x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Se pregăteşte Guvernul să intre iar în recesiune?

Se pregăteşte Guvernul să intre iar în recesiune?

de Vali Blanaru    |    21 Feb 2012   •   21:00
Se pregăteşte Guvernul să intre iar în recesiune?

Guvernul ia in calcul 'absolut orice', a declarat ieri premierul Mihai-Razvan Ungureanu, intrebat daca ia in calcul riscul recesiunii econo­mice. Statistica a anuntat saptamana trecuta ca produsul intern brut a inre­gistrat o scadere de 0,2% in ultimul trimestru din 2011. Reintrarea economiei in recesiune nu este exclusa deoarece primul trimestru pe anul acesta se anunta destul de prost, riscurile pentru o noua scadere a PIB fiind legate atat de zona euro, cat si de ninsorile care au blocat jumatate de tara.

'Discutia se va axa, in principal, pe situatia economica internationala si pe ceea ce astazi avem in tara. Evident, vom face o trecere in revista a rezultatelor pe care, pana in momentul de fata, le-am inregistrat in punerea in aplicare a punctelor cunoscute din scrisoarea de intentie', a declarat ieri premierul.

Acesta a adaugat ca Guvernul va transmite oficialilor FMI si CE, la intalnirea programata pentru astazi un semnal de continuitate privind respectarea angajamentelor con­venite de fostul Cabinet si va permite noilor ministri sa se 'acomodeze' cu membrii misiunii.

Vizita la invitatia lui Ungureanu
Premierul Ungureanu i-a invitat pe seful misiunii FMI in Romania, Jeffrey Franks, si directorul pentru Romania al Directoratului General al Comisiei Europene, Istvan Székely, sa vina, miercuri, la Bucuresti, pentru o 'intalnire de lucru' pe teme eco­no­mice actuale, care nu va viza si scri­soarea de intentie. Mihai T­a­na­sescu, reprezentantul Romaniei la FMI, a precizat ca vizita lui Franks la Bu­curesti este de curtoazie, fiind vor­ba de uzanta FMI de la efectua o astfel de vizita, de prezentare, atunci cand se schimba administratia intr-o tara cu care Fondul are incheiat un acord.

Delegatia FMI s-a intalnit ieri cu noul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, pentru a discuta despre confirmarea calendarului stabilit in misiunea de la inceputul anului.

Potrivit Memorandumului de intelegere incheiat intre Guvern si FMI la vizita din perioada 25 ianua­ri­e – 6 februarie, CFR SA trebuie sa disponibilizeze circa 2.000 de angajati pana la sfarsitul lunii aprilie, CFR Marfa va finaliza procesul de privatizare pana in octombrie, iar TAROM va iesi pe bursa in luna mai, urmand ca privatizarea sa se incheie in iunie 2012. Management privat va avea si Electrificare CFR, pana la jumatatea anului 2012, potrivit Memorandumului cu FMI.

Compania va trebui, conform documentului, sa asigure achizitia de energie, via OPCOM, la fel si aprovizionarea si distributia de energie pentru intregul sistem fe­roviar. CFR Marfa va trebui sa desemneze consultantul pentru privatizarea majoritara catre un investitor strategic pana la mijlocul lunii februarie.
In ceea ce priveste TAROM, me­morandumul are in vedere relivrarea celui de-al treilea avion inchiriat Boeing B 737-800 sau reducerea ratei de inchiriere la nivelul preturilor din piata pana la sfarsitul lunii martie.

Compania va demara un program de restructurare pana la jumatatea lunii aprilie. Totodata, va fi publicat prospectul pentru privatizarea a cel putin 20% prin IPO pana la finele lunii mai 2012, in vederea finalizarii procesului de privatizare pana la finele lunii iunie 2012.

CFR Calatori – 1.100 de someri in martie
CFR Calatori continua procesul de restructurare, pentru reducerea cheltuielilor si trecerea pe profit, astfel incat circa 1.143 de salariati vor fi dati afara pana pe 23 martie. Ca urmare a masurilor de reor­ganizare structurala a actualelor Regionale si a centrelor comerciale, numarul salariatilor va fi redus cu 1.050 la CFR Calatori si 93 la companiile Voiaj CFR si CFR Gevaro. Salariatii disponibilizati vor primi sase salarii compensatorii, potrivit legii. Compania va fi condusa de o echipa de manageri privati. Restructurarea companiei vizeaza inchiderea a 23 de sectii de circulatie, care inregistreaza cel mai mare cost pasager/kilometru.

In primul trimestru vor fi retrase 250 de vagoane, cu o vechime de peste 40 de ani, acestea urmand sa fie valorificate, proces in urma caruia CFR ar putea incasa circa 1,75 milioane euro. Alte 150 de vagoane, ce vor fi identificate in acest an, vor fi vandute prin intermediul Bursei de Marfuri Bucuresti.

×
Subiecte în articol: economia