, banii aduc performanța....

Incendiul din secţia ATI: se cer despăgubiri de un milion de euro

Incendiul din secţia ATI: se cer despăgubiri de un milion de euro
Galerie Foto La Parchetul General a fost înregistrată o plângere penală pentru efectuarea de cercetări cu privire la comiterea infracţiunii de ucidere în cazul incendiului din secţia ATI a Spitalului Judeţean din Piatra Neam...

UE acordă peste 200 de milioane de euro pentru IMM-urile din România afectate de pandemie

UE acordă peste 200 de milioane de euro pentru IMM-urile din România afectate de pandemie
Comisia Europeană a aprobat o schemă românească în valoare de 216 de milioane de euro pentru sprijinirea întreprinderilor mici și mijlocii afectate de pandemia de coronavirus. Este vorba despre granturi și...

VIDEO. Inspecția Economică din Ministerul de Finanțe, controale la mai multe primării. Primul raport, trimis la DNA

VIDEO. Inspecția Economică din Ministerul de Finanțe, controale la mai multe primării. Primul raport, trimis la DNA
Inspecția Economică din Ministerul de Finanțe face controale la mai multe primării și unități administrativ teritoriale, a informat, marți, ministrul de Finanțe, Florin Cîțu. Primul raport a fost deja trimis...
Serviciul de email marketing furnizat de