x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Tramvaiele tomitane, trimise pe mare

0
Autor: Cristian Anton 27 Iun 2016 - 13:40
Tramvaiele tomitane, trimise pe mare
Vezi galeria foto


Eliminarea totală a transportului ecologic în comun din oraşul Constanţa a fost una din cele mai ciudate decizii luate de fostul primar Radu Mazăre. Asta în condiţiile în care urbea tomitană este oricum una din cele mai poluate din România. Scoaterea din uz a tramvaielor şi troleibuzelor, în 2008, nu a adus primăriei decât câteva sute de mii de euro, de pe urma vânzării acestora la fier vechi. O sumă infimă, pentru că ne aflam în plină criză economică, iar preţul deşeurilor se prăbuşise peste tot în lume. Acum însă Primăria Constanţa ia în calcul reintroducerea tramvaielor.

Cum ar fi putut schimba în bine viaţa constănţenilor şi vacasnţele turiştilor păstrarea transportului electric rămâne doar o discuţie la nivel speculativ. De câtiva ani oraşul s-a pricopsit doar cu autobuze poluante şi lipsite de dotări„Motivaţia renunţării la transportul public electric (tramvai, troleibuz) este legată strict de infrastructura de transport care nu mai permitea exploatarea în condiţii de siguranţă a acestui tip de transport”, se arată într-un răspuns trimis de Primăria Constanţa la solicitarea Jurnalului Naţional.

La momentul scoaterii din uz, Regia Autonomă de Transport în Comun (RATC) Constanţa avea în dotare 50 de tramvaie: 35 model V3A- C, produse la URAC Bucureşti şi cumpărate în perioada 1984- 1990 cu 2.650.000 lei/bucata şi 15 tramvaie model KT4D, produse în Cehoslovacia de TATRA şi cumpărate la second hand din Germania, în perioada 1999- 2000, cu 11.000 de dolari bucata. La acestea se adaugă 15 troleibuze Rocar, din 2002, şi 5 troleibuze Dac, din 2000.

Preţul fierului vechi, topit de criză

Potrivit primăriei, toate tramvaiele au fost vândute ca fier vechi, fiind depăşite fizic şi moral. Singurul câştig economic al eliminării totale a transportului electric din Constanţa ar fi fost fierul vechi. Numai că nici aici n-a fost să fie. „Şinele aferente căii de rulare a tramvaiului au cântărit aproximativ 4.000 de tone; au fost vândute ca fier vechi prin procedura de selecţie a celei mai bine ofertela momentul vânzării, iar banii rezultaţi au constituit venit la bugetul RATC”, se mai arată în răspunsul primăriei, care nu ne oferă însă şi suma câştigată astfel. Chiar şi aşa, avem un indiciu ştiut de toată lumea: 2008 a fost anul de început al crizei economice care a lovit întreaga lume. Preţul la fier vechi se prăbuşea de la 700 de euro la 100 de euro/tonă, astfel că primăria nu putea obţine mai mult de 400.000 de euro pe şinele de tramvai. Dacă mai adăugăm şi tramvaiele propriu-zise, municipalitatea ar fi câştigat maxim 500.000 de euro de la unul din marii operatori din port, iar tramvaiele au plecat, literlemente, pe mare. O fi meritat efortul distrugerii unui sistem de transport electric care funcţiona din 1905?

La întrebarea dacă se ia în calcul reintroducerea transportului electric, Primăria Constanţa a oferit un răspuns care poate însemna orice, inclusiv readucerea tramvaielor la malul mării: „Se lucrează la un masterplan de transport metropolitan care include şi oraşele limitrofe Municipiului Constanţa”

„Primăria Constanţa a achiziţionat în etape un număr de 195 buc. autobuze MAZ produse în Belarus, în valoare totală de aproximativ 25 milioane Euro”, potrivit primarului Decebal Făgădău, fost viceprimar în mandatele lui Radu Mazăre. MAZ au o normă de poluare Euro 4 şi nu sunt dotate cu aer condiţionat

17,61 metri pătraţi spaţiu verde/locuitor are Constanţa. Media europeană este de 26 mp/locuitor

 

 

Citeşte mai multe despre:   tramvaie,   constanta,   infrastructura

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Curs valutar. Leul rămâne stabil în raport cu euro. ROBOR scade. Aurul se scumpește

Curs valutar. Leul rămâne stabil în raport cu euro. ROBOR scade. Aurul se scumpește
Banca Naţională a României (BNR) a anunţat, astăzi, un curs de referinţă de 4,8358 lei/euro, 4,1020 lei/dolar, 5,3603 lei/liră sterlină, 4,4986 lei/franc elveţian.  Cursul de referință...

MAREA CĂDERE! România, reducerea PIB MAI SEVERĂ FAȚĂ DE MEDIA EUROPEANĂ!

MAREA CĂDERE! România, reducerea PIB MAI SEVERĂ FAȚĂ DE MEDIA EUROPEANĂ!
Datele STRATFOR arată că România a înregistrat o reducere mai severă a PIB decât media europeană în trimestrul 2. Pe ansamblul UE, reducerea PIB  în T2 a fost de 11,7 % comparativ cu T1 2020,mai mică...

