Piaţa obiectelor sanitare - fără căzi - va atinge in acest an valoarea de 25 de milioane de euro. Producătorii spun că romănii cumpără anual 1,5 milioane de produse pentru a-şi utila băile.
Explozia din construcţii atrage şi o creştere a vănzărilor in toată industria care produce materiale de construcţii sau obiecte sanitare. "In Romănia se produc anual 1,5 milioane de produse pentru baie - fără căzi şi robinete - , iar acest ritm ar putea fi multiplicat de şase ori in viitorii ani, avănd in vedere şi piaţa restaurărilor şi modernizarea vechilor apartamente", a declarat Juan Jiorda, directorul general al Roca, firma care a cumpărat divizia de obiecte sanitare a Cesarom Bucureşti. El a mai precizat că Roca a intrat pe piaţa romănească anul trecut, prin achiziţia diviziei de obiecte sanitare a companiei austriece Lasselsberger, Cesarom, printr-o tranzacţie de opt milioane de euro. Lupta pentru piaţa romănească este dură, avănd in vedere că se duce intre companii internaţionale de renume. Cote bune de piaţă deţin acum: fabrica Mondial din Lugoj, aflată in portofoliul grupului german Villeroy & Boch, urmată de spaniolii de la Roca, Romanceram, deţinută de compania poloneză Cersanit, şi Delta Distribution. Fiecare dintre aceste companii are planuri să ia căt mai mult din creşterea prognozată, pentru a se poziţiona căt mai bine in viitor. "Ne-am propus dublarea capacităţii de producţie, la un milion de produse pe an, pănă in 2012, precum şi creşterea cotei de piaţă de la 25% in prezent la 35%-40% in următorii cinci ani", a precizat Juan Jiorda.
INVESTIŢII. Germanii de Mondial Lugoj au anunţat investiţii de 1,3 milioane de euro pentru imbunătăţirea procesului de producţie şi pentru activitatea de marketing şi promovare. Şi grupul spaniol Roca va investi pănă in 2012 circa 10-12 milioane de euro pentru dublarea capacităţii de producţie a fabricii de obiecte sanitare din Bucureşti şi pentru impunerea unor branduri proprii pe piaţa romănească.