DRUMURI ● Transporturile cer suplimentarea bugetului
Ministerul Transporturilor a cerut suplimentarea bugetului cu 600 de
milioane de euro pentru finanţarea construcţiei de drumuri. Două treimi
din această sumă vor fi alocate Autostrăzii Bechtel.
DRUMURI ● Transporturile cer suplimentarea bugetului
Ministerul Transporturilor a cerut suplimentarea bugetului cu 600 de milioane de euro pentru finanţarea construcţiei de drumuri. Două treimi din această sumă vor fi alocate Autostrăzii Bechtel.
Ministerul Transporturilor a solicitat 600 de milioane de euro la viitoarea rectificare bugetară, pentru finanţarea marilor proiecte din infrastructura rutieră şi feroviară, a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. "Rectificarea bugetară urmează să fie dezbătută şi aprobată de Guvern, după ce preşedintele Traian Băsescu va promulga legea de abilitare a Executivului de a emite ordonanţe de urgenţă pe perioada vacanţei parlamentare", a declarat Orban.
Cea mai mare parte a banilor va fi alocată pentru realizarea Autostrăzii Bucureşti – Ploieşti, Autostrăzii Transilvania, pentru realizarea exproprierilor de pe tronsonul Cernavodă – Constanţa, pentru lărgirea la patru benzi a centurii Bucureşti, precum şi pentru suplimentarea sumelor mai multor variante de ocolire a marilor oraşe. "Vom aloca sume importante pentru investiţii şi la proiectele privind unele centuri. Spre exemplu, lărgirea la patru benzi a centurii existente a Bucureştiului, centurile de la Ploieşti, Oradea, Deva, Orăştie şi Constanţa, care se fac la profil de autostradă", a spus Orban. Potrivit unui oficial al Ministerului Transporturilor, o sumă de circa 400 de milioane de lei obţinută prin rectificarea bugetară va fi destinată companiei Bechtel, constructorul Autostrăzii Transilvania.
METROU. O parte din banii de la rectificare va fi alocată companiei Metrorex pentru cele trei obiective, respectiv tronsonul Nicolae Grigorescu – şoseaua de centură, care va fi finalizat pînă la sfîrşitul acestui an, tronsonul 1 Mai – Laromet, care va fi finalizat anul acesta măcar pînă la Zarea, şi pentru magistrala 5 Drumul Taberei – Universitate. Orban a menţionat că a solicitat la rectificarea bugetară alocarea unor sume pentru CFR Călători şi pentru CFR Infrastructură, pentru proiectele de construcţie a liniei feroviare Bucureşti – Constanţa şi suplimentarea intrărilor de credite de la Banca Mondială. Pentru mai multe tronsoane de la coridorul IV, autorităţile speră să semneze contracte în această toamnă.
Patru consorţii la Comarnic – Braşov
Un kilometru de autostradă din tronsonul Comarnic – Braşov va costa peste 17 milioane de euro. Tronsonul Comarnic – Braşov este împărţit în două segmente, respectiv Comarnic – Predeal (36,2 kilometri) şi Predeal – Braşov (21,8 kilometri), totalizînd peste 50 de poduri, pasaje şi viaducte. Costul estimat al construcţiei este de 995 de milioane de euro, fără TVA. Tronsonul Comarnic – Braşov face parte din viitoarea Autostradă Bucureşti – Braşov. Autoritatea contractantă a proiectului este Ministerul Transporturilor, prin CNADNR. Pentru realizarea construcţiei s-au calificat patru consorţii. Acestea sînt: Astrada Concessions – Strabag – Egis, Eurovia Housing& Construction; CAP Consorţiul pentru Autostrada Prahova (Colas SA, Bouyugues Travaux Publics SA, DTP – Terrassament SA, Meridian Infrastructure Finance SRL& Intertoll Europe ZRT); Vinci Concessions-Aktor Concessions-Vinci Construction Grands Projects-Aktor; Autostrada A3 Comarnic – Braşov Consonoi Bilsinger Berger Porr.Benzinării pe Autostrada Soarelui
De la mijlocul lunii august, şoferii vor putea alimenta de la staţiile mobile de pe Autostrada Soarelui. "Pînă la realizarea construcţiei staţiilor, pentru că vine sezonul estival, am considerat că este necesar să asigurăm alimentarea cu carburanţi pe Autostrada Soarelui cu ajutorul staţiilor mobile", a spus Orban. Ministerul Transporturilor a selectat OMV, Rompetrol şi Petrom pentru construcţia celor zece benzinării de pe traseul Autostrăzii Bucureşti – Cernavodă, primele două companii menţionate urmînd să opereze cîte patru staţii, iar Petrom două. Contractul de concesiune este pe o perioadă maximă de 29 ani.Bilete mai scumpe
De la 1 august, CFR Călători ar putea majora tarifele cu 7%. "În cazul în care nu se va aproba creşterea la 1 august, modificarea va avea loc la 1 septembrie", a explicat directorul general al CFR Călători, Alexandru Noapteş. Cererea de majorare a tarifelor a fost făcută în conformitate cu legislaţia actuală, care prevede că biletele pot fi scumpite în funcţie de creşterea inflaţiei, şi nu pe baza avansului preţului la combustibili.Cea mai recentă majorare a preţurilor pentru călătoria cu trenul, de 8,1%, a avut loc în septembrie 2007, după ce în luna iunie a aceluiaşi an tarifele au urcat cu 7%.
Citește pe Antena3.ro