Conducerea Severnav va propune actionarilor cresterea capitalului cu 3,5 milioane euro, intrucat numarul mare de comenzi si ciclul de productie indelungat au determinat majorarea necesarului de lichiditati.
VLAD MATEI
In prezent, producatorul de nave are un capital social de 69,7 miliarde lei, controlat in proportie de 70% de Autoritatea de Valorificare a Activelor Statului (AVAS). Restul titlurilor este in proprietatea altor actionari, persoane fizice si juridice.
PRODUCTIE. "Vrem sa finantam productia printr-o infuzie de capital din partea actionarilor, intrucat dobanzile practicate de banci la credite bancare si evolutia cursului valutelor internationale afecteaza nivelul profitului net. Astfel spus, rezultatul pozitiv din activitatea de exploatare este diminuat cu pierderile financiare", a declarat Stekian Stancioiu, director general. El a aratat ca AVAS isi poate diminua participatia la capitalul companiei daca nu isi exercita dreptul de preemptiune, dar infuzia de capital va imbunatati performantele Severnav, iar dividendele platite vor fi mai consistente pentru toti actionarii. Conform legislatiei in vigoare, insa, autoritatile publice implicate in procesul de privatizare nu pot subscrie in numerar la majorarile de capital ale societatilor din portofoliul lor, ci doar in natura (terenuri sau conversii ale unor credite garantate de stat). Acest fapt implica, de fapt, o incercare de privatizare mascata a AVAS.
PORTOFOLIU. Stancioiu a afirmat ca Severnav are un portofoliu de comenzi in valoare de 45 milioane euro, care acopera capacitatea de productie a societatii pana la finele anului 2006. Reprezentantul companiei a mai spus ca portofoliul Severnav ar putea creste substantial daca vor fi identificate sursele de finantare pentru o comanda de patru nave, in valoare de 125 milioane euro, pentru autoritatile din Indonezia.
ISTORIE. Infiintata in 1990, societatea are aproximativ 2.400 salariati si produce nave maritime si fluviale destinate transportului de marfuri generale si containere sau nave-cisterna, impingatoare, remorchere, dragi, docuri si macarale plutitoare, barje si iahturi. Principalii clienti sunt din statele europene si cele asiatice. Severnav a mai trecut printr-o incercare de privatizare in mandatul lui Radu Sarbu, atunci cand a fost aleasa prin negociere directa una dintre firmele controlate de controversatul om de afaceri Ede Erdely. Ulterior, FPS a anulat privatizarea santierului mehedintean.
Citește pe Antena3.ro