x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Recorduri greu de egalat: români uitaţi în vagoane 1.000 de zile

0
Autor: Adrian Stoica 09 Oct 2020 - 10:22
Recorduri greu de egalat: români uitaţi în vagoane 1.000 de zile


Într-o perioadă în care circulaţia pe calea ferată a fost diminuată pe fondul pandemiei de coronavirus, trenurile de călători au continuat să se târască cu viteza melcului şi să acumuleze întârzieri de sute de mii de minute pe lună. De la începutul anului ele au totalizat aproape 1,5 milioane de minute de întârziere, adică trei ani de zile. Cele mai multe au fost consemnate în luna august, când s-au ridicat la 227.000 de minute. Dacă ar trebui să plătească compensaţii pasagerilor pentru aceste întârzieri, operatorii de transport ar da faliment. Momentul acesta nu este însă departe, România mai având la dispoziţie doar trei ani pentru a repara ce nu a fost în stare să facă în 30 de ani.

 

 

Cu trenuri care au înregistrat 7.321 minute de întârziere/zi, august a fost luna neagră a acestui an, dar ea nu deţine recordul ultimilor ani. Acesta este deţinut o altă lună august, dar din anul 2017, cu 13.721 minute/zi, potrivit statisticii realizate de aplicaţia mytrain.ro.

 

Jumătate de an de întârziere în Gara de Nord

 

 

În intervalul 1 august 2019 - 7 octombrie 2020 (433 de zile) trenurile care au sosit în Gara Bucureşti Nord au acumulat un total de 265.116 minute (184 zile) de întârziere. Media zilnică a întârzierilor în această gară a fost de 612 minute. Ziua cu cele mai mari întârzieri a fost 6 februarie 2020, când s-a înregistrat un total de 2.339 de minute.

În topul întârzierilor pe locul doi sunt trenurile sosite în Gara Craiova, cu  250.071 minute (174 zile) şi o medie de 578 de minute, iar poziţia a treia este ocupată de Gara Roşiori Nord, cu 206.143 minute (143 zile) şi o medie a întârzierilor de 476 de minute.

 

2024, un dezastru anticipat

 

Reabilitarea infrastructurii feroviare şi modernizarea parcului rulant, în special la CFR Călători, sunt condiţiile pentru a evita plata despăgubirilor. Ele ar fi trebuit acordate din 2019, dar Guvernul Dăncilă le-a amânat până în 2024. 

 

În decembrie 2009, intrau în vigoare dispoziţiile Regulamentului (CE) nr. 1371/2007 prin care acordarea compensaţiilor devenea obligatorie în cazul întârzierilor. Regulamentul prevedea însă că statele membre UE pot obţine maximum trei derogări de la aceste dispoziţii, de câte cinci ani fiecare, iar România a uzat deja de a treia derogare.

 

 

Potrivit noilor reglementări adoptate de Parlamentul European şi care acum aşteaptă aprobarea Comisiei Europene pentru a se aplica, companiile de transport călători pe calea ferată nu vor mai putea evita plata compensaţiilor din 2024 pe rutele interne. Potrivit noilor prevederi care se vor aplica, pentru întârzieri cuprinse între 60 şi 90 de minute, călătorii vor primi 50% din preţul biletului, iar pentru cel mult două ore, 75% din valoarea lui. Dacă se depăşeşte acest prag, se va returna contravaloarea întregului bilet. Totuşi, se prevede că nu vor fi acordate compensaţii în cazul situațiilor de forță majoră (furtuni, ninsori puternice). În cazul întârzierilor la plecarea trenurilor, operatorii feroviari vor fi obligați să găsească o alternativă de transport pentru pasageri, suportând şi costurile aferente.

 

24,6 milioane de călători au circulat cu trenul în primul semestru al anului, în scădere cu 28,4% faţă de aceeaşi perioadă din 2019

 

 

 

 

Cu peste 11.000 de kilometri de cale ferată, România are una dintre cele mai mari reţele feroviare din Europa, dar starea sa tehnică este dezastruoasă


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Creștere spectaculoasă a capitalului românesc în start-up-uri

Creștere spectaculoasă a capitalului românesc în start-up-uri
În plină pandemie de coronavirus, start-up-urile românești au atras cu 59% mai mult capital autohton în 2020, raportat la anul anterior, potrivit analizei Romanian Venture Report 2020, publicată How...

Unitatea 1 CNEE Cernavodă va fi oprită pe 23 ianuarie 2021

Unitatea 1 CNEE Cernavodă va fi oprită pe 23 ianuarie 2021
Unitatea 1 CNE Cernavodă va fi oprită controlat pe 23 ianuarie 2021 pentru lucrări de reparații, provocate de o defecțiune la circuitul tehnologic, transmite Nuclearelectrica (SNN). Manevrele de reducere a...

