x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Tarom va despăgubi pasagerii afectați de anularea zborurilor

Tarom va despăgubi pasagerii afectați de anularea zborurilor

de Redacția Jurnalul    |    09 Iul 2024   •   13:45
Tarom va despăgubi pasagerii afectați de anularea zborurilor

ANPC a chemat conducerea TAROM la discuții pentru a vedea modalitățile concrete prin care pasagerii afectați de aceste anulări vor fi despăgubiți. Luni, zeci de zboruri au fost anulate.

În urma evenimentelor de luni, compania va despăgubi toți pasagerii care au cumpărat bilete direct de la companie și depun cerere de rambursare a compensațiilor, conform legii.

Conform Regulamentului european 261/2004, compensațiile la care consumatorii au dreptul, în urma anulării zborurilor sunt:

- 250 euro pentru toate zborurile de 1 500 kilometri sau mai puțin

- 400 euro pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1 500 kilometri și pentru toate zborurile cuprinse între 1 500 și 3 500 kilometri

- 600 euro pentru toate zborurile care nu intră sub incidența literei (a) sau (b).

Pentru stabilirea distanței se ia în considerare ultima destinație unde pasagerul urmează să sosească după ora prevăzută datorită refuzului la îmbarcare sau anulării zborului.

Pentru soluționarea situației create, ANPC recomandă:

- pasagerii trebuie să păstreze și să pună la dispoziție bonurile/facturile prin care au achiziționat cazare, transport, obiecte de minimă necesitate, în perioada în care zborul a fost anulat și până la rerutare

- pentru a primi compensații, în urma anulării curselor din data de 8.07.2024, consumatorii care au achiziționat bilete direct de la TAROM, trebuie să se adreseze companiei printr-un e-mail, în care să prezinte biletul de avion care să demonstreze că era pasager al cursei anulate, dispoziție bonurile/facturile prin care au achiziționat cazare, transport, obiecte de minimă necesitate, în perioada în care zborul a fost anulat, până la rerutare, precum și numărul contului în care să i se poată plăti compensația financiară

- pasagerii care au achiziționat bilete prin intermediul altor companii trebuie să se adreseze acestora, prin e-mail, iar în cazul în care nu li se oferă o soluționare, pot depune o reclamație pe site-ul ANPC, pentru companiile din România sau pe site-ul Centrului European al Consumatorilor, penru firmele care au sediul în Uniunea Europeană, ale căror servicii sunt gratuite pentru consumatori.

În cazul reclamațiilor depuse la companii private cu privire la cererea de compensații, aceste servicii sunt contra cost.

×