x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Salariaţii CFR, sufocaţi de datoriile operatorilor privaţi.

0
Autor: Iulia Barbu 24 Mai 2011 - 21:00
Salariaţii CFR, sufocaţi de datoriile operatorilor privaţi.


Sistemul feroviar din Romania nu in­ce­teaza sa uimeasca. In ciuda re­struc­turarilor din 2010 si cu toate promisiunile Guvernului, anul 2011 a gasit tot sistemul feroviar inecat in datorii. Facturi neplatite si alte datorii catre furnizori. Potrivit datelor CFR SA, compania a terminat anul cu datorii de 5,36 miliarde de lei, din care 2,76 mi­liarde de lei reprezinta obligatii catre furnizori si 2,59 miliarde de lei restante catre bugetul de stat.

Dupa ce facturile CFR catre plata energiei electrice au lasat FMI-ul fara cuvinte, angajatii SC Electrificare CFR SA au amenintat cu greva din cauza intarzierilor la plata salariilor. Practic, din cauza datoriilor foarte mari ale companiilor feroviare, angajatii nu isi primesc salariile. Astfel, atat CFR Calatori, cat si CFR Marfa impreuna cu operatorii privati au datorii de sute de milioane de lei. Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, numai taxa de utilizare a infrastructurii (TUI), factura care trebuie platita in contul CFR SA, compania care administreaza infrastructura feroviara, a ajuns la datorii de 825 de milioane de lei!

In aceasta suma intra atat factu­rile restante ale companiilor de stat, cat si ale operatorilor privati. Anga­jatii SC Electrificare CFR SA au tri­mis pe adresa Jurnalului National o scrisoare deschisa in care sustin ca din cauza datoriilor operatorilor pri­vati la plata TUI nu-si primesc sala­riile la timp. „In ciuda datoriilor pe care operatorii privati le au la plata taxei de utilizare a infrastructurii,

SC Electrificare presteaza in conti­nuare servicii catre acestia.

Sunt informatii ca unii dintre operatori nu au platit cu lunile sau chiar cu anii aceasta taxa. Cu toate acestea, cu acordul tacit al conducerii societatilor si ministerului, operatorii privati sunt serviti fara nici o penalizare”, se arata in scrisoarea trimisa Jurnalului National.

„Dupa mai multe promisiuni neo­no­rate de plata a salariilor, in data de 19 mai, angajatii din statia

Curtici au refuzat sa mai lucreze pana la virarea in intregime a sumelor salariale re­stan­te. In aceeasi zi s-a virat dife­ren­ta restanta de 50% din avansul pentru luna aprilie si doar 30% din drepturile salariale cuvenite ca si lichida­rea pentru luna aprilie, contrar drepturilor prevederilor din contractul co­lectiv de munca. Angajatii din Curtici nu au vrut nici in aceste co­n­di­tii sa reia lucrul, cerand plata integrala a salariilor. Vestea a ajuns rapid la Mi­nisterul Transporturilor si, in­tru­cat sta­tio­nau trenuri ale ope­ratorilor privati, ai caror patroni au usi des­chi­­se in mi­nister, s-a trecut la ame­nin­tari cu des­fiintarea punctelor de lucru ai ca­ror muncitori erau in greva. Doar ho­ta­rarea angajatilor a facut ca directorii sa treaca la alta strategie: s-a dispus plata in intregime a salariului doar pentru angajatii acelui district! Cei­lalti angajati din companie nu si-au primit platile restante nici pana as­tazi”, explica angajatii SC Electrificare.

Toate aceste lucruri se intampla chiar in companiile care se gasesc sub atenta supraveghere a FMI. Astfel, CFR SA a incheiat anul trecut cu pierderi de 1,04 miliarde de lei, in crestere cu 12,5% fata de 2009, si cu datorii de 5,36 miliarde de lei, nivel de peste doua ori mai mare fata de cel inregistrat in anul anterior. In timp ce datoriile curg de la un an la altul, sistemul feroviar are dificultati chiar si in asigurarea unei strategii concrete in plata energiei electrice. Practic, in conditiile in care facturile pentru energie sunt platite la pret dublu, CFR-ul a avut grija ca orice punct de pe calea ferata sa aiba curent non-stop. Chiar si liniile care nu au trafic intr-un anumit interval orar beneficiaza de energie la orice ora! Energia CFR-ului ne costa de ne rupe, toate acestea in conditiile in care, din cei 10.000 de kilometri de cale ferata, numai jumatate sunt electrificati, pe ceilalti operandu-se ca acum 50 de ani! Mai mult decat atat, modul in care statul subventioneaza operatorii de cale ferata din Romania este unic in Europa. Jurnalul National a aratat modul in care cei care au inchiriat linii de la stat au afaceri pe profit, in timp ce sistemul de stat, CFR Calatori, zace in datorii de miliarde.

