Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a organizat o întrecere între tren şi maşină pe centura feroviară a Capitalei pentru a promova inelul feroviar al Bucureştiului, iar trenul s-a dovedit mai rapid. Trenul, în care s-a aflat şi ministrul Orban, a parcurs distanţa propusă, respectiv Bucureşti – Domneşti, în 33 de minute, iar maşina, în 75 de minute.
Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a organizat o întrecere între tren şi maşină pe centura feroviară a Capitalei pentru a promova inelul feroviar al Bucureştiului, iar trenul s-a dovedit mai rapid. Trenul, în care s-a aflat şi ministrul Orban, a parcurs distanţa propusă, respectiv Bucureşti – Domneşti, în 33 de minute, iar maşina, în 75 de minute. Prin această acţiune, ministrul Ludovic Orban a demonstrat că trenul este o alternativă pentru locuitorii de la periferii, care folosesc de obicei mijloacele de transport în comun pentru a ajunge în Capitală. Orban a declarat că a fost demarată licitaţia pentru studiul de fezabilitate, astfel încît să se asigure dublarea liniei de 62 de kilometri a centurii feroviare a Capitalei şi realizarea unei noi linii fe-rate la intersecţia cu axele importante. “Din momentul semnării contractului, proiectul va dura trei ani”, a explicat Orban. Zona feroviară din jurul Capitalei are nevoie de investiţii de 200-300 de milioane de euro pentru a putea fi utilizată ca alternativă de transport pentru bucureşteni.
TRASEU. Pentru noua legătură feroviară între Gara de Nord şi Aeroportul “Henri Coandă” se folosesc liniile CFR existente pînă la ieşirea din staţia c.f. Mogoşoaia, de unde se realizează dublarea Mogoşoaia – Baloteşti pînă la km 16+400. De aici se desprinde linia nouă dublă cu o curbă la dreapta, care se înscrie pe direcţia aeroportului. Linia coboară şi se desfăşoară în tunel în zona construită pe sub DN1 şi în continuare pînă la aeroport, unde cu o curbă la stînga se înscrie paralel cu axa clădirii aerogării.