x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Televizorul, cel mai vandut produs

Televizorul, cel mai vandut produs

22 Noi 2004   •   00:00

ECONOMIC
Piata de electrocasnice a coborat la 560 de milioane de euro in 2004, adica a scazut cu 12-15 procente fata de anul trecut. Cel mai vandut produs ramane tot televizorul.
DANIELA IVAN

Click pentru a mari imaginea
STATISTICA. Doua din trei familii urbane au contractat credite pentru cumpararea de produse electrocasnice
Explozia vanzarilor de electrocasnice din 2003 a fost urmata de o reducere a pietei in 2004. "Piata traditionala de electrocasnice s-a cifrat la 650 milioane de euro in 2003, in conditiile in care a cincea parte din aceaste vanzari au fost realizate in luna cadourilor", a declarat Marius Ghenea, presedintele Flanco International. In 2004, asteptarile marilor retail-eri nu au fost indreptatite, asa ca batalia dintre marile lanturi de electrocasnice s-a acutizat. Iar pentru decembrie se asteapta o ploaie de oferte care de care mai tentante, avand in vedere ca in ultima luna a anului se vinde cat in alte doua luni si jumatate.

CREDIT VERSUS BANII JOS. Din vanzarea din magazinele de electrocasnice, 70% sunt bunuri cumparate cu credit de consum. Insa analizele pietei de electrocasnice arata ca in viitorii 2-3 ani acest raport va ajunge 50% cu 50%. Pe masura ce Romania se va apropia de momentul aderarii la Uniunea Europeana, castigurile romanilor vor creste, iar achizitionarea unui produs cu plata in rate nu va mai renta, stiut fiind faptul ca pretul in rate este mai mare decat cel cash. In prezent, cele mai vandute produse sunt televizoarele, masinile de spalat si aragazele, spune directorul Flanco. El mai adauga ca in ultima luna vanzarile de computere le-au devansat pe cele de calculatoare, ca urmare a ajutorului pentru calculator pe care Guvernul l-a oferit familiilor sarace.

PROGNOZA. Studiile arata ca piata de electrocasnice are un mare potential de crestere, spune Ghenea. Un roman cheltuie 30-35 de euro/an pentru electrocasnice, in timp ce cetatenii din UE aloca peste 600 de euro anual. De aceea, prognozele arata ca anul 2005 se va ridica cel putin la nivelul lui 2003. "Studiile arata ca atunci va reincepe un nou ciclu al creditarii. In 2004, peste 2/3 din familiile de la orase aveau deja contractat un credit sau mai multe si era destul de dificil ca acestea sa decida sa mai ia inca un credit", spune Ghenea.

CEL MAI BUN PRET GARANTAT
Un nou concept de retail a fost lansat ieri pe piata romaneasca: cel mai bun pret garantat. "Pentru orice bun de folosinta indelungata cumparat din magazinele sale, Flanco garanteaza cel mai bun pret", spune Ghenea. El adauga ca, daca in urma achizitionarii unui produs de la Flanco, consumatorul gaseste unul identic intr-un alt magazin la un pret mai mic decat cel cumparat de la Flanco, atunci cumparatorul va primi inapoi diferenta de pret in cel mult 7 zile. Aceasta oferta este valabila numai pana la sfarsitul anului si numai pentru produsele cumparate cu banii jos.
×
Subiecte în articol: economic electrocasnice