Dacia a fost anul trecut brandul cu cea mai ridicată rată de creştere a vânzărilor în Europa, cu un avans de 85,9%, ca urmare a cererii mari pentru modelul Logan, potrivit unui studiu realizat de compania britanică de cercetare a pieţei auto Jato Dynamics.
Dacia a fost anul trecut brandul cu cea mai ridicată rată de creştere a vânzărilor în Europa, cu un avans de 85,9%, ca urmare a cererii mari pentru modelul Logan, potrivit unui studiu realizat de compania britanică de cercetare a pieţei auto Jato Dynamics.
Studiul a fost realizat în 27 de state europene, care nu includ România şi Bulgaria. Cel mai bine vândut brand la nivel european a fost Volkswagen, cu 1,6 milioane de unităţi, urmat de Opel, modelul Vauxhall, cu 1,3 milioane de unităţi, şi Ford, cu 1,2 milioane de maşini comercializate. Vânzările VW au scăzut anul trecut cu 3,8%, în timp ce în cazul Opel/Vauxhall au urcat cu 0,1%, iar cele ale Ford cu 1,1%.
Pe poziţiile următoare s-au plasat brandul Renault, cu 1,1 milioane de maşini comercializate, în scădere cu 9,3% faţă de anul 2006, şi Peugeot, cu peste un milion de unităţi, în scădere cu 1,4%. Din topul primelor zece cele mai vândute branduri în Europa mai fac parte, în ordine, Fiat, Citroen, Toyota, Mercedes şi BMW. Cele mai mari creşteri ale vânzărilor de automobile au avut loc în Lituania, cu 52%, Letonia , cu 28% şi Estonia , cu 22%. Un avans important a avut loc şi în Cipru - 27%, dar şi în Polonia - 21,7%.
Studiul a fost realizat în 27 de state europene, care nu includ România şi Bulgaria. Cel mai bine vândut brand la nivel european a fost Volkswagen, cu 1,6 milioane de unităţi, urmat de Opel, modelul Vauxhall, cu 1,3 milioane de unităţi, şi Ford, cu 1,2 milioane de maşini comercializate. Vânzările VW au scăzut anul trecut cu 3,8%, în timp ce în cazul Opel/Vauxhall au urcat cu 0,1%, iar cele ale Ford cu 1,1%.
Pe poziţiile următoare s-au plasat brandul Renault, cu 1,1 milioane de maşini comercializate, în scădere cu 9,3% faţă de anul 2006, şi Peugeot, cu peste un milion de unităţi, în scădere cu 1,4%. Din topul primelor zece cele mai vândute branduri în Europa mai fac parte, în ordine, Fiat, Citroen, Toyota, Mercedes şi BMW. Cele mai mari creşteri ale vânzărilor de automobile au avut loc în Lituania, cu 52%, Letonia , cu 28% şi Estonia , cu 22%. Un avans important a avut loc şi în Cipru - 27%, dar şi în Polonia - 21,7%.
Citește pe Antena3.ro