x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Sezonul estival, afacere de peste 240 de milioane de euro

Sezonul estival, afacere de peste 240 de milioane de euro

de Elena Stan    |    27 Sep 2011   •   21:00
Sezonul estival, afacere de peste 240 de milioane de euro

Preturile mici practicate de agentiile de turism pentru litoralul romanesc si programele speciale au atras mai multi turisti la mare, insa, din cauza crizei economice, bugetul alocat va­cantei a fost mai mic decat anul trecut. Asa se explica faptul ca anul acesta au fost inregistrati cu 10% mai multi turisti pe litoral, dar incasarile agentiilor au fost mai mici.

'Programele speciale de anul acesta, cum ar fi Inscrieri timpurii si Litoralul pentru toti, la preturi mici, au facut ca numarul turistilor pe litoral sa inregistreze o crestere de 10% fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la 1,3 milioane. Cu toate acestea, incasarile agentiilor de turism au fost mai mici cu circa 15% fata de 2010', a explicat Traian Badulescu, consultant turistic. Din cauza crizei economice si a masurilor de austeritate luate de guvernanti in ul­tima perioada, bugetul alocat va­cantei a fost mult mai redus fata de anii trecuti. Asa se explica faptul ca majoritatea romanilor care au mers pe litoral au ales hotelurile ieftine.

'Majoritatea turistilor care au ales sa mearga anul acesta la mare la noi au stat la hotelurile de doua si de trei stele. A fost un litoral al parado­xurilor, deoarece au fost turisti care au stat la hotelurile foarte ieftine, dar au fost si cativa care au ales hotelurile scumpe, de patru si de cinci stele', a declarat Traian Badulescu, consul­tant turistic.

'In acest an, pe litoral am avut ceva mai multi turisti fata de 2010, un­deva cu 10% mai mult. Asta poate sa ne duca insa cu gandul ca si venitu­rile realizate in turismul de litoral au fost mai mari. Din pacate, nu! Au fost mai multi turisti pe litoral, care au cum­parat pe bani mai putini, au avut bu­gete mai sarace si a scazut numarul de innoptari', a spus Corina Martin, pre­sedintele Asociatiei Nationale a Agen­tiilor de Turism (ANAT). Ea es­ti­meaza ca incasarile hotelierilor si agen­tiilor de turism au scazut cu 10%-15% in acest an. Badulescu ne-a mai spus ca 'pretul mediu pentru un se­jur de sase zile si cinci nopti la malul marii a fost anul acesta in jur de 150 de euro de persoana, iar pentru ho­telurile de patru si de cinci stele, pretul mediu a fost de circa 300 de euro de persoana.

Daca facem un calcul simplu, si consideram ca un milion de turisti au ales sa stea la hotelurile ieftine, la un pret mediu de 150 de euro de persoana pe sejur, rezulta ca incasarile agentiilor de turism au fost in jur de 150 de milioane de euro. La aceasta suma se adauga si suma incasata de la cei 300.000 de romani care au ales sa plateasca in medie 300 de euro de persoana pe sejur, respectiv 90 de mi­lioane de euro. La final, cand au tras linie, agentiile de turism au incasat circa 240 de milioane de euro din vanzarea pachetelor turistice pentru acest sezon estival. 'Sezonul estival a mers foarte bine. Noi vom incheia anul pe plus', ne-a declarat Lucia Morariu, directorul agentiei Eximtur, principalul vanzator al li­toralului romanesc.

Mai mult, au fost si romani cu bani, care si-au permis sa-si petreaca vacanta in strainatate. 'Din cauza problemelor din Egipt si Tunisia, romanii care au plecat in strainatate au ales Bulgaria, Turcia, statiunile Grecesti, Malta si Spania. Anul acesta au mers in Bulgaria circa 300.000 de romani, cu 20% mai multi decat in 2010, in Turcia a fost inregistrata o crestere de 5% a numarului de romani, ajungand la 120.000 fata de anul trecut, iar in statiunile grecesti au fost in jur de 250.000 de romani, adica cu 10% mai multi decat in perioada similara din 2010. Foarte bine a mers Malta, unde au fost 4.000 de romani, si in continuare exista cerere ', ne-a explicat Traian Badulescu.

×
Subiecte în articol: economia