Majoritatea firmelor mici şi mijlocii au avut vânzări mai mici din cauza crizei economice, pentru cele mai multe scăderea fiind între 21% şi 50%, potrivit unui sondaj realizat de Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri (FNGCIMM).
"Este o problemă la nivel naţional având în vedere că 98% dintre firmele din România sunt IMM-uri" a declarat Aurel Şaramet, preşedintele FNGCIMM.
Printre cele mai importante obstacole din punct de vedere administrativ, 63% dintre firme au indicat introducerea impozitului minim, inspecţiile şi controalele au fost indicate de 49% din societăţi iar reglementările privind preţul de 44%. Alte probleme identificate de respondenţii la chestionar au fost fiscalitatea excesivă şi dobânzile mari, reclamate de 16% dintre firme, iar diminuarea şi scăderea comenzilor de 14%, birocraţia - 8% şi blocajul financiar - 5%.
Totuşi, 60% dintre firme se autofinanţează prin reinvestirea profitului, alte 12% se finanţează din surse proprii ale acţionarilor şi doar 12% iau credite.
"Aceste rezultate arată că «specialiştii» fac evaziune fiscală pentru că nu există atâtea resurse proprii" a spus Şaramet.
Introducerea impozitului minim a adus nu doar la creşterea încasărilor la buget, ci şi la reducerea locurilor de muncă şi la majorarea cheltuielilor cu şomajul, a declarat, ieri şi Constantin Niţă, ministrul pentru IMM, Comerţ şi Mediul de Afaceri, care susţine în continuare eliminarea impozitului minim.