Rectificare bugetară: Asigurările sociale de stat vor scădea cu 6,8 miliarde de lei

Rectificare bugetară: Asigurările sociale de stat vor scădea cu 6,8 miliarde de lei
Bugetul asigurărilor sociale de stat va fi redus cu 6,8 miliarde de lei. Bugetul asigurărilor pentru şomaj va creşte cu circa 3 miliarde de lei, se arată în proiectul de rectificare bugetară de pe...

Titlurile de stat sunt pe Bursă. Cum investim

Titlurile de stat sunt pe Bursă. Cum investim
Trei categorii de titluri de stat (două în lei și una în euro), lansate de Ministerul Finanțelor prin programul FIDELIS, în perioada 15 iulie - 7 august, pot fi cumpărate sau vândute, începând din 13 august, pe...

Semnal de alarmă. Străinii au retras 1,2 miliarde de euro din România

Semnal de alarmă. Străinii au retras 1,2 miliarde de euro din România
Galerie Foto Investițiile străine în România au scăzut cu peste 85% în primele 6 luni din acest an, însumând 352 de milioane de euro, față de 2,69 miliarde de euro în același interval din 2019, timp în care retragerile...

Scădere abruptă a PIB-ului României: -12,3% faţă de T1/2020

Scădere abruptă a PIB-ului României: -12,3% faţă de T1/2020
Economia României a fost puternic afectată de pandemia de coronavirus. INS a anunțat o scădere a PIB-ului în trimestrul al doilea, comparativ cu primele trei luni ale anului, cu 12,3%. Scăderea față de...

Românii pot cumpăra „Noua Casă” în trei variante

Românii pot cumpăra „Noua Casă” în trei variante
După publicarea în Monitorul Oficial a principalelor prevederi din programul „Noua Casă”, Ministerul Finanțelor a elaborat și normele de aplicare a măsurii de sprijin pentru cumpărători, introducând trei...

Anunț îngrijorător. Deficitul bugetar este estimat să crească la 8,6% din PIB

Anunț îngrijorător. Deficitul bugetar este estimat să crească la 8,6% din PIB
Ministrul Finanțelor, Florin Cîțu, a anunțat o creștere îngrijorătoare a deficitului bugetar al României la 8,6% din PIB, cu 5% în plus față de deficitul aprobat inițial de 3,6%. Florin Cîțu a...

„Tineri la țară”, ultimele zile de punctaj maxim

„Tineri la țară”, ultimele zile de punctaj maxim
Potrivit calendarului de implementare a submăsurii 6.1 „Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri” din Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR 2020), cei care depun cererile de finanțare până la data...

Curs valutar. Leul se apreciază în raport cu euro. ROBOR la 6 luni scade. Aurul se ieftinește

Curs valutar. Leul se apreciază în raport cu euro. ROBOR la 6 luni scade. Aurul se ieftinește
Banca Naţională a României (BNR) a anunţat un curs de referinţă de 4,8344 lei/euro, 4,0836 lei/dolar, 5,3431 lei/liră sterlină, 4,4894 lei/franc elveţian. Cursul de referință anunțat, ieri, de BNR a...

Cristina Chiriac, CONAF: “Creșterile salariale în pandemie, o percepție eronată a realității economice”

Cristina Chiriac, CONAF: “Creșterile salariale în pandemie, o percepție eronată a realității economice”
“Creșterile salariale în pandemie nu reprezintă altceva decât o percepție eronată a realității economice. Nu putem vorbi de creșteri ale salariului mediu net în domeniul HORECA atât timp cât s-a...

Deficitul de cont curent al României a scăzut cu 20% în prima jumătate a anului 2020

Deficitul de cont curent al României a scăzut cu 20% în prima jumătate a anului 2020
Contul curent al balanţei de plăţi a înregistrat un deficit de 3,497 miliarde de euro în prima jumătate a acestui an, în scădere față de 4,373 miliarde de euro, în aceeaşi perioadă din 2019, arată...

Creștere fulminantă a afacerilor cu jocuri de noroc, după ridicarea restricțiilor impuse din cauza pandemiei

Creștere fulminantă a afacerilor cu jocuri de noroc, după ridicarea restricțiilor impuse din cauza pandemiei
Activităţile de jocuri de noroc și alte activități recreative au crescut cu 1506,7% în luna iunie faţă de perioada anterioară, ajungând la un avans al serviciilor de piaţă prestate populaţiei...

Planuri mărețe: 15.000 de ani pentru reabilitarea termică a clădirilor

Planuri mărețe: 15.000 de ani pentru reabilitarea termică a clădirilor
România ar avea nevoie de 12,8 miliarde de euro pentru renovarea a 340.000 de clădiri în următorii 10 ani. Această ţintă, care apare în proiectul Strategiei Naţionale de Renovare pe Termen Lung (SNRTL),...

Orban o ține pe a lui: pensiile cresc cu 14%

Orban o ține pe a lui: pensiile cresc cu 14%
Proiectul de rectificare bugetară discutat ieri la Palatul Cotroceni prevede, potrivit unor surse apropiate negocierilor, că pensiile vor crește în această toamnă cu 14% și alocațiile copiilor, cu 20%. Asta ar î...
Serviciul de email marketing furnizat de