Citeşte mai multe despre:   economia

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Fostul CEO al McDonald’s România cumpără franciza a 10 restaurante McDonald’s din Austria

Fostul CEO al McDonald’s România cumpără franciza a 10 restaurante McDonald’s din Austria
Daniel Boaje, fostul CEO şi acţionar minoritar al McDonald’s România, preia franciza a zece restaurante ale gigantului american din Austria, mai exact din Graz, Feldkirchen bei Graz şi Seiersberg, scrie Ziarul...

Alexandru Nazare, despre prognoza FMI: Este o veste foarte bună, dar vorbim totuși de niște estimări

Alexandru Nazare, despre prognoza FMI: Este o veste foarte bună, dar vorbim totuși de niște estimări
Ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, a declarat, la un eveniment online, că revizuirea prognozei de creștere a economiei României la 6% în acest an este o veste bună, dar nu înseamnă că situația privind...

Deficit comercial de peste 3 miliarde de euro în primele două luni din 2021

Deficit comercial de peste 3 miliarde de euro în primele două luni din 2021
Deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) a României s-a situat la 3,070 miliarde de euro, în primele două luni din 2021, mai mare cu 455,9 milioane de euro față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit...

A fost semnat contractul de proiectare a Autostrăzii Unirii. Podul de la Fetești va fi reparat

A fost semnat contractul de proiectare a Autostrăzii Unirii. Podul de la Fetești va fi reparat
Au fost semnate contractul de proiectare a Autostrăzii Unirii şi contractul pentru reabilitarea Podului peste Braţul Borcea, a anunţat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. "S-a semnat contra...

Mugur Isărescu vorbeşte pentru prima dată după un an de pandemie despre impactul iniţial în economie

Mugur Isărescu vorbeşte pentru prima dată după un an de pandemie despre impactul iniţial în economie
Mugur Isărescu a vorbit pentru prima dată după un an despre începuturile pandemiei, atunci când s-au luat măsuri excepţionale care au ţinut echilibrul economic şi financiar, au evitat deprecierea excesivă a...

Necesarul de finanțare al economiei românești este de 131 miliarde de lei în 2021

Necesarul de finanțare al economiei românești este de 131 miliarde de lei în 2021
Necesarul de finanţare în 2021 este de 131 miliarde lei, dintre care 80 miliarde lei pentru deficitul bugetar şi 51 miliarde lei pentru vechea datorie, potrivit estimărilor Ministerului de...

UPDATE România a împrumutat 3,7 miliarde de euro de pe piețele externe

UPDATE România a împrumutat 3,7 miliarde de euro de pe piețele externe
România a împrumutat 3,5 miliarde de euro de pe pieţele externe în prima ieşire de eurobonduri din acest an, într-o finanţare structurată pe două tranşe, de 12 ani respectiv 20 de ani. Este cel mai mare...

Au început reparațiile la autostrăzi și drumuri naționale

Au început reparațiile la autostrăzi și drumuri naționale
Vor fi efectute lucrări de reparaţii la autostrăzi şi drumuri naţionale principale, cu un volum de trafic ridicat, în perioada 1 aprilie - 30 iunie 2021, anunță Compania Naţională de Administrare a...

Activitatea din zona euro revine la creștere în martie: PMI

Activitatea din zona euro revine la creștere în martie: PMI
Activitatea din zona euro a revenit la creștere luna trecută, susținută de o extindere record în sectorul prelucrător, potrivit unui sondaj de miercuri care a arătat că industria serviciilor face față noilor bl...

City Insurance, cel mai mare asigurator din România, a fost vândut către un investitor din Olanda

City Insurance, cel mai mare asigurator din România, a fost vândut către un investitor din Olanda
Grupul Vivendi Internaţional a vândut City Insurance România, cel mai mare asigurator din piaţa locală, către investitorul olandez I3CP, conform unui anunţ al companiei de asigurări, potrivit Ziarului...

HoReCa va suporta costul testării rapide a clienților după 1 iunie

HoReCa va suporta costul testării rapide a clienților după 1 iunie
Agenții economici din domeniul HoReCa își asumă costul testării rapide a clienților de la 1 iunie, atunci când locațiile vor fi deschise și în interior, fără ca acest lucru să afecteze clienții prin...

FMI: Economia României va crește cu 6% în acest an

FMI: Economia României va crește cu 6% în acest an
Fondul Monetar Internaţional (FMI) a îmbunătățit estimările privitoare la economia României, preoconizând că aceasta va crește cu 6,4% în 2021. Acest procent va fi depășit doar de Spania, a cărei...

Samsung este investigat în România pentru înțelegeri cu mai mulți retaileri

Samsung este investigat în România pentru înțelegeri cu mai mulți retaileri
Consiliul Concurenţei întreprinde o investigaţie pe piaţa produselor electronice şi IT&C din România deoarece compania sud-coreeană Samsung este suspectată că a făcut înțelegeri cu mai mulți...
Serviciul de email marketing furnizat de