Peste 100.000 de turisti romani sunt asteptati anul acesta pe Litoralul bulgaresc, de cinci ori mai multi fa-ta de anul trecut.
Turistii romani au prins drag de plajele de la vecini. Preturile mai mici, plajele curate si promovarea intensa vor aduce peste 100.000 de vizitatori romani pe Litoralul bulgaresc. Anul acesta a explodat numarul cererilor pentru Litoralul bulgaresc. Cauza: serviciile de calitate si preturile mai reduse practicate de hotelierii bulgari, dar si situatia jalnica in care arata Litoralul romanesc. "Romanii prefera Litoralul bulgaresc deoarece plaja este amenajata corespunzator, nisipul este mai fin, este curat, iar calitatea serviciilor este mult peste ceea ce ofera Litoralul romanesc", a explicat Corina Hinkov, seful agentiei de turism Balkan Air, care vinde exclusiv pachete in Bulgaria. In unele statiuni locurile sunt deja vandute. "Sunt multe cereri, acestea chiar depasesc oferta, la noi si la celelalte agentii", spune Mircea Valdu, directorul Prestige Tours si presedintele comisiei de outgoing din cadrul Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT). IMAGINE. "Campania de promovare a Litoralului bulgaresc realizata de agentiile de turism pentru vacanta de 1 Mai a fost un atac eficient la Litoralul romanesc. In timp ce la noi a avut loc deschiderea sezonului la 1 Mai numai pe hartie, majoritatea hotelurilor fiind inchise si pe 1 iunie, bulgarii au venit cu preturi mici, servicii de calitate si cu plaja amenajata", a declarat Alin Burcea, presedintele agentiei de turism Paralela 45. In plus, la bulgari nu exista probleme legate de firmele care intretin plaja sau firme care sa inchirieze suprafete mari de plaja, ca la noi. "In Bulgaria, plaja din fata hotelului si din jurul acestuia este administrata si intretinuta de hotelieri si niciodata nu sunt probleme. Mai mult, restaurantele au deschidere la plaja, nu sunt construite pe nisip, ca la noi", a spus Corina Hinkov. MANAGEMENT. Se pare insa ca succesul bulgarilor are radacini mai vechi, plecand chiar de la inceputul anilor â90, cand s-a facut privatizarea. "Atunci, bulgarii au vandut Litoralul, cu niste caiete de sarcini care prevedeau renovarea hotelurilor si investitii", explica Mircea Vladu. Astazi se vad rezultatele actiunilor unui management nemtesc, britanic sau spaniol, investitiile marilor tour-operatori si ideile occidentale privind promovarea Litoralului bulgaresc.Citește pe Antena3.ro
Preturi comparative
AMENZI LA PASTELE CAILOR
|
Ministrul Mediului, Sulfina Barbu, a spus ca firmele care nu vor realiza ceea ce este trecut in contractele de inchiriere incheiate de Directia Apelor Dobrogea Litoral (DADL) si firmele care au castigat licitatiile, acestia din urma vor fi sanctionati conform legii. "Daca se constata ca nu este curat pe plaja, nu realizeaza investitiile stabilite la termen sau subinchiriaza, acestia vor suferi consecintele", a declarat Sulfina Barbu. Problema turistilor este ca unele firme care au inchiriat sectoare mari de plaja au termen scadent, pentru a realiza investitile, data de 12 noiembrie 2006. Printre investitiile de realizat pana in noiembrie se numara montarea cabinelor de schimb, pentru spalator pentru picioare, montarea beach- barurilor, montarea de dusuri si WC-uri, dotari minime cu utilaje etc. In plus, anul acesta pe o suprafata de plaja din Mamaia vor fi montate camere de filmat pentru siguranta turistilor.
|