Dosar Sfin
Sub sloganul "cererea depăşeşte oferta", piaţa imobiliară a inceput să semene cu jocul piramidal Caritas, clienţilor promiţăndu-li-se căştiguri viitoare fabuloase.
Sub sloganul "cererea depăşeşte oferta", piaţa imobiliară a inceput să semene cu jocul piramidal Caritas, clienţilor promiţăndu-li-se căştiguri viitoare fabuloase.
Dosar Sfin
Sub sloganul "cererea depăşeşte oferta", piaţa imobiliară a inceput să semene cu jocul piramidal Caritas, clienţilor promiţăndu-li-se căştiguri viitoare fabuloase.
Promisiunea căştigurilor ii face pe proaspeţii proprietari, transformaţi in vănzători, să perpetueze ideea dublării profiturilor. Acest circuit explică umflarea permanentă a preţurilor de pe piaţa imobiliară atăt la terenuri, căt şi la locuinţe.
CLIENTUL NOSTRU... SCLAVUL NOSTRU. Agenţiile imobiliare, constructorii, dezvoltatorii şi investitorii spun la unison căt de mare este cererea de produse imobiliare şi căt de mică este oferta. Iar lipsa de transparenţă este un avantaj de negociere al vănzătorului. SFin a trimis chestionare celor mai mari agenţii imobiliare (Colliers, DTZ, Eurisko, Regatta, Neocasa), firme care deţin circa 90% din ofertele de noi ansambluri rezidenţiale din Capitală. Intrebările erau de-a dreptul nevinovate: numărul şi tipul de locuinţe rămase de vănzare, preţurile unitare practicate şi ofertele promoţionale existente. Singurul răspuns a fost telefonic: "Cererea este mult peste oferta actuală". Tăcerea celorlalte companii a fost insă mult mai grăitoare. Vănzătorii se feresc să declare situaţia reală a mersului contractărilor pentru a putea avea un avantaj psihologic asupra clientului. Atunci cănd iţi doreşti mult o locuinţă nouă, argumentele care ţin de calitate, poziţie, clauze contractuale devin mai puţin importante dacă ţi se spune că e bătaie mare pe acest apartament şi că - in secret fiind vorba - este ultimul rămas de vănzare. Care sunt trucurile folosite pe piaţa imobiliară pentru umflarea preţurilor citiţi pe larg in revista Săptămăna Financiară.
Oleg Cojocaru
Sub sloganul "cererea depăşeşte oferta", piaţa imobiliară a inceput să semene cu jocul piramidal Caritas, clienţilor promiţăndu-li-se căştiguri viitoare fabuloase.
Promisiunea căştigurilor ii face pe proaspeţii proprietari, transformaţi in vănzători, să perpetueze ideea dublării profiturilor. Acest circuit explică umflarea permanentă a preţurilor de pe piaţa imobiliară atăt la terenuri, căt şi la locuinţe.
CLIENTUL NOSTRU... SCLAVUL NOSTRU. Agenţiile imobiliare, constructorii, dezvoltatorii şi investitorii spun la unison căt de mare este cererea de produse imobiliare şi căt de mică este oferta. Iar lipsa de transparenţă este un avantaj de negociere al vănzătorului. SFin a trimis chestionare celor mai mari agenţii imobiliare (Colliers, DTZ, Eurisko, Regatta, Neocasa), firme care deţin circa 90% din ofertele de noi ansambluri rezidenţiale din Capitală. Intrebările erau de-a dreptul nevinovate: numărul şi tipul de locuinţe rămase de vănzare, preţurile unitare practicate şi ofertele promoţionale existente. Singurul răspuns a fost telefonic: "Cererea este mult peste oferta actuală". Tăcerea celorlalte companii a fost insă mult mai grăitoare. Vănzătorii se feresc să declare situaţia reală a mersului contractărilor pentru a putea avea un avantaj psihologic asupra clientului. Atunci cănd iţi doreşti mult o locuinţă nouă, argumentele care ţin de calitate, poziţie, clauze contractuale devin mai puţin importante dacă ţi se spune că e bătaie mare pe acest apartament şi că - in secret fiind vorba - este ultimul rămas de vănzare. Care sunt trucurile folosite pe piaţa imobiliară pentru umflarea preţurilor citiţi pe larg in revista Săptămăna Financiară.
Oleg Cojocaru
Citește pe Antena3.ro