x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Turism alpin - Europa da tonul la schi

Turism alpin - Europa da tonul la schi

de Iohanna Onaca Purdea    |    04 Feb 2006   •   00:00
Turism alpin - Europa da tonul la schi

Numarul de zile petrecute de schiori in statiunile montane din Europa s-ar putea dubla pe parcursul unei generatii, pe masura ce in Europa de Est se dezvolta facilitati si servicii suplimentare de schi, iar nivelul de trai este in crestere.

Est-europenii i-ar putea ajunge din urma pe vestici in privinta zilelor petrecute pe partie, o data ce veniturile populatiei destinate petrecerii timpului liber vor creste, potrivit studiului "Revolutie turistica in Alpi", prezentat de Paul E. Mathews, presedintele Ecosign Mountain Resort Planners, in cadrul Simpozionului International de Turism de la Zermatt.

In cele 13 tari ale Europei de Vest exista in prezent 871 de arii schiabile, 12.308 instalatii pentru partie, la o populatie de 350,35 milioane de persoane. Numarul de zile petrecute de schiori la munte se ridica la 178 de milioane, cu o medie de 0,5 zile pe cap de locuitor. Dintre tarile Europei de Vest, Andora are cea mai mare medie a zilelor petrecute de schiori, respectiv 35,4 zile pe cap de locuitor, la o populatie de numai 70.500 de persoane. In Austria, media este de sase zile pe cap de locuitor, raportata la 8,1 milioane de locuitori si 166 de arii schiabile. In Elvetia, media de zile petrecute de schiori se ridica la 3,8, in conditiile in care populatia este de 7,5 milioane de persoane si 267 de arii schiabile.

TIMP LIBER. Participantii la simpozion au prezentat solutii de dezvoltare a unor statiuni turistice si metode de inovatie in domeniul schiabil. De exemplu, schiorii petrec, in medie, sase ore pe munte, opt ore dorm, iar pentru restul de zece ore au nevoie de modalitati variate de petrecere a timpului, dupa cum a aratat Stan Clauson, reprezentantul Stan Clauson Associates LLC din Aspen, Colorado. Turistului trebuie sa i se ofere posibilitatea de a face cumparaturi, de a servi masa sau de a-si petrece timpul in muzee, la teatru, la concerte sau in galerii.

IN ROMANIA. Dezvoltarea unei statiuni trebuie gandita pe termen lung, ne-a explicat Simona Constantinescu, director general al Ana Hotels, care a reprezentat Romania la simpozionul de la Zermatt.

"Strainii au dezvoltat statiunile pe baza altor principii. De exemplu, la Ischgl, in Austria, numai cei care locuiesc acolo pot cumpara imobile sau terenuri, pentru ca investitiile sa se faca in directia dezvoltarii turistice a localitatii", a afirmat Simona Constantinescu. "La noi, investitiile sunt orientate pe termen scurt.

Ideea celor care cumpara terenuri sau cladiri este sa-si amortizeze investitia foarte repede. Nu exista un plan global, unitar, care sa aiba in vedere o dezvoltare pe termen lung a statiunilor", a explicat directorul Ana Hotels.

SIMPOZION
Inovarea in turism si gasirea unor solutii pentru dezvoltarea zonelor si statiunilor alpine au fost doar cateva dintre temele dezbatute saptamana trecuta la cea de-a opta editie a Simpozionului International de Turism, desfasurat in localitatea elvetiana Zermatt. La manifestare au participat manageri de hoteluri, directori ai unor institutii si asociatii, care au ca obiect dezvoltarea in diverse domenii turistice, si specialisti din Franta, Austria, SUA, Canada, Italia, Marea Britanie, Romania, Belgia. Participantii au prezentat studii si analize despre modalitatile de inovare in domeniul schiabil si schimbarile care ar trebui aduse statiunilor alpine.

×
Subiecte în articol: economic