Majoritatea angajaților vor un loc de muncă aproape de casă

Majoritatea angajaților vor un loc de muncă aproape de casă
Peste 65% dintre angajați vor un loc de muncă aproape de locuință. Totodată, 41% vor ca tehnologiile din spațiile de birouri să fie mai sigure pentru sănătate, iar 51% acordă importanță măsurilor sanitare,...

Primul atelier de cold brew și craft soda din România

Primul atelier de cold brew și craft soda din România
Galerie Foto Piața băuturilor artizanale din România s-a extins și îmbunătățit în ultimii ani, tot mai mulți oameni căutând gusturi și arome rafinate pentru o stare de bine. Deși pandemia a afectat numeroase afaceri,...

Construcții împotmolite. Ultimul loc din UE

Construcții împotmolite. Ultimul loc din UE
Sectorul construcțiilor a încheiat luna noiembrie 2020 cu rezultate slabe, dar aceasta după o perioadă destul de îndelungată de creșteri accelerate. Specialiștii din domeniu arată că una dintre cauzele...

Pandemia ne-a răsturnat obiceiurile de consum

Pandemia ne-a răsturnat obiceiurile de consum
Criza COVID-19 a făcut ca evoluția afacerilor din comerțul cu ridicata să fie mult mai slabă, după cum arată datele publicate de Institutul Național de Statistică (INS). În anul pandemiei, aceste afaceri au...

Vești bune pentru șoferi. Polițele RCA vor fi decontate direct

Vești bune pentru șoferi. Polițele RCA vor fi decontate direct
Polițele RCA ar putea fi decontate direct, această clauză devenind obligatorie la cumpărare, ceea ce va duce la creșterea prețului. Această schimbare îi va liniști însă pe șoferi, nemulțumiți de faptul...

Schimbări importante în noile contracte de energie electrică. Clienții vor primi acasă un formular

Schimbări importante în noile contracte de energie electrică. Clienții vor primi acasă un formular
Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a anunțat noi schimbări în procesul de contractare şi informare cu privire la ofertele furnizorilor de energie electrică, astfel încât clientul final să...

Cum utilizaţi comparatorul de oferte al ANRE

Cum utilizaţi comparatorul de oferte al ANRE
Dacă doriţi să comparaţi ofertele furnizorilor în piaţa concurenţială, ANRE vă pune la dispoziţie un comparator de oferte pe care îl găsiţi pe site-ul Autorităţii la adresa www.anre.ro. După ce accesaţi...

Cine sunt ofertanții prețurilor de chilipir pentru curentul casnic

Cine sunt ofertanții prețurilor de chilipir pentru curentul casnic
Există un „Top 5” al companiilor care furnizează electricitate și care, conform ofertelor vehiculate oficial, ar putea pune la dispoziția consumatorilor cele mai avantajoase oferte, din punctul de vedere al...

Bilanțul primilor ani de liberalizare a pieței de energie: 75% dintre clienții Enel au deja contracte concurențiale, potrivite nevoilor acestora

Bilanțul primilor ani de liberalizare a pieței de energie: 75% dintre clienții Enel au deja contracte concurențiale, potrivite nevoilor acestora
La 1 ianuarie 2021, momentul liberalizării totale a pieței de energie electrică, România avea, potrivit datelor oficiale, aproape 2,9 milioane de consumatori casnici cu contracte de furnizare la prețuri...

Consiliul Concurenţei se concentrează pe monitorizarea pieţei

Consiliul Concurenţei se concentrează pe monitorizarea pieţei
Sectorul energiei electrice și cel al gazelor naturale sunt domenii prioritare, pe care Consiliul Concurenţei le monitorizează cu atenție, având în vedere impactul pe care îl are asupra populației procesul de...

O liberalizare ratată: Să se revizuiască, primesc, dar să nu se schimbe nimic

O liberalizare ratată: Să se revizuiască, primesc, dar să nu se schimbe nimic
Galerie Foto După tensiunile create de modul haotic în care a fost gestionat procesul de liberalizare a pieţei de energie, Agenţia Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) încearcă acum să calmeze clienţii...

Bunăvoinţa furnizorilor şi false aşteptări pentru clienţi

Bunăvoinţa furnizorilor şi false aşteptări pentru clienţi
Galerie Foto Ministrul Energiei, Virgil Popescu, se declară şi el nemulţumit de actuala situaţie şi spune că a fost prelungită perioada în care poate fi schimbat contractul de furnizare. Deşi recunoaşte că cei care nu...

Ofertele marilor furnizori de energie pentru piaţa concurenţială

Ofertele marilor furnizori de energie pentru piaţa concurenţială
Galerie Foto Pentru a vă alege contractul în piaţa concurenţială care vi se potriveşte cel mai bine consumului dumneavoastră trebuie să vă înarmaţi cu răbdare şi să consultaţi ofertele cât mai multor furnizori....
Serviciul de email marketing furnizat de