x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie SEO și servicii de marketing online în contextul Covid-19

SEO și servicii de marketing online în contextul Covid-19

15 Sep 2020   •   07:00
SEO și servicii de marketing online în contextul Covid-19

În timpul pandemiei de COVID-19, aproximativ 50% din bugetele de marketing ale companiilor au fost redirecționate către rețelele de socializare și optimizarea dispozitivele mobile, conform studiului Deloitte Chief Marketing Officer (CMO) Survey. Pentru rezultate vizibile și pe termen lung însă, specialiștii afirmă că procesul de optimizare a site-urilor (SEO) trebuie să rămână o prioritate pentru business-urile online, căci Google nu încetează să funcționeze din cauza pandemiei.

Prin stoparea campaniilor de SEO, nu rămâneți doar în urma concurenței, ci vă pierdeți și clienții existenți. În situația în care pierdeți 20% din clienții existenți, 80% din viitorul afacerii este compromis, conform https://miromind.com/blog/why-you-should-continue-seo-during-the-coronavirus-pandemic.

Ceea ce înseamnă mai exact că, da, pe termen scurt, stoparea campaniilor de SEO poate reduce cheltuielile, însă odată ce coronavirusul va dispărea, pierderea va fi și mai mare, căci vor fi practic anulate investițiile făcute inițial și va trebui să reluați procesul de la zero.

 

SEO, indiferent de business

 În pandemia de COVID-19, principala preocupare a oamenilor este reprezentată de supraviețuire. Acesta este motivul pentru care afacerile online, în special cele bazate pe comercializarea produselor și serviciilor necesare supraviețuirii, cum ar fi produsele alimentare, medicamentele, telemedicina și - așa cum am aflat din această perioadă - hârtia igienică au înregistrat creșteri colosale atât în ceea ce privește vânzările, cât și traficul.

Menținerea acestei poziții atât pentru clienții existenți, cât și pentru potențialii clienți este extrem de importantă. Același principiu este valabil însă pentru toate business-urile, indiferent de specificul lor. În ciuda schimbărilor pe care COVID-19 le determină, oamenii se vor reinventa, iar interesul pentru anumite servicii sau produse pe care nu le-au încercat până în prezent va crește.

“Pentru multe companii, viitorul este incert, mai ales că se discută din ce în mai des despre recesiune. De aceea, este important să investim într-o strategie de marketing pe termen lung, care să permită supraviețuirea business-urilor și după pandemie. SEO este o strategie pe termen lung. Rezultatele obținute ca urmare a campaniilor de SEO apar după cel puțin 3 luni. Ceea ce faceți astăzi va aduce roade în viitor. Odată ce răspândirea virusului se va opri, este important să vă regasiți în cele 3,5 miliarde de căutări din Google care se efectuează zilnic”, explica Christian Lupașcu, fondatorul agenției de marketing online  r2.ro.

 

Motive pentru a investi în SEO în timpul pandemiei

Orice potențial client simte impactul COVID-19, iar companiile care sunt capabile să creeze conținut relevant pentru experiențele clienților vor fi favorizate în căutări. De aceea, business-urile trebuie să se raporteze la perspectiva clienților și să se asigure că interacțiunea acestora cu produsul sau serviciul oferit să fie disponibilă și vizibilă online.

În plus, acum este cel mai bun moment pentru a folosi SEO pentru consolidarea brandului, ținând cont că acest aspect poate fi ignorat de concurență. Cu mai puțină concurență, există mai multe oportunități!

 

Rămâneți o autoritate în domeniu!

Clienții existenți și cei potențiali nu au plecat nicăieri. Într-adevăr, situația economică le-ar fi putut influenta posibilitățile de cumpărare. Cu toate acestea, majoritatea sunt încă dispuși să beneficieze de serviciile cu care s-au obișnuit. Instrumentele analitice SEO pot arăta cât de repede scade interesul pentru produsul sau serviciul unui companii, iar aceasta își poate regândi strategia.

×