x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie (P) STUDIU Asociația GO-AHEAD: Cum interacționează cetățenii cu Primăria Sectorului 4 folosind serviciile digitale

(P) STUDIU Asociația GO-AHEAD: Cum interacționează cetățenii cu Primăria Sectorului 4 folosind serviciile digitale

18 Mai 2023   •   12:44
(P) STUDIU Asociația GO-AHEAD: Cum interacționează cetățenii cu Primăria Sectorului 4 folosind serviciile digitale

Un studiu derulat de Asociația GO-AHEAD a măsurat gradul de informare, utilizare și satisfacție a cetățenilor Sectorului 4 cu privire la serviciile electronice puse la dispoziție de administrația locală, rezultatele cele mai importante arătând că:

  • 79% din participanți sunt informați asupra instrumentelor digitale puse la dispoziție de către Primăria Sectorului 4;
  • 75% folosesc regulat serviciile electronice oferite de Primăria Sectorului 4;
  • 74% dintre cetățeni consideră importantă implicarea lor în luarea deciziilor la nivelul instituției;
  • 90% dintre respondenți consideră că cel mai mare avantaj al digitalizării este timpul economisit.

Studiul a fost derulat de Asociația GO-AHEAD în cadrul proiectului pe care aceasta îl implementează, „Cetățenie activă într-o lume digitală” Cod SIPOCA 1084/ Cod MySMIS2014+ 151411, Proiect cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, o inițiativă care va duce la creșterea capacității Asociației GO-AHEAD și a altor ONG-uri de a se implica în formularea și promovarea dezvoltării locale. Acest sondaj a avut ca scop elaborarea unei analize de evaluare a instrumentelor digitale pentru cetățenii Sectorului 4, la studiul realizat în perioada august 2022-februarie 2023 răspunzând 853 de persoane.

În acest moment, cetățenii Sectorului 4 au la dispoziție o gamă variată de instrumente digitale în relația cu autoritățile:

  • plata taxelor și impozitelor prin terminale de tip SelfPay sau online la adresa https://registratura.taxeimpozite4.ro
  • informații legate de toată activitatea primăriei: https://ps4.ro/
  • platforma svu.ps4.ro prin care se pot accesa toate serviciile electronice oferite cetățenilor Sectorului 4;
  • platforma digitală pentru obținerea autorizărilor comerciale;
  • platforma pentru plata parcărilor de reședință și parcărilor publice;
  • aplicația mobilă PS4 pentru informări, sesizări, plăți, programări;
  • serviciile sociale - DGASPC www.dgaspc4.ro .

 

Care sunt rezultatele studiului?

Cetățenii Sectorului 4 au fost chestionați în ceea ce privește cunoașterea instrumentelor digitale puse la dispoziție de Primăria Sectorului 4. 79% din cei 853 de respondenți au afirmat că sunt informați asupra instrumentelor digitale, cele mai cunoscute fiind serviciul de plată a taxelor și impozitelor, precum și cel de plată a parcărilor publice și de reședință.

75% dintre respondenți folosesc regulat serviciile electronice oferite de Primăria Sectorului 4, iar cele mai populare servicii online sunt obținerea autorizărilor comerciale și platforma svu.ps4.ro.

În timp ce 56% dintre cei care au răspuns studiului afirmă că nu au accesat niciodată serviciul de obținere autorizări comerciale, un procent de 60% sunt mulțumiți și foarte mulțumiți de serviciile online pentru plata taxelor și impozitelor.

Cetățenii își doresc mai multe campanii de informare (anunțuri online și offline, publicitate stradală, campanii în rețelele de socializare), precum și tutoriale video explicative, considerând că acestea sunt eficiente în încurajarea folosirii serviciilor digitale oferite de administrație.

În ceea ce privește cetățenia activă, 74% dintre cetățeni afirmă că este important să se implice direct în luarea deciziilor administrative, însă doar jumătate sunt disponibili pentru o astfel de implicare. Potrivit respondenților, timpul economisit și flexibilitatea momentului în care pot folosi serviciile on-line reprezintă primele două mari avantaje ale digitalizării.

Dintre persoanele care au răspuns întrebărilor, 67% sunt de gen feminin, iar 62% sunt persoane care au un loc de muncă. Aproape 60% dintre respondenți au studii superioare, iar referitor la vârstă, 75% dintre persoane au între 18 și 44 de ani.

Studiul derulat de Asociația GO-AHEAD a cuprins mai multe etape, între care se numără analiza de birou, realizarea metodologiei de elaborare a instrumentelor, prezentarea facilităților digitale oferite cetățenilor, colectarea răspunsurilor de la cetățeni și derularea unor întâlniri tehnice cu reprezentanții Primăriei Sectorului 4.

 

Cele mai importante recomandări în urma studiului Asociației GO-AHEAD

Nevoia de conștientizare a cetățeanului privind importanța cetățeniei digitale primează, iar acest lucru se poate realiza prin diverse consultări în vederea creșterii nivelului de implicare și implicit de cetățenie activă. Cele mai potrivite medii în care se recomandă interacțiunea rămân atât mediul online, pentru comunicarea cu persoanele tinere, dar și metodele tradiționale pentru comunicarea cu persoanele care nu au competențe digitale dezvoltate.

Cetățenii Sectorului 4 își doresc, în mare măsură, să fie implicați în procesul decizional, iar consultarea lor regulată este necesară pentru a urmări modul în care reacționează referitor la un serviciu electronic, precum și evoluția gradului de utilizare a acestuia.

La fel ca în alte domenii, educația, inclusiv cea digitală, începe din școală. Astfel se recomandă o serie de acțiuni în școlile din Sectorul 4 pentru conștientizarea publicului tânăr asupra implicării active în viața civică și pentru promovarea digitalizării în scopuri care vizează interacțiunea mai facilă a cetățeanului cu autoritatea publică.

Asociația GO-AHEAD este o asociație non-guvernamentală care încă din 2017 propune îmbunătățirea la nivel educațional a societății.

Prin fiecare proiect, prin fiecare activitate, indiferent că se adresează personalului didactic, tinerilor sau cetățenilor în general, GO-AHEAD își lasă amprenta pe educația și dezvoltarea personală a individului. Cu fiecare mic efort, GO-AHEAD contribuie la conștientizarea importanței dezvoltării personale și la transformarea procesului educațional dintr-un mediu formal și rigid într-un mediu versatil, incluziv și colaborativ.

Află mai multe detalii despre Asociația GO-AHEAD, aici: https://www.go-ahead.ro/

 

PROIECTUL „Cetățenie activă într-o lume digitală”

Cod SIPOCA 1084/ Cod MySMIS2014+ 151411

Data de începere: 08.07.2022

Perioada de implementare: 12 luni

Valoarea totală a proiectului: 423.116,50 lei

Finanțare totală nerambursabilă: 414.654,17 lei, din care valoarea eligibilă nerambursabilă din Fondul Social European: 331.723,33 lei și valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național: 82.930,84 lei

Cofinanţarea eligibilă a Beneficiarului: 8.462,33 lei

×