x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Renault ar putea închide fabrica din România dacă salariile muncitorilor de la Mioveni nu vor fi înjumătăţite

Renault ar putea închide fabrica din România dacă salariile muncitorilor de la Mioveni nu vor fi înjumătăţite

01 Oct 2012   •   14:21
 Renault ar putea închide fabrica din România dacă salariile muncitorilor de la Mioveni nu vor fi înjumătăţite

Confruntat cu o scădere accentuantă a vânzărilor, grupul Nissan & Renault se pregătește de închiderea mai multor fabrici europene, printre care cele din Marea Britanie (Sunderland) și Spania (Barcelona).
Carol Tavares, directorul operaţional al Grupului Renault şi al doilea om în ierarhia grupului francez după Carlos Ghosn, a acordat un interviu publicației germane Automobilwoche, în care a precizat că, în această perioadă se poartă discuții cu sindicatele. Muncitorii din fabricile Renault vor avea de ales între diminuări substanțiale ale salariilor sau concedieri masive. Se pare că nici muncitorii de la Mioveni nu sunt la adăpost de valul de austeritate din grup, câtă vreme salariilor sunt duble față de cele ale colegilor (de trust) marocani.
Tavares a invocat, în mai multe rânduri, problema competitivității și a dat ca exemplu fabrica din Maroc (Tanger). „Pe termen scurt, Europa şi-a pierdut competitivitatea, iar pe termen lung apar probleme. Având în vedere că lumea se schimbă şi că România nu face excep­ţie, România trebuie să aibă grijă să-şi păstreze competitivitatea”, a declarat oficialul Renault, citat de Ziarul Financiar. Spre comparaţie, salariul mediu al unui angajat din noua uzină a Renault este de 250 de euro, la jumătate faţă de Mioveni, şi în plus, din Tanger şi până în Spania doar se traversează Gibraltarul, în timp ce spre comparaţie un tren încărcat cu maşini de la Piteşti până în Constanţa durează 24 de ore, la care se adaugă timpul parcurs până în Franţa sau Italia pe cale maritimă.
Lansată ca una dintre cele mai eficiente şi mai moderne uzine ale Alianţei Renault-Nissan la începutul acestui an, uzina de la Tanger va deveni de anul viitor principalul competitor al celei de la Mioveni, odată ce va ajunge la capacitatea maximă de 400.000 de maşini pe an. Iar România devine încet, dar sigur ceea ce a devenit Franţa pentru Renault: locul unde se investeşte în cercetare şi dezvoltare datorită inginerilor bine pregătiţi, dar unde producţia începe să fie afectată de costurile în creştere.
„Întâi trebuie să spun că lumea este într-o continuă schimbare, într-o continuă evoluţie. De aceea, pentru fiecare dintre noi apar noi provocări. România, ca ţară, nu face excepţie. Situaţia indu­strială din România este una de care suntem foarte mândri. Avem parte de calitate atât pe partea de inginerie, cât şi de fabricaţie. Însă, trebuie să ştiţi că lucrurile nu se opresc aici. Există oricând posibilitatea să mutăm situri fie către Maroc, fie către alte ţări din Africa, să mutăm partea de industrial, cât şi de inginerie şi design”, a precizat Tavares.

×